OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2020. December
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
OLVASÓLÉTRA

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Kezdő olvasóknak

  2018.03.12. 13:23

Olvasástanulás lépésről lépésre

Olvasólétra bemutatása

  2017.06.06. 09:20
A kezdő olvasóknak szánt irodalom kiválasztásánál legfontosabb szempont az illusztráció és a téma, mivel ennek a korosztálynak - az állatos korszaka után - már a mindennapi élet ábrázolása vonzó.Meghatározó az írás és a képek aránya is, hiszen a túl hosszú szöveg még elrettentő erővel bír.

A sorozat címe azért "létra", mivel több nehézségi fok van: Olvasó Leó, Olvasó Tigris, Olvasó Cinke, Olvasó Kalóz.... 

A kiadványok nagy érdeme, hogy a könyvek témái a 6-8 éves korosztályra vannak kiatalálva, így a gyerekek olvashatnak kutyákról, lovakról, iskoláról, dínókról, fociról, a történetek szövege színvonalasak.

Az olvasólétra könyvsorozat nagy mértékben megkönnyíti a könyvválasztást. A történetek gazdagon illusztráltak, segítve ezzel is a jobb szövegértést. 
A sorozat kötetei hozzájárulnak az adott korosztály fejlesztési követelményeinek eléréséhez:
  • a megfelelő olvasási készség elsajátításában,
  • a szövegértés fejlesztésében,
  • a képzelet, az önkifejezés és az egyéni stílus bátorításában,
  • az ismeretfeldolgozási technikák tanításában,
  • a szituációs játékok eljátszásában,
  • a társadalmi ismeretek feldolgozásában,
  • a nyelvtani, helyesírási ismeretek fejlesztésében,
  • a felzárkóztatásban,
  • a differenciált oktatásban,
  • a szabadidős tevékenységek irányításában.
A sorozat könyvein jelölik, hogy hány éves kortól ajánlják. A könyvekben mindennapi történeteket olvashatnak gyerekek, olyanokat, amik velük is megtörténhettek.
 

Olvasólétra-sorozat szintjei

  2016.02.16. 21:57
A Fabula Stúdió Olvasólétra sorozata a lépésről lépésre haladást ígéri az 5-9 éves gyerekek számára. 

Olvasólétra-sorozat olvasási szintjei:

1. szint - 5 éves kortól: Olvasó Breki (közös olvasásra)
2. szint - 6 éves kortól: Olvasó Tigris + Olvasó Cinke
3. szint - 7 éves kortól: Olvasó Kalóz + Olvasó Fáni
4. szint - 8 éves kortól: Olvasó Leó + Olvasó Boszi

<ismertető a sorozat kiadványairól

 
Nehézség: könnyűtől a gyakorlottig mennek a kötetek (Cinke, Tigris, Leó).
Tipográfia: eleinte a képek mellett egy-egy sor van, majd egyre több.
Nem: uniszex.
Milyen: hétköznapi, egyszerű, lineáris történetek, minimális fordulatszámon, könnyen olvasható.
Kötet: rengeteg, teljesen különálló, nem mind kapható már.
 
Egyes szinteken belül több könyv is megjelent, de kereskedelmi forgalomban már nem mind kapható. A bemutatott kötetek jelenleg megvásárolharók, de elérhetőségük folyamatosan változik.
 

Olvasólétra 1. szint: Olvasó Breki

  2018.05.07. 16:42
 
A Breki és Cini sorozatban szövegbe ágyazott piktogramok helyettesítik a főneveket, ezek a könyv végén kilistázva megtalálhatók.. A kötetekben néhány soros, sok képpel illusztrált szöveg olvasható.

Az egyes lépcsőfokon 2 különböző típusú kiadvány található. Az egyikben több apró, míg a másikban egy összefüggő történet van. 

Az Olvasó Breki sorozat tagjait gyengénlátóknak, diszlexiásoknak és olvasási zavarokkal küzdõ kisiskolásoknak is ajánljuk.
 

Olvasólétra 2. szint: Olvasó Tigris és Olvasó Cinke

  2018.05.07. 16:47
 
A 2. szinten is kétfajta szerkesztésű történetekkel találkozhatunk: a több - rövidebb történetből álló, illetve az egy hosszabbal, de több fejezetre tagolt mesékkel.

Tipgráfiája

az Olvasó Tigris és az Olvasó Cinke is lazán, nagybetűvel szedett, különbség a szöveg elhelyezésében van.

A Olvasó Cinke kötetekben a kép mellett-alatt-felett olvasható a magyarázó szöveg,
az Olvasó Tigrisnél egy oldalra 2-2 kép kerül, melyek alatt olvasható 1-2 egyszerű mondat.

Olvasólétra 3. szint: Olvasó Kalóz és Olvasó Fáni

  2018.05.07. 16:52
 
3. fokon egy oldalra két nagy kép jut, a képek alatt egy-két mondat, szép nagy betűkkel és széles sorközökkel nyomva.
A fokokon előre haladva csökken a képek mennyisége és mérete is, egyre több a szöveg, de marad a nagyobb betűméret és a levegős szerkezet.
 

Olvasólétra 4. szint: Olvasó leó és Olvasó Boszi

  2018.05.07. 16:55
 
Az Olvasólétra 4. lépcsőfoka az adott életkori sajátosságokhoz igazodik. Az egyes lépcsőfokokon két különböző típusú kiadvány található. Az egyikben több apró, míg a másikban egy összefüggő történet van. 
 
Az Olvasólétra kötetek felhasználhatók a tanóra keretein belül vagy a tanórán kívüli foglalkozásokon, pedagógus által irányított csoport- vagy egyéni munkák során, illetve ajánlható a gyerekek szabadidős tevékenységéhez szórakoztató olvasmányként.
 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót