OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Lakatos István - Óraverzum-Tisztítótűz (2)

Lakatos István - Óraverzum-Tisztítótűz (2)

Ayhan Gökhan  2015.05.18. 01:02

Gyerekkönyvkonzerv-bontó
 
Készül legújabb, Óraverzum című gyerekregényed. Előreláthatólag mit érdemes róla tudni, s hogy haladsz vele?
 
Most már csak javítgatni kell a szövegen – Dóka Péter, a könyv szerkesztője remek tanácsokkal látott el, nagyon jó vele dolgozni. Sokkal tudatosabban írtam az Óraverzumot, mint a Dobozvárost, igyekeztem regényszerűbbé tenni. Péter már az első fejezetek után elmondta, mire figyeljek.
 
Viszont azt nem merném kijelenteni, hogy gyerekregény, ez inkább már az idősebb korosztálynak szól. Itt két főszereplőm is van, tucatnyi fontosabb mellékszereplőm, és azt hiszem, a cselekmény is összetettebb. Egy kitalált világban játszódik, egy mechanikus naprendszerben, gőzűrhajókkal, szörnyekkel és apró nyulakká robbanó óriásnyúllal.

 

  • Milyen munkákon dolgozol még? A regényen kívül más írás nem készül?

Az Óraverzum elvileg egy nagyobb történet első része. Ha érdekli annyira az olvasókat, lesz folytatása, hiszen nagy a regény világa. Végre szeretnék ismét egy nagy lélegzetű képregényt rajzolni, a Lencsilányt is jó lenne folytatni, de ez itthon továbbra is reménytelen vállalkozás. 

Lakatos_Istv__n.jpgAz írás vagy a rajzolás vesz el többet az idődből? Röviden: hogy telik egy napod?

Mindkettő időigényes. Mivel nem vagyok rutinos író, sőt, nem vagyok író ­– öt könyv után talán majd nevezhetem magam annak, – meglehetősen lassan dolgozom. A rajzolás is hosszú órákat vesz el, szóval lassú ember vagyok. Viszont nem tudok egyszerre írni és rajzolni, ezek egyenként is kimerítő foglalatosságok. 

  • Magyarországon meg lehet élni az illusztrátori munkából? Vagy nem árt, ha vannak állandó megrendelések? Nálad például vannak?

Nem lehet. De szerintem ezért sem szoktak erről beszélni, mert egyszerűen kínos lenne. Állandó megrendeléseim sincsenek. Ezért is döntöttem úgy, hogy – ha már így állunk – amíg lehetőségem van rá, inkább saját könyveket csinálok. A magyar gyerekkönyvek jelentős része kevéssé fantáziadús, beszélgető gyerekeket már nincs kedvem rajzolni. Persze, ha olyan szöveggel keresnek meg, amit élvezet illusztrálni, természetesen elvállalom. Leginkább klasszikusokra, rémmesékre vágyom, mint az Óz, vagy az Alice Csodaországban, de ezek mindeddig elkerültek. 

  • A hazai könyvillusztrációk szerinted felveszik a versenyt a nyugat-európai társaikkal? Nincs itthon lemaradás?

Nincs lemaradás, bár az évekig uralkodó trendek mára szerintem elég unalmassá váltak. Gyerekkönyvkonzervek. De az elmúlt egy-két évben változatosabbak lettek az illusztrációk. Persze van, ami még nem érkezett el hozzánk, leginkább az olyan típusú könyveket hiányolom, mint amilyen a Szerencsére a tej Neil Gaimantől. Mostanában az ilyen fekete-fehér vonalrajzokkal, sűrűn illusztrált könyvek a kedvenceim, az említett különösen. Imádom Skottie Young munkáit. Ha minden jól megy, én is fogok majd ilyesmit csinálni. 

Dóka Péter A kék hajú lány című mesekönyvét illusztráltad, illetve készítesz rajzokat Pál Dániel Levente Az Úr Nyolcadik Kerülete című könyvéhez is. Mindkét könyvben elesett figurák vannak, egyik helyen a betegségből, másik helyen az életkörülményekből adódóan. Vonzódsz is a gyengékhez, elesettekhez, vagy pusztán munkákról van szó, amiket felajánlottak az adott kiadók, szerzők?

Felajánlották, gondolom, nem véletlenül. Azért érzem közelinek ezt a világot, mert ilyen környezetben nőttem fel, zömmel ilyen embereket ismerek. Ezt a világot ismerem. A szerencsétlen sorsú embereknek történetük van, és ez sokszor már az arcukról, a megjelenésükről is leolvasható. Ugyanúgy, ahogy a bánat, a szomorúság is nagyon összetett érzés, a boldogság meg csak – boldogság. És noha mindannyian boldogságra vágyunk, legtöbben talán észre sem vesszük, hogy épp azok vagyunk. Valahogy soha sem olyan tartós, soha nem olyan meghatározó, mint a szomorúság.

Forrás: barkaonline, 2014. nov. 3

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót