OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Majoros Nóra - A jó mese kortalan

Majoros Nóra - A jó mese kortalan

Csokonai Attila  2014.08.24. 21:35

Majoros Nóra az egykori Kertészeti Egyetemen (ma: Corvinus) tájépítészetet tanult, azon belül kerttervezést. Néhány évig Pécsett élt, ma egy Győr közeli faluban, Nyúlon lakik, és a Pannonhalmi Főapátság Kulturális Igazgatóságának munkatársa. Tagja az Író Cimborák alkotóműhelynek. Kisfia, Milán idén négy esztendős. A Móra Könyvkiadónál most jelent meg harmadik önálló kötete. Meséi az interneten is olvashatók.

Mikor és milyen céllal kezdett el írni? Hogyan került éppen a gyerekirodalom területére?

Akkor kezdtem meséket írni, amikor az iskolában megtanultam a betűket, de történeteket ennél sokkal előbb is kitaláltam. Mintha a fejemben lenne egy mozi, amiben folyamatosan pörög a film. Leginkább gyerekműsor megy. Hát ezért a gyerekirodalom.

Családja három generációjában négy művész van, olvastam a blogjában. Mondana itt pár szót arról, ki milyen művészeti ágban tevékenykedik?

 

Nagyon nehéz lenne felsorolni a családunkban tevékenykedő művészeket. Rám a legnagyobb hatással természetesen az édesapám volt, akivel sokáig együtt is dolgoztam, ő Ybl-díjas építész. Az ő nagybátyja és nagynénje pedig elismert keramikusok, róluk írok a blogomon. Ha a családi zászlónkra jelszavakat kéne írni, ez a nyitottság, a fantázia és a kreativitás lennének. Izgalmas, igazi 21. századi, multikulti család a miénk.
  • A Móra Kiadó Már tudok olvasni sorozatában megjelent 3x1 család című kötetében, melyet Rubik Anna illusztrált, egy kilencéves kislány mesél családjai (!) mozgalmas, színes életéről. Önéletrajzi ihletésű ez az alapjában vidám, realista írás?

A könyv tulajdonképpen egy családi anekdotagyűjtemény, minden története megesett vagy velem, vagy valamelyik testvéremmel. A valóság persze sokkal zavarosabb és drámaibb, mint amit elmesélek, hiszen egy család szétesését a gyerekek borzasztó nehezen dolgozzák fel, főleg, ha többször is megismétlődik az életükben. Az egyetlen, ami átsegíthet ezen a zavaron, a humor. Azt hiszem, ennek a történetnek ez a leginkább önéletrajzi ihletésű és realista vonása.

  • Merőben más hangulatú, több rétegű, költői, szimbolikus mese az, amelyet A torony című kötetében olvashatunk. Vajon miért nevezik a neten többek között furának, talányosnak ezt a mesét felnőtt olvasói? És talán inkább nekik szól, s nem igazán a gyerekeknek?

Amikor foglalkoztat egy ötlet, soha nem az olvasók életkora jár az eszemben, hanem a történet maga. Megvalósítás közben a nyelv, a cselekmény, a gondolat szépen összecsiszolódnak.

A jó mese kortalan, élvezi a gyerek is meg a felnőtt is, de más fogja meg belőle. A líraibb hangvételű mesékben az a nagyszerű, hogy ha valaki fogékony rá, vagy éppen olyan a hangulata, akkor nagyon tudnak hatni. Egyébként ezt a mesét egy pályázatra írtam, ahol a téma adott volt. Az Abrakadabra Kiadó pedig beleszeretett, és nem foglalkoztak azzal, milyen korosztályhoz soroljuk be a könyvet. Az illusztrációban is szabad kezet adtak Sánta Kirának, akivel egyébként évfolyamtársak voltunk az egyetemen.

Csak a címe ijesztő új kötetének: Rém a szobádban. A szöveg is, és a hozzá tökéletesen illeszkedő ötletes illusztráció is sok humort tartalmaz. Mi inspirálta ennek megírására?

Több álmom valósul meg ezzel a kötettel. Egyrészt régen szerettem volna már beszélni a gyerekkori szorongásról. A nehezen kezelhető helyzetek gyakran hívnak életre a gyerekek képzeletében valóságos tulajdonságokkal felruházott szörnyeket, ezzel válnak megfoghatóvá és legyőzhetővé. Fantasztikus ez az egész mechanizmus, de sajnos néha a szörnyek a gyerekek fölé kerekednek. Erről szerettem volna mesélni, és talán segíteni is egy picit.

Másrészt régóta izgat, hogy részt vegyek egy képeskönyv elkészítésében, ahol íróként elindítok egy gondolatot, az illusztrátor pedig továbbépíti, kiegészíti, befejezi. Szabó Levente igazi, értő alkotótárs volt, aki érzékenyen találta el a figura személyiségét. Egyszerre lett vicces, hétköznapi és félelmetes is. Hálás vagyok azért, mert néha vitatkozott, így újra meg újra át kellett gondolnom a szavaimat. A képeivel a munka végére átírta a saját, belső képeimet, és olyanokat adott helyette, amelyeket már közösen alkottunk. Szép élmény volt.

  • A fővárostól, a kiadóitól távol élve, hogyan dolgozik együtt kiváló illusztrátoraival és a szerkesztőkkel?

Az internet és a telefon csodákra képes. Minden fórumon kommunikálunk. Ráadásul Nyúl, bár a nevéből úgy tűnik, mégsem a világ vége, és elég gyakran megfordulok Budapesten.

  • Biztos vagyok benne, hogy saját mesét mond a kisfiának, lesz-e ebből, ezekből újabb kötete?

Rengeteget mesélünk egymásnak, és sokszor megihlet. Igazából ezek nem is mesék, hanem beszélgetések, amelyekben nagy szerepet játszik a képzeletünk. Hogy kötet lesz-e belőle, azt nem tudom, ez majd kiderül, de most már nem csak a saját fantáziámból, hanem az övéből is táplálkozom.

  • Ugyancsak a blogjából tudható, hogy beutazta a világ nagy részét, és Egyiptomot „a második otthonának” érzi. Miért?

Tíz éve rendszeresen járok Egyiptomba, rendszerint hosszabb időre. Nem tudom elmondani, mikor vált az életem részévé annyira, hogy otthonomnak nevezzem, egyszer csak megtörtént. Ha meg kell fogalmaznom, mit szeretek ott a legjobban, akkor azt, hogy úgy érzem, Egyiptomban minden csoda megtörténhet.

  • És milyen további írói tervek foglalkoztatják?

Egy meseregényen dolgozom éppen, illetve ezzel párhuzamosan egy fantasyn is. Versenyben vannak, melyik készül el előbb.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót