OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MAGASFESZÜLTSÉG
MAGASFESZÜLTSÉG : Váltságdíj nélkül 2. Amit végleg kitörölnél - részlet

Váltságdíj nélkül 2. Amit végleg kitörölnél - részlet

|| EGY ||

Hárman siettek felfelé a lépcsőházban. Max, Doma meg Doma rossz előérzete. Ez utóbbi gyakran előresietett, és Doma vonakodva követte. Nem tudta, mi fogadja őket a lépcső tetején, de az előérzete kaján vigyorából azt látta, hogy nem fog neki örülni.

– Te, és az megvan – kérdezte Max, amint a lépcsősor tetejére értek –, amikor a fószer fogja a borotvát, és le akarja borotválni a saját…

– Fogd már be! – rivallt rá Doma a kelleténél kicsit erősebben, hangja visszhangzott az üres és hideg lépcsőházban. Max hülyeségei olyanok, mint a Republic dalai: bemásznak az ember bőre alá, bele a fülébe, és csak mosószappannal meg az Ørdøg vagy a Tankcsapda egyik nótájával lehet megszabadulni tőlük.

 

– Miért? – vigyorgott rá Max a füles sapka alól, amikor felértek az utolsó lépcsőfokra. – Nem bírod az ilyet? Pedig a legjobb részt még… – hagyta abba hirtelen, mert végre vette magának a fáradságot, hogy Domára pillantson. A fiú tekintetét követve azonnal összeszaladt a szemöldöke.

– Azannya… Ilyen hülye lenne, hogy nyitva hagyja az ajtót? – kérdezte.

– Szerinted?

– Szerintem? – visszhangozta Max, és kisujját a fülébe dugta, majd csavart egyet rajta. – Ha engem kérdezel, Zolinak speciel egy borítékot is macerás lenne megnyálazni.

Doma azonban nem foglalkozott Maxszal, otthagyta őt hülyeségei társaságában a folyosón, az ajtóhoz lépett, és maga sem tudta, miért, de először beszagolt az ajtónyíláson. Semmit sem érzett, bár azt sem tudta, mit várt. Égett szagot? Benzinbűzt? Pizza illatát?

Illat vagy szag nem ütötte meg az orrát, de a fülét egy furcsa zaj igen. Mély levegőt vett, és mielőtt belökte volna az ajtót, lepillantott a zárra, amelynek fémnyelve nagy darabot kiharapott az ajtókeretből.

Az ajtó nehezen engedett, mintha valami belülről akadályozta volna. Doma óvatosan nyomott rajta egyet a vállával, aztán majdnem beesett az előszobába, amikor Max lába jelent meg látótere jobb szélén, hogy sarkával egy isteneset rúgjon az ajtóba.

Doma óvatosan az ajtó mögé pillantott. Kabátok feküdtek kupacban, rajtuk pár válltáska. Max egy nyalókát dugott a szájába, és a fülét vakarta. Szerinted ennyire nem tudta eldönteni, hogy mit vegyen fel? – kérdezte.

Doma ellépett Max mellett, és lassan kifújta a levegőt, mint amikor edzésen az utolsó kétezer méterre fordul rá. Eszébe jutottak azok a filmszereplők, akik lendületesen belépnek a berúgott ajtón, a kísérteties képsorok alatt kísérteties zene szól, és úgy mennek előre, mintha nem is érdekelné őket, hogy mire bukkannak. Mintha csak a menés érdekelné őket, hogy az jól nézzen ki. Domát azonban alapvetően Zoli érdekelte, és az, hogy milyen látvány fogadja majd őket a nappaliban.

A rossz előérzete már a nappaliban ácsorgott, és onnan nézett vissza rá felhúzott szemöldökkel, lefelé görbülő szájjal, és az orrát piszkálta.

Doma kifújta a levegőt, és elindult a nappali felé.

A szoba nagyjából úgy festett, mintha egy takarítónő éppen az ellenkezőjét tette volna annak, ami a dolga.

A délutáni nap bántó figyelmetlenséggel árasztotta el a hatalmas nappalit és az amerikai konyhát, így minden részletet pontosan láthattak.

– Azannyát – jegyezte meg Doma mögött Max, majd széles állkapcsa a meglepetéstől elreccsentette a nyalókát. Doma csak azt hallotta, ahogyan a másik fiú fogai alatt roszog a szilánkokra törött cukor, és a „zenei” aláfestés majdnem olyan hatásos volt, mint a vonósok feszültségkeltő susogása. A dohányzóasztal feldöntve feküdt a kanapé előtt, edények, villák és törött tányérok borították. Az asztal előtt Zoli hátizsákja hevert, pontosabban annak szétvágott darabjai, a könyveiből kitépett lapok döglött madarakként pettyezték a nappalit. A függönyök leszakítva, egyik-másik élettelen kupacként hevert a földön, néhányat azonban cafatokra szaggattak, és a darabokat szétszórták a konyhában, ahol hasonlóképpen rossz volt a helyzet.

Sőt.

 



 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót