OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Fellinger Károly - A kincsesláda

Fellinger Károly - A kincsesláda

Csodaceruza  2015.12.20. 02:01

A kincsesláda címmel a napokban jelent meg egy mesegyűjteménye. Mit lehet tudni ezekről a mesékről? Milyen jellegzetességei vannak a mátyusföldi meséknek más mesékhez képest?

A meséket barátaimmal közösen gyűjtöttük elsősorban a magyarok lakta falvakban. A legtöbb mese Jókáról és Nagyfödémesről született. Ezeknek a falvaknak külön érdekessége, hogy évszázadokig a Felső Csallóközhöz tartoztak. Ennek is köszönhető, hogy Mátyusföld déli részének mese- és mondavilága rokonítható Szigetköz és Csallóköz népi hiedelmeivel. Innen az igricek és tündérek gyakorisága.

A változatos boszorkánytörténetekbe egyéni színt vitt az is, hogy a Mátyusföld északi részén lakó szlovákság hiedelmeiből jó pár bekerült a vegyesen lakott települések mesekincsébe. A mátyusföldi mesék jellegzetessége még a nélkülözhetelen cigányfolklór.

Az új kötet miben különbözik korábbi köteteitől: Az égig érő vadkörtefáktól vagy a Hajléktalan búzavirágtól?

 

Abban, hogy ezek nem tartalmaznak mondákat, történelmi legendákat. Ezek a mesefeldogozások elsősorban szórakoztatni akarnak.
  • Írói munkássága szerteágazó, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt alkot. Gyermekköltészetét mi inspirálja leginkább?

Az, hogy a gyerekek őszinték, hisznek a jóságban, abban, hogy a jó győzedelmeskedik. Elsősorban a természet és az emberek feltétel nélküli szeretete inspirál.

  • A Wikipédia szerint foglalkozása költő, helytörténész. Hogyan egyezteti össze ezt a két hivatást a hétköznapokban?

Úgy, hogy több, mint három évtizede agronómusként dolgozom, abból is élek meg. A földtől egyenes út vezetett a mese- és hiedelemgyűjtéshez. Ha nem járom annyit szülőföldemet, ha nem ismerem rejtett zugait, ösvényeit, sose jut eszembe a mesegyűjtés, mesefeldolgozás.

  • Hogyan tartja a kapcsolatot a gyermekkönyveinek olvasóival? Milyen tapasztalatai vannak író-olvasó találkozókról?

A kincsesláda már a 9. gyerekkönyvem. Több író-olvasó találkozóra hívnak meg. Ott aztán újra gyereknek érezhetem magamat. Ez az igazi időutazás. Szerintem a gyerekek igénylik az olvasást még a kütyük világában is. Ám, ha észreveszem, hogy fáradnak, kvízkérdéseket adok fel, aminek könyv vagy csoki a jutalma. A kérdések pedig akár a sportról is szólhatnak. Mindig lehetőséget adok arra, hogy a jelen lévő gyerekek közül azok, akik megpróbálkoztak írással, felolvashassák azt. Ezek afféle interaktív szórakozások.

  • Hogyan fogadta Schall Eszter képeit? Milyen érzés volt kézbe venni a kötetet a kész illusztrációkkal?

Schall Eszter egy beérett, melegszívű tehetség. A legjobb a közös munkában az volt, hogy nem csupán a munka végén mutatta meg a végeredményt, a kész rajzokat, hanem amint elkészült egy mese illusztrációjával, már küldte is, kikérve a véleményem.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót