OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
JÖN A TESÓ!
JÖN A TESÓ! : Testvérféltékenység - osztozni a szeretben

Testvérféltékenység - osztozni a szeretben

Szinte minden családban előfordul, és rengeteg történetet hallottunk már a testvérféltékenységről. Amíg a kis testvér az anya pocakjában van, a nagyobbak még simogatják is, és nagyon várják, hogy megszülessen, de aztán szembesülnek azzal, hogy a szülői figyelem megoszlik, és ők nem szeretnének osztozni az addig csak nekik járó szereteten. A problémás helyzetekről Győrfi Anna gyermekpszichológus tájékoztat.

A féltékenység tulajdonképpen a szenvedélyes szeretet egy megnyilvánulási formája: a vágy arra, hogy én legyek a legfontosabb a másik ember Nemcsak ellenséges érzés a betolakodóval szemben, de ragaszkodás, rajongás is, a hűség és az odafigyelés számonkérése a másikon. Egy párkapcsolatban mindezt természetesnek találjuk, testvérek esetében azonban nemkívánatos, sőt egy bizonyos kor után kimondottan erkölcstelen dolognak tartjuk.

A kis testvér születésekor egy addig harmonikus szülő-gyermek kapcsolat a nagyobb testvér számára háromszöghelyzetté alakul: egy rivális lép a „képbe”, ami szinte minden nagyobb testvérnél rossz érzéseket szül.

 

Erőfölény kontra zavarás

A tipikus konfliktushelyzetek egy kis odafigyeléssel megelőzhetők. Így például a nagyobb gyermekek leginkább arra panaszkodnak, hogy kis testvérük megzavarja az elmélyült játékukat: lerombolja a várat, belefirkál a füzetükbe vagy éppen rálép a babaházra. A kicsik ezzel szemben inkább a nővérük vagy bátyjuk erőfölényétől szenvednek: mindent kicsavarnak a kezükből, és folyton elzavarják őket onnan, ahol az érdekes dolgok történnek.

A szülő két dolgot tehet: egyrészt biztosítania kell mindkét gyereke személyes terét, jogát ahhoz, hogy ha akar, egyedül is játszhasson, és ne kelljen osztoznia sem a helyen, sem a játéktárgyakon. Másrészt azt is meg kell tanítania gyermekeinek, hogyan működhetnek együtt: miért jó az néha, ha többen vagyunk, és együtt játszhatunk. Ezt úgy mutathatja meg, ha beáll a kicsikhez, és együtt társasoznak, vagy kiraknak egy nehezebb puzzle-t.

Egyenlő és egyenlőbb

„Na jó, most már én jövök” – halljuk gyakran az egyik gyermektől, aki alig várja, hogy helyet cserélhessen apa nyakában a testvérével. A szülők gyakran igyekeznek mindegyik gyermeket egyenlően kezelni, de ez nyilvánvalóan nem lehetséges.

A szakember szerint viszont az egyforma bánásmód iránti túlzott igyekezet a kicsiket nemhogy megnyugtatná, hanem csak még jobban elbizonytalanítja, és belehergeli az állandó összehasonlítgatásba.

Tényleg egyforma nagy szeletet kaptunk?
Pontosan ugyanannyi lépcsőfokon át ülhettem a papa nyakában?
Egy perccel sem tartott tovább az ő meséje, mint az enyém?

Nem kell az egyformaság megszállottjának lennünk. Tanítsuk meg a kicsiknek, hogy nincs minden percben teljes igazságosság: hogy hol az egyik, hol a másik élvez valamilyen előnyt, ezek a javak azonban hosszú távon kiegyenlítődnek – mondja a pszichológus. Fontos, hogy a gyermekek néha legyenek kettesben is egyik vagy másik szülővel. – A gyerekek nagyon hálásak ezért, és már nagyon kicsivel is beérik, ha hol az egyik, hol a másik szülőjük valamilyen csak nekik szánt programmal kedveskedik – mondja a gyermekpszichológus.

Talán nem gondolunk rá, de a szülői magatartás a kicsik egymás közti viszonyának alakulásakor is mintaként szolgál. Azok a felnőttek, akik sokat veszekednek, mindenben versengenek egymással, gyakran megsértődnek, ne csodálkozzanak, ha gyermekeik éppen ugyanilyen nehezen találják meg egymással az együttműködő hangot. – A gyerekek olyanok, mint a kismajmok: minden gesztust, attitűdöt, konfliktuskezelési módot azonnal leutánoznak, s ezzel mintegy tükröt is tartanak szüleik elé – mondja a szakember. Ha tehát kedvességre, békére és nyugalomra vágyunk otthonunkban, nemcsak az úgynevezett nevelési helyzetekben, de sajnos életünk minden pillanatában jó példával kell elöl járnunk a türelmesség, a nagyvonalúság és a kompromisszumképesség terén.

Forrás: nlcafe.hu/

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót