OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MESEPEDAGÓGIA
MESEPEDAGÓGIA : A mese fejlesztő hatásáról

A mese fejlesztő hatásáról

Milyen a jó mese?
A jó mesék, mint például a népmesék, szimbolikus formában foglalkoznak az élet azon nagy kérdéseivel, melyek súlyos problémákat járnak körbe.
A jó mese tartalmazza azokat a konfliktusokat, melyekkel a gyermeknek nap, mint nap meg kell küzdenie. 

Miért fontos a konfliktusokkal való azonosulása?

A nap folyamán felgyűlt gyermeki agresszió, félelmek és indulatok csak a mesehallgatás révén oldódnak fel a gyermekben úgy, hogy belső feszültségeit a mesehős kalandjaihoz kapcsolja, s azonosulva a mesefigurákkal, saját problémáit éli meg a mesével. A mesehős diadalával ezek a problémák és szorongások is feloldódik.

Miért fontosak a mesék?

 

1. Tükröződik benne a gyermeki gondolkodásmód.
A mesék a gyerekek gondolkodását jelenítik meg, és érthetővé teszik számukra a világ működését.

2. Azonosul saját problémáival.

A népmesék témái mindig a kisgyermek saját és időszerű problémáit jelenítik meg. Ezért azzal a mesehőssel tudja azonosítani magát, aki számára mindig példaértékű. a mese hallgatása olyan lelki folyamatokat indít be, melyekre szükség van az egészséges fejlődéshez.

3. Azonosul az elvont fogalmakkal.

A mesében a gyermek saját beleélő képességével átélheti az igazságosság, a bátorság, a hűség vagy az elnyomó erőszak elleni gyűlölet jelenségét.

4. Fejleszti a gyermek kreativitását és fantáziáját.

A mesehallgatás ugyanis alaposan „megdolgoztatja” képzelőerejét, mivel nem látja el vizuális sablonokkal.

5. Bővíti a szókincstét.

A mesehallgatás során elsajátítja a köznapitól eltérő irodalmi nyelvet is.

6. Megelőzhetjük a tanulási a zavarokat.

Vizuális ingerek segítsége nélkül kell a gyermeknek sorban követni az eseményeket, saját képzeletét alakítva a történet minden egyes eleméről. Ezzel fejlődik az olvasáshoz szükséges alapvető képessége is.

Mire tanítanak a mesék?

1. A kitartásra.

A mese azt tanítja, hogy kellő erőfeszítéssel le tudjuk győzni a gonoszt. Fontos tehát, hogy meghagyjuk a gonoszt teljes valójában.

2. Ismeretszerzésre.

A mesében találkozik először és ismerkedik meg az élet mérföldköveivel: a születéssel, a szerelemmel, és a halállal. Ekkor ismerkedik meg olyan erkölcsi és esztétikai fogalmakkal, mint a jóság, a gonoszság, a szépség és a rútság.

Mutathatunk-e meseképeket?

1. A kisgyermeknek óriási a képigénye. Először ezek segítségével tájékozódik és ismerkedik környező világával, ezért ezek használata fontosak egészen négyéves koráig.

2. 5-6 éves korára alakul ki az un. mesetudat, mely a gyermek azon képessége, mellyel mesehallgatás közben el tudja választani a mesét a valóságtól. Ezért ötéves kortól már nem ajánljuk a mesefotók használatát, mert ez gátolja a belső képkészítést.

3. A mese akkor léphet leginkább kapcsolatba a gyermek lelkével, ha az általa megjelenített belső képekben rajzolódik ki.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót