OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Pék Réka - A Kékmandulafa erdő hősei

Pék Réka - A Kékmandulafa erdő hősei

Hírtükör  2016.07.09. 14:52

Rímekkel a rémek ellen
 
"Mert hittel, szeretettel és munkával bárki bármit elérhet" – így adta hírül a százhalombattai Pék Rea, hogy elkészült első mesekönyve.
 
A Kékmandulafa erdő légiesen finom kis környék. Ilyés Juli illusztrációi simogatnivalón puhák és szelídek, mint a gyerekek világa. Első ránézésre. Ám a bársonyos felszín alatt komoly sérelmek, bánatok, sőt, veszélyek bujkálnak. Szükség van néhány önzetlen hősre. 
A szerző irodalmi sikerei évekkel ezelőtt kezdődtek...
 

 Botond fiam most 9 éves. Amikor 6 hónapos volt, az egyik pelenka csomagolásán találtam egy felhívást, amiben nyolc sorból álló altató írására bíztatták az édesanyákat. A díjkiosztó gálán féltékenyen néztem, hogy a második, harmadik helyezett rengeteg pelenkát kapott, ami nekem is nagyon jól jött volna. Ehelyett én annyit kaptam, mint győztes, hogy az Alma együttes megzenésítette a Balga szarka című versemet. Akkor még nem tudhattam, hogy a mai napig rendszeresen játszani fogják, amiért folyamatosan kapom a jogdíjat. A dal 2013-ban felkerült a Szén, szerelem, költemény című lemezre.
  •  Ez tehát egy ritmusos, rigmusos gyerekvers volt. A most megjelent történet viszont próza.

Ha éppen prózát is írok, a párbeszédes részek mindig rímesek. Amikor Botond két éves volt, korainak tartottam a nagyimegevős klasszikus meséket, és a könyvespolcon sem találtam olyat, ami szerintem a fejlődését szolgálta volna. Akkor kezdtem el meséket írni. Nagy rajongója vagyok a magyar népmeséknek, amikben van tanulság. Szerintem a mesekönyv a gyerek első tankönyve.

  • A kékmandulafa hogyan született?

Az Aranyvackor pályázatot kétévente írja ki a Pagony Kiadó. Komplett, megszerkesztett könyvet várnak. Az idei téma a "rázós ügy" volt. Az én történetemben ez az előítéletes viselkedés és a csúfolódás. Egy barátomon keresztül találtam meg Ilyés Juli illusztrátort. Nagyszerű ember és elismert szakember. Megtiszteltetés a munkánkba vetett bizalma.

  • Hol tanultál meg írni?

Az Arany János iskolában javasolták, hogy tanuljak tovább Szentesen, a Horváth Mihály gimnázium drámatagozatán. A tagozat szellemisége nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a bennünk rejlő tehetség felszínre törjön. Színésznő szerettem volna lenni, de korán szembesültem azzal, hogy mégsem vagyok annyira exhibicionista, hogy eredményeset alkothassak a színpadon, ráadásul túl stresszesnek találtam azt a világot. Magányosabb önkifejezési formát választottam: én és a papír. Novellákat, dalszövegeket kezdtem írni.

Húsz éves koromban megjelent két novellám egy érdi lapban, 2011-ben a Hulladékkommandó pályázatán különdíjat nyertem egy környezetvédelmi témájú mesével, az idén pedig nem csak a mesém, de a rajzom is bekerült az egyesület Zöld jövő című kiadványába. Nagyon büszke vagyok, hogy ebben a városban ilyen kezdeményezések zajlanak, kezdve azon, hogy innen indult a népmese napja, rengeteg a mesével kapcsolatos esemény.

Két évvel ezelőttig személyi asszisztensként dolgoztam. Azt a stresszes és tanulságos időszakot lezártam, rájöttem, hogy túl rövid az élet ahhoz, hogy ne a szeretteinkkel töltsük a legtöbb időt. Amikor otthagytam az állásomat, gondoltam, az írásból kellene valahogyan megélni.

Ekkor kezdtem úgynevezett személyes mesékkel foglalkozni. Főként terápiás és feloldó történeteket írok, amelyek egy-egy családi konfliktust, krízishelyzetet dolgoznak fel. Bátran használok olyan szavakat, amelyeket a szülőnek menet közben meg kell magyaráznia. Idegenek számára talán nem is annyira érdekesek ezek a történetek, de akikről szólnak, azok falják. Dallamuk van, ritmusuk, a gyerekek nevetnek rajta, megjegyzik, és közben megszeretik az olvasást. Hiszem, hogy humorral és rímekkel meg lehet váltani a világot.   

 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót