OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Dóka Péter - Kimaxoltam ezt a sehányéveseknek szóló műfajt

Dóka Péter - Kimaxoltam ezt a sehányéveseknek szóló műfajt

Ayhan Gökhan  2015.05.18. 13:43

A Költészet napján te is Csukás-díjban részesültél. Hogy fogadtad a hírt, jelentenek-e számodra bármit is a díjak, vagy inkább a gyerekek visszajelzéseit értékeled igazi díjakként?

Fura volt, mert amikor fotóztak minket, és bele kellett volna nézni a lencsébe valami nagyon kemény és elszánt tekintettel, hogy megcsináltam, elértem, jajdejó – akkor hirtelen kívülről kezdtem látni ezt az egészet, hogy az ember egy csomó betűért meg a kételyeinek meg az érzelmi életének a trükkös kiteregetéséért kap egy díjat, erre aztán magamban nevetni kezdtem, magasba emeltem az oklevelet, és nem érdekelt többé, hogy milyen arcot vágok.   

 

Kedvelem a fotót, ami ekkor készült. Azt is be kell vallanom, meghatott, hogy olyan emberektől kaptam a díjat, akik egy nehéz és bonyolult helyzetben helyt álltak, kitartottak a céljuk mellett, ezért tisztelem és sokra becsülöm őket – gyakorlatilag a vezetőváltás után kihátrált a színház a díj mögül, ha jól tudom. Ami a gyerekek visszajelzéseit illeti – azok gyakran elég viccesek és zavarba ejtőek. Szeretek velük író-olvasó találkozókon beszélgetni, nem feltétlenül a könyveimről.
  • Fel tudod idézni, mikor találkoztál először Csukás István nevével? Milyen meséit ismerted meg legelőbb, hatott-e rád, esetleg úgy, hogy később gyerekirodalommal kezdj el foglalkozni?

Kicsit ciki, de én csak egyetlen rövid könyvet olvastam Csukás Istvántól, talán hét éves koromban, az volt a címe, hogy Hogyan lettem filmszínész? Gyerekként Cooper, Karl May, Aszlányi Károly, Rejtő Jenő, Dumas és Leonhard Frank könyveit szerettem inkább, de azok a filmek meg rajzfilmek, amelyeket Csukás István írt, persze nagy hatással voltak rám. Talán ez az oka, hogy az első regényem, Az ellopott zsiráf sokak szerint Csukás István regényeihez hasonlít. Gyerekirodalommal igazából Aszlányi Károly könyveinek és Csáth Géza Kisfiúk című novellájának hatására kezdtem foglalkozni.

díj + csirkeLegutóbbi könyvedben, a Lila királylány meséiben királylányos-királyos meséket forgatsz ki, modernizálsz frappánsan, humorosan. Szeretsz hozzányúlni a régi témákhoz, történetekhez, s fontosnak tartod-e, hogy a jól ismert, bejáratott történeteket állandóan újraértelmezzük?

Bár szelíden, de azért páran megróttak azért, hogy a meséim átlógnak a gyerekirodalom határán, bele a felnőttirodalomba. Kimaxoltam ezt a sehányéveseknek szóló műfajt, és nem vágyom már arra, hogy ilyen meséket írjak. Az az igazság, még azt se mondanám, hogy annyira szeretem a meséket és a mesegyűjteményeket – a könyveim nagyon szorosan kötődnek a magánéletemhez, amit el akartam mondani anno, ahhoz a meseforma illett a legjobban. Amit most el akarok mondani, ahhoz a regényforma és a nagyobb terjedelem passzol.

  • Magyarországon rengeteg könyv jelenik meg, s mint a Móra Kiadó egyik szerkesztője, jól tudod, hogy rengeteg kézirat is születik. Ehhez a könyvmennyiséghez szerinted felzárkózott már egy kritikusi szakma, hogy segítse a megkülönböztetést jó és rossz mű között, vagy a profitorientált gyerekkönyvkiadók eltakarják a kritikusok szemöldökrángásait?

Valaha a Népszabadság egyik filmkritikusa voltam, és akkor szembesültem azzal, hogy a tudás és logika mellett mekkora szerepe van a kritikaírásban az ehhez szükséges attitűdnek is. Az én esetemben ez a kritikusi attitűd hiányzik, ezért aztán nagyon felnézek arra, akiben megvan. Ideális esetben ehhez még az is társul, hogy a kritikus az evidenciák elmondása meg az apró problémák elsorolása helyet rögtön a lényegre tér, és bátran megnyilatkozik az alapvető hibákról és erényekről. Számomra a jó kritikus valódi művész, és az ütős, odacsapós kritika ugyanannyira felkavar, mint egy erős könyv, ugyanis mindent más megvilágításba helyez. Több ilyen releváns kritika születne szerintem, ha nem volna ennyire kicsi a szakma, ha nem ismerne mindenki mindenkit. A belterjesség nem tesz jót a kritikusi attitűdnek.

  • Az utolsó kérdés mindig adja magát: tudsz-e már beszélni a következő Dóka-könyvről?

Januárban nagyon beteg voltam, egész hónapban ki se tudtam mozdulni a lakásból, és írtam egy elég bumfordi könyvet, Szupermalac és Űrpatkány a címe, egy roppant egyszerű lelkivilágú malacról és egy okos, ám depresszióra hajlamos patkányról szól, akik nagyon jó barátok, és egyúttal a galaxis legbénább szuperhősei. Illusztrált gyerekkönyvet szeretnék ebből a kéziratból egyszer. De előtte még be akarom fejezni azt a gyerekregényt, amivel már lassan másfél éve nyűglődöm. És ami most különösen fontos: dolgozom A kék hajú lány hangjáték változatán – eltelt csaknem két év a könyv megjelenése óta, és én ebbe az új változatba a magam módján beleírom ezt a két évet. Szeretném, ha ez a hangjáték lenne az alapja annak a forgatókönyvnek, amiből – erre most van esély – idővel tévéfilm készülhet.

Forrás: uveghegy.com

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót