OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Pásztohy Panka - Mentsük meg a kiskutyám!

Pásztohy Panka - Mentsük meg a kiskutyám!

  2015.07.06. 10:01

pankaMentsük meg a kiskutyám!"Jobban érzem magam a gazdi szerepében"
 
Pásztohy Panka az egyik legnagyobb kutyabarát illusztrátorunk, aki most íróként is bemutatkozik nálunk. Mentsük meg a kiskutyám! címmel megjelent könyve a felelős kutyatartásról, az örökbefogadásról szól. Ennek kapcsán kérdeztük kutyákról, rajzolásról.
Új könyvedet Kacatnak ajánlod, mit kell róla tudni?
 
Kacat egy zugtenyésztőtől megszabadított öreg Yorkshire terrier, aki már 5 éve él velünk. Menhelyen keresztül fogadtuk örökbe. Kicsit beteges, kicsit elesett, kicsit magának való, de nagyon hálás kutyus. Alapvetően ebből a személyes érintettségből született ez a könyv, de azért minden kitaszított vagy elfelejtett kutyus, és az őket

 

  • Neked volt gyerekkorodban kutyád?

15-16 éves koromban pár évig volt egy kelekótya kis növésű német juhászkutyám. A műteremben lakott apukám festőállványa alatt. Benti-kinti kutya volt. Aztán apukám hirtelen jött betegsége miatt ki kellett költöznie a kertbe, amit nagyon rosszul viselt. A kutya is, én is. A történet vége inkább keserédes. Dorkát a bátyám odaadta egy ismerősének. Azt mondták, apu gyógyulása érdekében. Végül őrző-védő munkakutya lett a Balatonnál. Úgy tudom, az új gazdája kijáratta vele a kutyaiskolát.

  • Miért jó egy kutya?

A kutyák többsége ma az ember mellett „házi kedvenc” státuszban él. Velük szemben támasztott elvárásaink azonban olykor igen hektikusak, a kutya szempontjait gyakran figyelmen kívül hagyva alakulnak. Feltétlen, olykor természetével ellentétes alkalmazkodást követelünk tőlük. Innen közelítve a kutya azért jó, mert egy család, egy falka részeként széles határok között képes alkalmazkodni. Egy következetes, az állatot tisztelő és a helyén kezelő felelős gazda mellett pedig hű és odaadó társ,  aki mellett teljesebb lehet az ember élete.

  • Miért tartod fontosnak, hogy már a legkisebbek is tisztában legyenek a felelősségteljes kutyatartással?

A menhelyek, gyepmesteri telepek folyamatosan tömve vannak, de az itt regisztrált leadott állomány csak a jéghegy csúcsa. A probléma összetett, hosszú távon tartós megoldást találni azonban hatékony edukáció nélkül lehetetlen. Márpedig a tanítás, a felelős mintakövetés elplántálása gyermekkorban a leghatékonyabb.

  • Van-e kedvenc kutyád – természetesen Kacaton kívül?

Nincs kedvenc fajtám. Számomra minden kutya egyéniség, és így is közeledem hozzájuk. Eszméletlen karakterekkel találkoztam már. A szívem mégis azon kutyákhoz húz, akiknek csalódniuk kellett az emberben, és akikben a bizalmat újra fel kell építeni.

  • Ti egy lakásban éltek Kacattal, ez hogyan kivitelezhető?

A kis lakótér önmagában nem kizáró ok, bár kétségtelenül lehatárolja a számba vehető kutyusok körét. Alapvetően a kutya természete, rögzült szokásai, habitusa dönt. Kacat például nem izgága kölyökként került hozzánk. Öregségére fontosabb számára, hogy ideje nagyobbik részét pihenéssel tölthesse a közelemben. Nagyobb kihívás, hogy kutyatartóként a társasházban élő három másik család elvárásainak is meg kell tudni felelni. A kertünk inger gazdag, állatbarát hely, de nincs teljesen körbekerítve, így a macskákkal ellentétben Kaci nem téblábolhat egymagában kénye-kedve szerint. Ha nincs kert, megteszi egy közeli kutyafuttató, vagy egy kutyabarát park is. Fontos számára az együtt aktívan eltöltött idő, így ez legyen rendszeres, napi rutin. A kutyakakival pedig minden gazdi sétáljon el a legközelebbi gyűjtőig!

  • Melyik a kedvenc képed ebben a kötetben és miért?

rajzolj Különösen azokat a képeket szerettem rajzolni, ahol volt alkalmam megragadni – akár csak egy kéztartásban is, – azt a szeretetet, törődést, nyitottságot, egymás iránti tiszteletet, ami ezt a családot teljessé teszi a szememben.

Mit rajzolsz meg először, ha egy kutyát rajzolsz?

Minden rajz esetén van a fejemben egy vagy több élő minta. Amikor például Pitypangon gondolkodtam, akkor egy Amerikában megismert kutyus orra indította be a rajzot, majd adtam hozzá egy kicsit a szentendrei ipartelepen megismert teniszlabdás kutyából, meg egy leffencsfülű vizslából a Vasúti villasorról, akit Bodrinak hívnak, és így tovább.

Másik könyved, a Milu Egyiptomban kapcsán beszélnél arról, hogy mi fogott meg a szövegben?

Finy Petra szövegeiben mindig találok számomra kedves apróságokat, felnőttként is bejön a humora. Márpedig jópofa gyerekkönyvekhez mindig jobb érzéssel ülök le illusztrálni. Ráadásul van benne cica is, kutya is... Személyes kedvencem az „Egy ronda főpap” című fejezet. Annak a felütésén mindig mosolygok:

„– Üdv, alattvalók! Ugye tudjátok, hogy én vagyok az új fáraó? – szólalt meg a főpap.

– Természetesen. Ezért is hoztunk neked ajándékot!

– Nagyon helyes, tessék szépen imádni engem! Jöhet a cicus!"


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót