OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
ELENGEDÉS - GYÁSZ
ELENGEDÉS - GYÁSZ : 8-10 éveseknek: Élet és halál

8-10 éveseknek: Élet és halál

Írta: Brigitte Labbé – Michel Puech
Fordította: Somorjai Gabi
Illusztrálta: Jacques Azam
Kiadó: Bencés Kiadó, 2015
Sorozat: Filó-Faló
Oldalszám: 48
 
A kavics nem hal meg, mivel nem változik. Nem hal meg, mivel nem él. Minden, ami változik, ami növekszik, ami mozog – meghal. Viccesen hangzik, de azért halunk meg, mert élünk.
A „Filó-faló” segít a gyerekeknek elgondolkodni a kérdéseiken. Egy egész sorozatra való érthető, izgalmas és különleges könyv – gondolatébresztőnek.
 
"A 8–10 éveseknek szóló ismeretterjesztő könyve humorral közelít a témához, de aztán eluralkodik rajta a teljesítményelvűség. Az egzisztencialista szemléletű könyvecske alapgondolata az élet nagy körforgása, és hogy a személyiség valamilyen formában nyomot hagy, és ez a nyom a lélek.
  Egyesek tehát elégedettek lehetnek a haláluk pillanatában, mert letettek valamit az asztalra, mások viszont begyulladnak, és legszívesebben visszaforgatnák az időt. Igyekezzünk hát „eredményesebbé” tenni az életünket!
  És minek van eredménye? A mun­­ka, gyakorlás, alkotás, ezek a kizárólagos értékek a könyv szerint. Ez bűntudatkeltő, hiszen mi van azokkal a gyerekekkel, akik nem képesek jól teljesíteni, például a rossz családi körülményeik miatt? (Arról nem is beszélve, hogy a szemlélődés is lehet érvényes életstratégia.)"- Györe Bori

 

„Viccesen hangzik, de azért halunk meg, mert élünk.”
„Az igazi kérdés tehát nem az, miért halunk meg, hanem az, hogyan kell élnünk.”

A szerzők és a gondolkodás is ugyanaz, mint az előző kötetben, ám a téma egész más. A borító itt is előrevetíti a tartalmat.

A kavics nem hal meg, mivel nem változik. Nem hal meg, mivel nem él. Minden, ami változik, ami növekszik, ami mozog – meghal.

Humor, nagyvonalúság, letisztult gondolatok, amelyek nagyrészt arról szólnak, hogy a személyiségünk, az egyediségünk, a lelkünk a legfontosabb, és a halállal mindez nem szűnik meg, hanem egy nagy egész tudás részévé válik, így szeretteink az érzéseikben, emlékeikben tovább éltetnek bennünket.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót