OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MIÉRTEK ÉS HOGYANOK AZ ELSŐ TÍZ ÉVBEN
MIÉRTEK ÉS HOGYANOK AZ ELSŐ TÍZ ÉVBEN : Hogyan nyissuk ki a világot egy ovis előtt?

Hogyan nyissuk ki a világot egy ovis előtt?

A "miért-korszak" nem kis kihívás elé állítja a szülőket. A gyermekpszichológus kifejti, hogyan válaszoljunk a kérdésekre.
 
Anya, hova mennek a vonatok?
Miben jobbak a kutyák, mint az emberek?
Hol láthatok igazi dinoszauruszt?

Ismerős kérdések az óvodáskorú gyermek szüleinek, megválaszolásuk pedig nem mindig egyszerű.

Bojti Andrea gyermekpszichológus néhány hasznos tippet ad ahhoz, hogyan nyissuk ki a világot csemetéinknek a "miért korszakban".

 

Az óvodáskorú gyerekek előtt a beszéd elsajátításával új dimenzió nyílik meg, amelynek minden elemére rácsodálkoznak, és napról-napra többet akarnak tudni róla. Szaknyelven ezt a három éves kor körül kezdődő időszakot nevezik "miért korszaknak", amikor a gyermek az ok-okozati összefüggések megértésére koncentrál, és ehhez kérdések áradatát teszi fel szüleinek.
A rengeteg kérdés azonban nemcsak új ismereteket jelent a kicsik számára, hanem nagyban hozzájárul a szülő-gyerek bizalmi viszony erősödéséhez, a szorongások csökkentéséhez, és később az iskolában elvárt fókuszáláshoz.
 
"A dackorszak miatt talán kevesebb szó esik a gyermeknevelés során a miért korszak fontosságáról, pedig szerves és fontos része a gyermek fejlődésének. A válaszok segítségével a kicsi rájön, hogy a világ megismerhető, izgalmas valami, a szülőkre pedig számíthat, bármi is foglalkoztatja. Ez az időszak alapozza meg a koncentrálás képességét is, amit később az iskolában kell majd a csemetének gyakorlatban alkalmaznia.

Tudnunk kell azonban, hogyan és milyen mélységben válaszoljunk a záporozó kérdésekre, hiszen a gyermek perspektíváját folyamatosan, de lépésről-lépésre, az ő tempójában haladva szabad csak tágítani" - mondta el Bojti Andrea.

"Ha a pályaudvaron járva az ovis megkérdezi tőlünk, merre megy ez a sok vonat, keressünk személyes példát, hogy könnyebben megérthesse a választ. Mondjuk el, hogy messzire, szerte az országban, például arra is, ahol a nagymama - vagy más rokon, akit a gyermek ismer - lakik, és akár otthon egy térképet elővéve mutassuk is meg neki az irányt. Hívjuk fel figyelmét a hosszan kanyargó sínekre, vagy a vonatok hatalmas áramszedőire, amelyek mutatják az utat és mozgatják a vonatot, segítve így a néniknek és bácsiknak eljutni a munkahelyükre, vagy meglátogatni a barátaikat."

A szakértő elmondta, sok szülő attól fél, hogy felsül a gyereke előtt, ha esetleg nem tud pontos választ adni az érdeklődésre.

"A fontos az, hogy ekkor is legyünk partnere a kicsinek, járjunk együtt a titok végére! Kérdezzük meg akár az apát, vagy vegyünk elő egy könyvet, akár keresgéljünk együtt az interneten! Figyeljünk azonban arra, hogy ne tudományos válaszokat adjunk, hanem néhány mondatos, egyszerű felvilágosítást.

Ha a gyerek megkérdezi, miért ugatnak egymásnak a kutyák, mondjuk el, hogy ők így beszélgetnek, és ha jól figyelünk, azt is megérthetjük, hogy éppen miről. Akár egy mesét is elmondhatunk, amelyben a kutyusok megbeszélik, hogy mi történt velük aznap, aztán visszakérdezhetünk a gyerek felé, hogy na és veled mi történt ma? Meséld el, mi volt az oviban!" - mondta a pszichológus.

Sokszor a mese kiegészítésül szolgálhat a szülői magyarázatok mellé.

A felelős szórakoztatás mellett elkötelezett Minimax gyermekcsatornán 2013-ben mutatták be a Pixi című sorozatot, amely ezt a segítséget adja meg a szülőknek az óvodások világképének szélesítéséhez.

A mesesorozat főszereplője, egy piros sapkás kismanó, Pixi, aki az erdőben játszva találkozik a Varázsfallal, és mindent megkérdez tőle, ami érdekli. - Bojti Andrea

Német nyelvű epizódok>

 

 

Pixi  Ismeretterjesztő füzetei - német eredeti: Pixi Wissen - figurájaként már a kisiskolás korosztály számára mutatja be a világot. A mesefilm-sorozat ugyan már nem tekinthető meg a csatorna oldalán, de a történetek ismeretterjesztő füzeteit még forgalmazzák.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót