OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
RECENZIÓK - IFJÚSÁGI IRODALOM
RECENZIÓK - IFJÚSÁGI IRODALOM : A boszorkányfiú

A boszorkányfiú

Barabási Katalin  2016.08.21. 19:21

Írta: Michael Gruber, fordította: Reichenberger Andrea.  JLX, 2008., 304 oldal
 

Az olvasó, aki kezében tarthatja Michael Gruber fantasztikus meseregényét, soha többé nem tud ugyanolyan szemmel nézni a jól ismert klasszikusokra: Csipkerózsikára, Hamupipőkére, Piroskára, Jancsira és Juliskára, vagy éppen Hófehérkére és törpéire.

A regény fő cselekményszála egy kedves élettörténet Miróról, melyet sok-sok oldalon tesznek még színesebbé a mesevilág ismert sztárjai, kiegészülve koboldokkal, tündérekkel, de legfőképpen egy boszorkánnyal, és a beszélő állatokkal.

 

Egy tavaszi napon az Asszony szörnyen csúf kisfiút talál azon a helyen, ahol eddig csak élelmet hagytak neki a falubeliek. Úgy dönt hazaviszi a csöppséget, de kevés ideje lévén a nevelést Ysulra, az anyamedvére bízza. Miró hiába kap meg mindent, és védi őt varázslat bajtól, szerencsétlenségtől, ahogy cseperedik, egyre többet akar; az emberek társaságára vágyik, de nevelési módja szerint játszótársai csak az erdő állatai lehetnek. Hiába minden tilalom, egy nap sikerül gyerekek közelébe férkőznie. Torz kinézete miatt viszont szinte azonnal szembesül az emberi kegyetlenséggel, amire - közvetve ugyan -, de kegyetlenséggel válaszol. A felbőszült falubeliek elől menekülniük kell, ráadásul tetteiért a boszorkány felel, így a Rend megfosztja anyját varázserejétől.
 
Hármasban járják ezután a világot: Miró, az Asszony és Murr, a macskából lett ember, aki Úrnőjének hű szolgája, bármi is történjék. Közös vándorlásuk egy idő után véget ér, útjaik szétválnak, és Miró magára marad az anyjától útravalóul kapott új lehetőséggel - egy varázslattal. A felcserepedett fiatalember van, mikor éhezik, van, mikor dúsgazdag, és van, hogy a szerelem is megérinti. Kedvező alkalmait azonban elszúrja, és hosszú éveket kénytelen eltölteni kőbe zárva egy barlangban. Végül kap még egy esélyt ... és minden megváltozik: megnősül, dolgozni kezd, leveti végre a csúfságát takaró álarcot, melyet még gyerekkorában öltött magára ... és végre felkutatja az Asszonyt, aki esélyt adott neki az életre...
 
Az író csodálatos képzeletvilágba repít bennünket, melyben kicsik, nagyok, és még nagyobbak is szívesen merülnek el, habár érdemes a legkisebbekkel megvárni, hogy maguk fedezhessék fel a könyv rejtett csodáit. Mesehőseink ugyanis elbújva, titkon jelennek meg az egyes oldalakon, és eredeti történetük felismerése mindenki számára szórakoztató élménnyel szolgálhat.
 
Barabási Katalin
Forrás: ekultura.hu

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót