OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
GYERMEKREGÉNY
GYERMEKREGÉNY : Malomvölgyi lovaskalandok

Malomvölgyi lovaskalandok

  2017.10.29. 13:03

Sarah Bosse: Nyeregbe, Anna!Sarah Bosse: Fel a fejjel, Anna!Sarah Bosse: Tarts ki, Anna!Sarah Bosse: Anna új barátja Sarah Bosse: Anna hamis nyomonSarah Bosse: Bátorság, Anna!Sarah Bosse: Annára számíthatsz!
 
Sarah Bosse: Anna nagy napja
Sarah Bosse: Anna karácsonya
Írta: Sarah Bosse
Illusztrálta: Stephan Baumann
Fordította: N. Kovács Tímea
Kiadó: Alexandra, 2008-2012
Kötetszám: 11
Oldalszám/kötet: 100-110
 

A sorozat főszereplője Anna, a lóimádó kislány, kinek élete akkor válik igazán izgalmassá, mikor szüleivel és bátyjával elköltözik egy vidéki majorba, amit nagybátyja hagyott a családra, miután ő a Kanári-szigetekre költözött.

Anna szülei lovasiskolát alapítanak, mellette egy állatorvosi rendelő nyílik.
 

Az állatorvos lánya, Lujza, aki Annát már régóta ismeri, és igencsak jó a kapcsolatuk. Ám az elején még mindketten izgulnak, hogy vajon hogyan fogják bírni egymást nap, mint nap. Még szerencse, hogy Lujza is éppen annyira lóimádó, mint Anna.

 
1. Nyeregbe, ​Anna!

Anna élete akkor válik igazán izgalmassá, amikor egy vidéki majorba költözik. Szülei lovasiskolát alapítanak, s egy állatorvosi rendelő is nyílik mellette. Milyen szerencse, hogy az állatorvosnő lánya, Lujza éppen annyira bolondul a lovakért, mint Anna!

A lányok közösen fedezik fel a környéket, s együtt gondoskodnak a pónikról. De ugyancsak lelohad a kedvük, mikor megkezdődik az iskola. Osztálytársnőik nem tartják sokra a lovastanyán alkalmazott tanulási módszereket – és ezt Annával is éreztetik. S ez még nem elég:

Annát és Lujzát titokzatos motorosok zaklatják egyik kilovaglásuk során…

 

2. Fel ​a fejjel, Anna!

Anna unokahúga, Nóra súlyos autóbaleset után kerül a malomvölgyi lovastanyára. A szülei veszélyes sérülésekkel fekszenek a kórházban, a sokkot szenvedett kislányról Annáék gondoskodnak. Nóra begubózik, nem is beszél, míg végül fel nem fedezi a pónik iránti szeretetet, és a segítségükkel szépen lassan össze nem szedi magát.

Ám Annának eközben nincs könnyű dolga. Egyszeriben minden Nóra körül forog, Anna pedig nem mehet el a régóta várt díjugrató versenyre, s a tetejébe még kedvenc póniján, Tündéren is osztoznia kell a kislánnyal.
 

Vajon hogy veszik az akadályokat a Malomvölgy kis lakói?

3. Tarts ​ki, Anna!

Anna és Lujza öröme határtalan. Móric, az iskolaló és Róza, az öreg kanca rövidesen a malomvölgyi lovastanyára érkeznek. A barátnők régi álma teljesül ezzel. Azonban váratlanul egy eltűnt állatról szóló hirdetésre bukkannak az interneten. A keresett ló az összetévesztésig hasonlít Rózára.

Vajon ugyanarról a póniról van szó?

Anna és Lujza a rejtély nyomába erednek, és felkeresik Róza állítólagos előző tulajdonosát.

Eközben megdöbbentő felfedezésre jutnak.

 

 

 

4. Anna ​új barátja

A szünidei sátortáborban nyaraló gyerekek sáskarajként rohanják meg a malomvölgyi lovastanyát. Annának is segítenie kell. Legjobb barátnőjével, Lujzával együtt az ő feladata gondoskodni a kezdő lovaglókról.

Már éppen megkedvelné ezt az elfoglaltságot, amikor az egyik lány leesik Zorróról, az iskolalóról, amely eközben súlyosan megsebesül.

Anna rettenetesen aggódik a szürke Connemara póni miatt.

Vajon meg fog valaha gyógyulni?

 

 

 

5. Anna hamis nyomon

A malomvölgyi lovastanyán tűz ütött ki, ami rendkívül felzaklatta Annát és legjobb barátnőjét, Lujzát.

Lehet, hogy Jannak, a szomszéd tanyán lakó fiúnak is köze van a dologhoz? Vagy puszta véletlen, hogy Jan delfines jelvényét a tűz közvetlen közelében találták meg?

Anna számára az ügy a napnál is világosabb. De Lujza nem így gondolja. Ő meg van győződve arról, hogy a dolgok nem mindig olyan egyszerűek, amilyennek látszanak.

De akkor ki gyújtogatott?

 

 

 

6. Bátorság, Anna!

Noha elérkezett a nyári szünet, a malomvölgyi lovastanyán szó sincs nyugalomról és pihenésről.

Anna édesanyja egy lovas balesetet követően kórházba kerül, és egyszerre a kislány nyakába szakad a ház és a tanya nem kevés gondja. Amikor pedig Katinka, az egyik kanca nem fogadja el újszülött csikóját, eluralkodik a káosz.

Anna azt sem tudja, hova kapjon.

De aztán váratlan segítség érkezik…

 

 

 

7. Annára mindig számíthatsz!

Anna és Lujza gyakran veszekednek, mégpedig Bastian miatt. Amióta a fiú megérkezett Malomvölgybe, Lujza teljesen feleslegesnek érzi magát…

A lovastanyán azonban egyszer csak felbukkan egy elkóborolt kutya, akit valaki súlyosan bántalmazott. Ettől kezdve vége a veszekedéseknek: Anna, Lujza és Bastian együtt próbálják kideríteni, ki lehetett a tettes.

Az illető pedig nem kerülheti el büntetését…

 

 

8. Anna ​nagy napja

Anna és Lujza újabb kihívás előtt áll. Iskolai dolgozatot kell írniuk arról, milyen az élet a lovastanyán. A lányok nagy igyekezettel vetik bele magukat az írásba.

Ám váratlanul elpusztul Hector, a kedves, öreg ló. Anna rettenetesen szomorú, s úgy érzi, nem tud megbirkózni a veszteséggel.

Lujza azonban jó baráthoz méltón ezúttal is a segítségér lesz…

 

 

 

9. Anna karácsonya

Közeleg a karácsony, s a malomvölgyi lovastanya békésen pihen a vastag hótakaró alatt. Anna és legjobb barátnője, Lujza számára nincs szebb annál, mint a fehérbe öltözött téli tájban a két póni, Tündér és Zorro hátán lovagolni.

De a nyugalomnak váratlanul vége szakad. Vihar közeledik.

S mintha ez nem volna elég baj, Anna szenteste előtt nyomokat fedez fel az istállóban.

Talán egy idegen bújt el a tanyán?

 

 

 

10. Kalandra fel, Anna!

Háromnapos túralovaglás csak Lujzával! Anna roppant boldog, hogy a szülei némi gondolkodás után beleegyeztek a kirándulásba.

Kalandra fel!, hangzik a lányok mottója. De boszorkányokra és erdei szörnyekre egyikük sem számított…

 

 

 

 

 

 

11.Anna segít a bajban
 
Anna nem tudja, mit tegyen, mert legjobb barátnője, Lujza folyton rosszkedvű. Az ok, úgy tűnik, édesanyja, Adelheid új barátja.
 
Lujza egyre gyakrabban szeretne egyedül lenni, amikor pedig egyszer csak eltűnik, a tanya lakóin úrrá lesz a kétségbeesés.
 
Annának azonban támad egy ötlete, hogy hol kell keresnie Lujzát…
 
 
 
 
 
 
 
 
A kötetek igazi titka: az Alexander-technika
 
Az Alexander-technika a mintegy száz évvel ezelőtt élt színész, Frederick Matthias Alexander nevéhez fűződik. Olyan módszert fejlesztett ki, amellyel tudatosíthatjuk magunkban testtartásunk és mozgásunk jellemzőit, és ennek a tudatosságnak a segítségével úrrá lehetünk káros mozgási szokásainkon.

Mindenki hozzászokik olyan testtartásokhoz és mozgásmintákhoz, amelyek helyesnek látszanak, az ember ezeken nem is gondolkozik. De valóban mindig helyesek?

Ha például összekulcsoljuk az ujjainkat, azt mindig ugyanúgy tesszük, mindig ugyanaz a hüvelykujjunk kerül felülre. Ha megpróbáljuk fordítva, azt máris „rossznak” fogjuk érezni. Ebből is látható, hogy a mozgásunk gyakorlatilag automatikus.

Éppen ezért segít, ha megállunk, és megfigyeljük, tudatosítjuk, hogy mi történik a testünkben. Így ugyanis megszabadulhatunk a régi szokásainktól, és választhatunk a különböző viselkedésmódok közül.

F. M. Alexander módszere a különböző mozgásfolyamatokat, elsősorban a fej, a nyak és a törzs összjátékát fejleszti. Ő ezt először a színioktatásban hasznosította. Ma már más területeken is egyre inkább alkalmazzák az Alexander-technikát. S mivel F. M. Alexander szenvedélyes lovas volt, mi sem kézenfekvőbb, mint hogy a felismeréseit a lovaglás során is hasznosítsuk.

A lovaglás során az Alexander-technika abban segít, hogy javítsuk az önészlelésünket, s megtanuljuk, melyik cselekvés mivel jár. Így szerepe lehet például az ülés- és tartáshibák javításában, vagy a feszültségek és a görcsösség oldásában.

A tanulási folyamatot a lovasoktató irányítja, aki minden egyes lépésnél a kezével irányítja a diák figyelmét a saját testére, a nyakcsigolyáktól kiindulva. A tanár keze révén tanulja meg a diák észlelni a feszültségeket vagy a görcsösséget, és általa sajátítja el a helyesebb mozgást. Az Alexander-módszerben ezt nevezik  „jó szokásnak”.

Mivel az új mozgásfolyamatokat hasznos az egyszerűbb tevékenységek – például járás, állás vagy ülés – kapcsán elsajátítani, gyakori, hogy az oktatást falovon kezdik. Ennek az az előnye, hogy a tanuló a kezdeti fázisban kizárólag a saját testére koncentrálhat, anélkül hogy egy ló mozogna alatta. Az első lovaglóórák pedig lépésben zajlanak, futószáron, hogy megerősödhessen az egyenes, nyugodt tartás érzete. A ló a lovas tükre, s szép mozgásokkal válaszol erre. Vannak olyan tanárok, akik arra kérik a tanítványaikat, hogy feküdjenek le egy asztalra, hogy a nyakuk és a gerincük még jobban ellazulhasson.

A technika elsajátításához időre és türelemre van szükségünk, de ha egyszer már a magunkévá tettük, az élet egyéb területein is alkalmazhatjuk. A türelemre pedig a lovaglás esetében amúgy is szükségünk van.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót