OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Január
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
AZ ÉJSZAKA RÉMEI
AZ ÉJSZAKA RÉMEI : Alta: Tódal - CD melléklettel

Alta: Tódal - CD melléklettel

  2016.03.13. 22:18

Szigeti Ildi - Alta: Tódal - CD melléklettelÍrta és illusztrálta: Szigeti Ildi
Kiadó: Scolar, 2013
Oldalszám: 64

Kisebb és nagyobb gyerekek sokszor küzdenek az elalvás nehézségeivel.

A nap izgalmai, a szoba sötétjében születő félelmek, a rossz álmok miatt néha nehéz megtenni az ébrenlétből az álomba vezető utat.

 

De szerencsére van valaki, aki szinte észrevétlenül átsegít a határon: Alta pillangó! Alta először félt, aztán mégis átrepült egy hatalmas tavon, és míg a gyerekek az útjáról beszámoló kedves, dallamosan ringató verseket hallgatják – akár a könyvben található CD-ről, néhol énekkel, néhol szavalással –, maguk is átrepülnek az álmok világába Alta és a tó történetét követve.

Szigeti Ildi több mint tíz éves meditációgyakorlás után írta meg a megnyugvást, pihenést elősegítő verseket, melyek mesés tavi világát saját illusztrációi teszik még szerethetőbbé.

 

 
A SZERZŐ SAJÁT SZAVAIVAL AZ ALTA: TÓDAL KÖTET MÉLYEBB RÉTEGEIRŐL

„Az első Alta-versek közel tíz évvel ezelőtt balatonföldvári nyaralásaink során Róza unokahúgomnak születtek. Gondolatban esténként kimentünk a Balaton partjára megnézni, mit is csinálnak éppen a tó lakói: a békák, a picinyke halak, a katicák, a nádak, a felhők – ők lettek később az Alta-versek szereplői. Ekkor született meg a ’Fejben-tévézés’ is, mint kifejezés és játék közöttünk Rózával, amihez saját meditációs tapasztalásaim és gyerekkori balatoni emlékeim adták az élményanyagot.”

 

„Az Alta: Tódal egy olyan gyerekverses kötet, amely az elalvás körüli nehézségeket Alta pille tó felett tett utazásának szimbolikájával veszi sorra. Az egymáshoz szorosan kapcsolódó, de eltérő ritmusú és hangulatú versekben Alta pille kalandjáról a tavi élőlények a saját valóságukon keresztül mesélnek – a nád elringatja, a békák irigykednek, a pók behálózná a pillét. A kötetet egy prózában írt mese zárja, melyben Alta pillangó a Varázskő üzenetének megfejtésével és átadásával az elcsendesedés titkaira tanítja meg Lulla tündért.

 

Az Alta: Tódal kötetben azt szerettem volna megmutatni, hogy a meditációs elcsendesedésben lehetőségünk van megérezni, hogy igazából csakis az „itt és most” pillanata létezik. A múlt és a jövő képeit saját gondolataink hozzák létre, félelmeinket pedig ezek a gondolatok táplálják. A gyerekek még képesek a pillanatban élni, majd a felnőtt világ elkezdi őket kiragadni ebből: ’ha nem csinálod ezt és ezt, akkor ez és ez lesz; rajzolásból nem lehet megélni, stb.’ Természetesen a tervező gondolkodásra szükség van, de nagyon fontos az inspiratív strukturálatlan idő is, hogy a gyerek meg tudja élni azt, amiben igazán feloldódik. A meditáció egy lehetőség, egy csodás gyakorlat arra, hogy rálássunk saját belső világunk működésére. Ehhez viszont nyugalmi időt kell teremteni, hisz a csillagokat sem lehet úgy vizsgálni, hogy futunk egy látcsővel.”

 

A SZERZŐRŐL BŐVEBBEN

Az Alta: Tódal kötet készülte előtt Szigeti Ildi képzett angoltanárokat az ELTE-n, indított Internet alapú diákcsere programot, a világszerte mára 45.000 tagot számláló HomeExchange szervezetnek pedig jelenleg is ő magyarországi PR-osa. Egy másfél évig tartó lyme betegségből felépülve Botsport (www.botsport.hu) névre keresztelt mozgalmában tömegeknek mutatta és mutatja meg, hogy az erdő, mint közösségi tér, és a mindennapos mozgás bárki számára elérhető. lldi közösségépítő tevékenységére az Ashoka ’Innovators for the Public’ washingtoni alapítvány is felfigyelt, nem véletlenül szólította berkeibe a csupán 32 magyar tagot számláló, társadalmi szintű változást előidéző újítókat tömörítő szervezet.

 

AKTUÁLIS

Ildi egy amolyan modernkori polihisztor, aki mindig több irányba nyit. Igény és felkérés érkezett, Ildi pedig nem késlekedett: 2013 decemberben felnőtteknek szóló interaktív előadássorozatot indított „Tárt Kulisszák” – Alta-tea délutánok címmel, majd 2014 áprilisától a családokat is szeretné megszólítani az interaktív „Alta-hangja” családi verskoncerteken.

 

„Tárt kulisszák” – Alta-tea délutánok: Szigeti Ildi egy olyan lakás-szalon délután szerkezetét építette fel, melynek alapját a neki írt olvasói levelek alkotják. „Annyi kérdést kaptam azzal kapcsolatban, hogy miként lehet ennyi életet élni: kisgyerekes anyukának lenni, dolgozni, családot és közösségeket szervezni, hogy arra gondoltam, hogy milyen jó lenne nyitni egy informális teret, ahol ezekről beszélgetni lehetne. Sokan érdeklődtek a meditációs tanulásaim és az első-könyves tapasztalataim iránt is, én pedig szívesen mesélek ezekről a dolgokról” – mondja a szerző."

  Az anyagot összeállította: Somogyi Eszter

Forrás: babamamailfo.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót