OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
RECENZIÓK - IFJÚSÁGI IRODALOM
RECENZIÓK - IFJÚSÁGI IRODALOM : Az emlékek őre (2) - Valahol messze

Az emlékek őre (2) - Valahol messze

Galgóczi Móni  2016.08.12. 16:07

Fordította: Csatári Ferenc. Animus, 2004., 200 oldal

Lois Lowry: Valahol, messzeAz emlékek őre, a Számláld meg a csillagokat és a Nyáron történt című regények szerzőjének legújabb regényében Lowry ismét az élet értékeiről, az emberi kapcsolatokról fogalmaz meg kérdéseket és a válaszokat – a tizenéves olvasók számára.

Nem tudom, hogy a borítót tervező Beleznai Kornél mi alapján ítélte úgy, hogy ennyire szomorú, lehangoló, és némileg depresszióra okot adó borítót kreáljon. Nem éppen ifjúsági regényhez illőek a színek, sőt, a fa is olyan, mint aminek már nem sok van hátra az életből. Pedig a történet kicsengése közel sem ennyire tragikus. Sőt, ha félrelebbentjük a felszínt a mélységtől elválasztó függönyt, megláthatjuk, még ha csak egy parányi fénysugár formájában is, a reményt.
 
A reményt arra, hogy az élet nem olyan rossz, mint amilyennek látszik. A reményt arra, hogy a jövő nem olyan lesz, mint Lowry regényében.

 

Ami ugyanúgy egy elképzelt jövőben játszódik, mint Az emlékek őre. Csak ennek nem egy kisfiú, hanem egy édesanyját éppen elveszítő, testi hibával született tizenéves kislány, akinek hirtelen szembe kell néznie azzal a ténnyel, hogy a közösség tagjai számára nemkívánatos személlyé vált. Már akkor ki akarták tenni a mezőre, hogy felfalják a vadak, amikor meglátták, hogy kicsavarodott lábbal született. Ez a mozzanat némileg emlékeztet a spártaiak módszerére, akik rövid úton megszabadultak a gyengéktől, a betegektől és a hibás egyedektől. Mondhatni, megtisztították népüket a felesleges sallangoktól. És azokkal sem bántak éppen kesztyűs kézzel, akiket nem löktek ki maguk közül. Nevelési módszerük mai szemmel nézve kifejezetten szigorú, mégis a maga módján eredményes volt.

Valahol, messze című regény főszereplője is ilyen sorsa jutott volna, ha édesanyja a születése pillanatában nem szállt volna szembe a közösséggel, és nem használta volna fel saját édesapja hatalmát és befolyását célja elérése érdekében. Ezen tette miatt mindig is szálka volt a többi ember szemében. Pedig a kislány egész életében igyekezett bebizonyítani, hogy hibás lábai ellenére is a közösség hasznára tud tenni. Ennek ellenére egész életében kirekesztettként, a gúny és gorombaság céltáblájaként kellett élnie. Minden nap szembesülnie kellett a falubeliek gúnyos tekintetével, rosszindulatú megjegyzéseivel. Ám édesanyja mindvégig mellette állt. Ha születése előtt nem veszítette volna el az édesapját, egészen biztosan ő is segítette volna a kislány útját. Csakhogy meghalt egy vadászat során. Pedig az egyik legjobb, legügyesebb vadászként tartották számon…

Amikor azonban Kira (így hívják a kislányt) édesanyja meghal, egy csapásra minden megváltozik. Csak éppen azt nem lehet tudni előre, hogy milyen irányba. Első ránézésre ugyanis Kira majdnem mindenét elveszíti. De szerencsére csak majdnem mindenét… Megmarad egy-két használati tárgya, megmarad egyetlen barátja, és megmarad a tudás, amit édesanyjától kapott. Amit, igaz ugyan, hogy még tökéletesítenie kell, de végre a közösség javára használhat. Amivel végre elérheti, hogy ne csupán megtűrjék, hanem el is fogadják az emberek. Csakhogy az élet nem olyan szép és egyszerű, ahogy azt gyermekként sokan elképzelik…

Lowry legújabb regénye igazán érdekes, ám meglehetősen kényes kérdéseket boncolgat. Vajon értékes tagja lehet-e a közösségnek egy testi hibás ember? És vajon jó-e az, ha egy közösségben mindent egy bizonyos csoport irányít, akik megmondják, mi volt, mi van, sőt azt is, mi lesz? Akik saját elképzeléseik szerint alakítják a dolgokat, és elfogadhatatlannak tarják, ha valaki másként gondolkodik. Vagy másmilyen. Vagy aki sejti, vagy tudja, hogy valahol, messze létezik egy más, egy emberibb világ…
Galgóczi Móni
Forrás: ekultura.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót