OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MÁR TUDOK OLVASNI
MÁR TUDOK OLVASNI : Pepi kalóz és az elrabolt királylány

Pepi kalóz és az elrabolt királylány

  2016.11.27. 04:08

Pepi kalóz és az elrabolt királylány Írta: Pozsár Edit
Illusztrálta: Faltisz Alexandra
Megjelenés éve: 2012
Oldalszám: 72
 
Az itt következő  kalandokat  egy elsős-másodikos „már olvasó” biztosan érdekesnek találja. (Hosszúsága miatt magasabb évfolyam olvasóinak ajánlom - szerk.)
 
Kalózokról és az ő izgalmas tengeri utazásukról szól ez a könyv,  van benne tengeri vihar, gonosz cápák, csaták és több különös sziget – képzeld, az egyik karamellából készült! – és persze egy szépséges királylány.

Pepi, a hírhedt, messze földön híres  kalózkapitány Züm-züm király parancsára indul útnak. Ki kell szabadítania elrabolt leányát, a királykisasszonyt. Pepi legénységével együtt sok-sok félelmetes és vicces kalandot él át, mire célba ér.

Ha már tényleg tud olvasni gyermekünk, ezt a könyvet le sem fogja tenni!
 
Részletek a mesekönyvből

 

Züm-Züm király titokzatos megbízatása

Pepi kalóz börtönében éppen régi kalózkalapját nézegette, aztán bosszúsan a sarokba  vágta.

– Ugyan,  minek ez már nekem?! – morogta, amikor a börtönajtó mögött lépéseket hallott.

Gyorsan felpattant, kihúzta magát, és összefont karral, mogorva tekintettel várta titokzatos látogatóját.

De amikor felismerte az idegent, térdre vetette magát, fejét lehajtotta, és így szólt:

– Hódolatom, Züm-Züm király!

Züm-Züm király a méhek fejedelme volt, és nagy bajában kénytelen-kelletlen kereste fel a hírhedt kalózt.

– Szabadságot ajánlok neked, Pepi, ám ennek ára van! – mondta a király.

– Felség, vegye úgy, hogy már el is van intézve! – nagyképűsködött Pepi kalóz.

A király háta mögött összekulcsolta kezét, és bánatosan belekezdett mondanivalójába:

– Titkos megbízatásról van szó, senki nem tudhatja meg – fogta suttogóra. – Biztosan hallottál már leányomról, a szépséges Zim-Zirimről.

– Hallottam róla – bólintott Pepi –, ám soha nem volt szerencsém látni őt.

Züm-Züm király így folytatta:

– Nos, leányomat tegnap éjjel elrabolták. Nem tudjuk, ki tette, csak azt, hová vitte. A rabló zsebéből ugyanis kiesett egy térkép. Egy távoli szigetre került a leányom, ott őrzik, amíg valaki ki nem szabadítja. Ha visszahozod épségben, visszanyered szabadságod, és bőkezűen megjutalmazlak.

A hírhedt kalóz gondolkodás nélkül rávágta:

– Jól döntött, fenség, hogy hozzám fordult! Száz tengert megjártam, megannyi csatát megvívtam.

Mellkasát kidomborította, és oldalához kapott, hogy kirántsa kardját, de ekkor kapott észbe, hogy már régen nincs is kardja.

– Apropó. A kardomat visszakaphatom?

– Természetesen – mondta a király –, és tengerészeket, katonákat is vihetsz, amennyire csak szükséged van.

– Akkor hát kalandra fel! – rikkantotta Pepi, és leporolta régi kalózkalapját.

  

Vihar a Csinn-Bumm-tengeren  

 

Pepi kalóz büszkén feszített visszakapott hajója fedélzetén. Körbenézett és elégedetten szemlélte a hajnal fényében ragyogó kikötőt. Tengerészei serényen rakodtak, a méhkatonák éppen akkor masíroztak fel a hajóra.

Pepi gyorsan megigazította bal szemén a szemtakarót.

– Hogy nézne ki, ha mindkét szemem ép lenne?! Hangyányi tekintélyem se volna! – morogta, és beletörődött, hogy ezután csak a jobb szemét használja. – Csak el ne tévesszem, melyiket kell letakarni! – tette hozzá, majd kardját csörtetve kiadta a parancsot: – Vitorlát fel! – a magasba tekintett, és elégedett vigyorral nyugtázta, hogy ismét saját hajója halálfejes zászlóját lengeti a szél.

A felkelő nap fényében kihajóztak, s megkezdődött kalandos utazásuk a Csinn-Bumm-tengeren.

Ahogy teltek a napok, a méhkatonák lassan összebarátkoztak a tengerészekkel, Pepi kalóz pedig régi kincsvadászataival szórakoztatta őket, néhány pohár pempős bor társaságában. Jól mulatott saját történetein egészen addig, amíg a sötétségből hatalmas villám sújtott le nem messze tőlük, hangos égzengés kíséretében.

– Itt a vihar! – hangzott a figyelmeztetés az árbockosárból.

– Irányt tartani! – pattant föl Pepi, és a vadul imbolygó hajó fedélzetére rohant.

Lett is rögtön felfordulás! A pempős bortól becsípett tengerészek egymást taposva próbáltak fedezéket keresni, mert már hatalmas hullámok csaptak be az öreg hajó fedélzetére.

A hordók és üvegek csörömpölve gurultak egyik oldalról a másikra, míg össze nem törtek. A szél belekapott, és vadul cibálni kezdte a vitorlákat. Pepi megbillent, és a fenekére huppant, onnan pedig egyenest a hajó orrához csúszott, ahol sikerült megkapaszkodnia a korlátban.

A méhek zümmögve és  ámulva figyelték Pepi fenéken csúszós mutatványát.

– Kötelet! – ordította mérgesen Pepi. – Húzzatok vissza!

Csíkos, a darazsak legbátrabbika előkotorta a láda mélyéből egyetlen, ócska kötelüket, majd ügyes mozdulattal odavetette a kapitánynak.

– Fogja szorosan, kapitány úr!

Ezután hárman nekiveselkedtek, és karjukat megfeszítve, méterről méterre húzták be Pepit.

Az utolsó rántástól a hős kalóz hason a lépcső alján landolt.

Pepi feltápászkodott, sajgó fenekét simogatta sértődötten a legénység hahotázása közepette, majd a szeméhez kapott.

– Ó – mondta, és gyorsan megigazította félrecsúszott szemtakaróját, ami a nagy felfordulásban átcsusszant a jobb szemére.

Recsegett-ropogott a vén hajó, már-már azt hitték, szét is esik, amikor végre elcsendesedett a vihar.

Felkelt a nap, és a hajó ismét csendesen ringatózott a megszelídült tengeren. Egyszer csak az egyik matróz jelentette:

– Kapitány úr! Sziget a láthatáron!

Pepi felszaladt a fedélzetre, és csodálkozva nézte az előttük fekvő szigetet. Egy furcsa formájú és furcsa színű szigetet.

 

 A Karamella-sziget

Pepi a kormány mellől kitartóan bámulta hosszú távcsövével a szigetet.

– Valami nem stimmel – motyogta –, nem látok növényeket sehol, csak amolyan sárgás-barnás furcsaságokat.

Elrakta távcsövét, majd kiadta az utasítást:

– Csónakot leereszteni, partra szállunk! 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót