OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
SZERETEK OLVASNI!
SZERETEK OLVASNI! : 2. szint: Alfonz és az űrlények

2. szint: Alfonz és az űrlények

  2015.06.14. 19:05

Alfonz és az űrlényekÍrta: Bartók Imre
Illusztrálta: Nemes Anna
Kiadó: Babilon
Oldalszám: 64

Alfonz, ez az átlagos kisfiú mégsem teljesen átlagos: feledékeny szülei nem íratták be időben az iskolába (mintha csak én lennék), és ezért nem veszik fel sehova, csak a Huszonnegyedik kerületibe. Igen, olyan kerület nincs. De hát akkor is ez pontosan olyan, ahogy ez az egész intézményesülés zajlik, csak itt az abszurditás még látványosabb. Oké, megvan az iskola.

Ezek után Alfonz belép az iskolába, ahol - mindenki űrlény. Szerintem ennél pontosabban nem lehet leképezni, hogy hogyan érzi magát az ember, amikor először lép be az iskolába.

 

Mintha egy másik bolygón lenne. Vagy az van, hogy saját magát érzi űrlénynek, vagy mindenki mást lát annak. Nem is lehet tudni, hogy Alfonz vagy szülei aggódnak jobban, hogy a gyerek vajon megtalálja-e helyét ezen az ellenséges bolygón?
Innentől jön viszont a pozitív fordulat, az igazi idill (bár ilyen lenne a valóság!):
 
Ezek az űrlények örülnek Alfonznak. Örülnek neki, hogy olyan, amilyen, és így Alfonz is megtanul örülni annak, hogy ők meg másmilyenek. Folynak, csúsznak, átváltoznak. Nem pont úgy és nem pont azt csinálják, amit a kockafej-iskola elvár, de összetartanak és kedvesek, és valamiben mind különleges.

Azonban a képbe belép a valóság, amikor iskolák közti versenyt hirdet a város, és persze csak emberek indulhatnának. Ekkor lép elő Alfonz, hogy képviselje a többieket. Hirtelen az addig visszahúzódó kisfiú kezdeményez, kitalálja, hogy hogyan tudnának indulni, sőt, végül kiáll mindenki elé, hogy megmutassa az alkotásukat. Sajnos az űrlény barátai nem lehetnek jelen a nagy eseményen, de az apukája, aki mindig mindennek örül, amit csinál, ott nevet és tapsol a közönség soraiban. Igazán jó mese, egy nagy adag jófajta, indirekt tanulsággal! (pagony.hu)

Részlet a meséből

       

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót