OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVTÁRS SOROZAT
KÖNYVTÁRS SOROZAT : 4/ A JÁTSZÓTÉR OLYAN, MINT A DZSUNGEL

4/ A JÁTSZÓTÉR OLYAN, MINT A DZSUNGEL

Demeter Éva  2017.02.12. 11:31

 
 A játszótér olyan, mint a dzsungel című rész azt sugallja, hogy a felnőttek nem merik a gyerekekre bízni a játszótéri konfliktusok megoldását.

„Az is lehet védettebb állapot, / ha vigyáznak ránk vénebb állatok.”

Mintha a játszóterek szabványoknak megfelelő biztonságához hozzátartozna a felnőtt jelenléte. Holott a legizgalmasabb történetek, amelyeket felnőttkorban mesélnek az emberek, olyan esetekről szólnak, amikor az illető gyerekként nem volt szem előtt. Persze, sok ilyen történet a hegeink  története…
 

Nagyon fontosnak tartom, hogy beszélgessünk a gyerekekkel a játszótéren is érvényes viselkedési szabályokról. Shona Innes szerint, bár jelen van a felnőtt, mégsem szégyenítheti meg, nem büntetheti meg az agresszív gyereket, inkább a bántalmazott gyereket készíti fel arra, hogy hogyan viszonyuljon az agresszívhez:
„elkerülhessék a kis vadat, / akiről tudni, hogy bánt másokat”.
Véleményem szerint hagyni kell a gyerekeket, hogy megoldják a helyzeteket: hogy a nagyobbak megvédjék a kisebbeket, hogy többen összefogjanak a játszótér „tigrise” ellen.

Vannak olyan tanácsok, amelyekkel maximálisan egyetértek, például azzal, hogy ha valakit bántanak, ne tűrje:

„Ha valaki tényleg, direkte bánt, / csapj akkora zajt, mint egy elefánt! / Hogy megtudják a többiek, / mi történt , és segítsenek…”

Tényleg minden lehetőséget számba vesz a szerző,  hogyan találja fel egy gyerek magát a játszótéren, és  milyen helyzetek állhatnak elő.

  • Legyen jóban több gyerekkel, és akkor mindig akad játszótárs.
  • Lehet egy eldugott zugot keresni, és egyedül lenni. Sok gyerek számára gondot jelent az egyedüllét, ha nem éri őket egyfolytában külső inger, unatkoznak. De ott van a lehetőségek között az is, hogy egy ilyen eldugott  helyről ki lehet nézni azt, aki veszélytelennek tűnik és hozzá csatlakozni.
  • Mosolyogjon a gyerek, még akkor is, ha bántja valami, mert a morcosakat elkerülik általában a többiek. Ezzel nem értek egyet, pont ilyen esetben kellene a felnőtthöz fordulni, amikor a szomorúságot nem képes egyedül legyőzni.
  • Azt is nagyon jó javaslatnak tartom, hogy azoknak, akik másokat bosszantanak, lehet játékötletet adni.

A szentencia pedig így hangzik:

„Ha elégedett minden állata, / csak úgy kerek a dzsungel élete.”

Jó lenne, ha ez az ideális állapot uralkodna mindig a játszótéren!

Van egy dolog, amit én hiányolok, mert ahol én élek, ott nincsenek körbekerítve a játszóterek, még azok sem, amelyek az úthoz  közel helyezkednek el, a játszótérről nem szabad kiszaladni, valamint, hogy hol az a határ, ameddig el lehet távolodni a játszótértől.

A hét éves lányomat is megkérdeztem, hogy miért ajánlja ezt a könyvet a gyerekeknek. Az ő kedvence a sorozat internetről szóló része. Rövid beszélgetés után ezt mondta:

“Ezt a hármat írjad: 1. mert rövid. 2. mert verses. 3. mert gyermeknyelven van írva.”

És ez utóbbi a legfontosabb, hát bátran ajánlom én is a gyerekeknek, és a szülőknek egyaránt.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót