OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MAGASFESZÜLTSÉG
MAGASFESZÜLTSÉG : Minden dolgok könyve - részlet

Minden dolgok könyve - részlet

Thomas olyan dolgokat is látott, amelyeket mások nem. Nem tudta, miért, de ez, amióta csak az eszét tudta, így volt. Emlékezett a napra, amikor hatalmas jégeső zúdult a városra. Thomas beugrott egy kapualjba, és látta, ahogy a jég leveri a fákról a leveleket. Hazarohant.

– Hirtelen ősz lett – kiabálta. – Lehullottak a levelek a fákról.
Anyja kinézett az ablakon.
– Ugyan – mondta. – Honnan veszed ezt?
Thomas látta, hogy mamának igaza van. A fák még tele voltak levéllel.

– Nem itt – mondta –, de a Jan van Eyck utcában a járdát és az utcát is levelek borítják.

– Vagy úgy – mondta mama. Thomas látta az arcán, hogy nem hisz neki.

Felment a szobájába, és elővette a füzetet, amelybe a könyvét írta.

A könyv címe az volt, hogy Minden dolgok könyve. Thomas elővette a tollát, és írni kezdett.

 

„Olyan hatalmas jégeső volt, hogy leverte a leveleket a fákról. Ez tényleg így történt, a Jan van Eyck utcában, kilencéves koromban, 1951 nyarán.”

Kinézett az ablakon, hogy gondolkodjon, mert ablak nélkül gondolkodni sem tudott. Vagy fordítva: ha volt a közelében egy ablak, mindjárt gondolkodni kezdett. Aztán így folytatta: „Ha nagy leszek, boldog leszek.”

Hallotta, hogy hazaért az apja, és azt gondolta: Már fél hat, és még mindig nem tudom, miről szóljon a könyvem. Tulajdonképpen miről szoktak szólni a könyvek?

Vacsoránál aztán megkérdezte.

– A szerelemről, meg ilyenekről – kuncogott a nővére, Margot, aki gimnáziumba járt, és olyan buta volt, mint a tök.

De az apja másképp gondolta:

– Minden fontos könyv Istenről szól.

– A szerelemről és Istenről szólnak – mondta mama, de apa olyan szigorú pillantást vetett rá, hogy egészen belevörösödött.

– Ki szokott olvasni ebben a családban? – kérdezte.

– Te – felelte Thomas anyja.

– Hát akkor ki tudhatja, miről szólnak a könyvek? Te vagy én?

– Te – válaszolta mama.

Ha nagy leszek, boldog leszek, gondolta Thomas, de nem mondta ki hangosan. Az anyjára nézett, és látta rajta, hogy szomorú. A legszívesebben felállt volna, hogy magához ölelje, de ilyesmiről szó sem lehetett. Maga sem tudta, miért, de ez lehetetlen volt. Hát csak ült mereven a székén.

Margot megint kuncogott. Hogy lehet valaki ilyen tyúkeszű!

– A Jan van Eyck utcában úgy zuhogott a jégeső, hogy minden levél lehullott a fákról – közölte Thomas.

A spanyol kiadás címlapja (Forrás: Origo)

A spanyol kiadás címlapja (Forrás: Origo)

Mama ránézett és elmosolyodott. Olyan boldogan nézett a fiára, mintha az végül mégis magához ölelte volna.

Ez a mondat egy titkos üzenet, amit csak mama érthet, gondolta Thomas. Igaza volt, mert apa és Margot fel sem pillantottak a tányérjukból.

Amikor este mama lefektette, megkérdezte Thomast:

– Szépeket fogsz álmodni, kis álmodozóm?

Thomas bólintott.

– Kedves vagyok, igaz? – kérdezett vissza.

– Te vagy a legeslegkedvesebb fiú az egész világon – válaszolta mama. Átölelte Thomast, és magához szorította. Thomas érezte, hogy mama halkan pityereg. Szinte jéggé fagyott a lelke, és azt gondolta: Isten rettenetesen megbünteti majd apámat, mondjuk bubópestissel, vagy valami effélével.

De később, amikor magára maradva meredt a sötétbe, megijedt, hátha Isten megharagudott rá. Ezért azt mondta:

– Nem tehetek róla, hogy miket gondolok. És nem is gondolom komolyan, úgyhogy igazából nem is számít. Azt sem tudom, mi az a bubópestis.

Aztán elnyomta az álom.

 

<<Vissza a segítő könyvekhez

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót