OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
REJTELMES TÖRTÉNETEK
REJTELMES TÖRTÉNETEK : A hazugságok könyve

A hazugságok könyve

  2017.08.31. 23:25

Írta: Horlock, Mary 
Fordította: Sóvágó Katalin
Kiadó: Scolar Kiadó, 2012
Oldalszám: 304

A La Manche csatornán található Guernsey szigete zárt, borongós és összetett világ. Aki itt él, nehezen tudja elképzelni, hogy itt meg lehet őrizni a titkokat. Márpedig senki sem tudhatja meg, mi történt azon az éjszakán, amelyen eltűnt a tizenöt éves Catherine Rozier legjobb barátnője.

Catherine vállalni akarja a felelősséget tetteiért, de a történet, amelyet mesélni kezd, nem csak róla szól.


Mások is élnek a szigeten, akik gyilkosságot úsztak meg, és Catherine úgy gondolja, ideje, hogy kiderüljön az igazság. Vagy ez csak egy magányos kamasz lázas képzelődése? Több évtizede valaki más állt a szirteken, ugyanezen a helyen. Charlie Rozier majdnem egyidős volt Catherine-nel, amikor a németek megszállták a szigetet. Charlie megbízott az egyetlen barátjában, akiben nem kellett volna. Ugyanezt a hibát követte volna el Catherine is?  

A hazugságok könyve két történet szálait sodorja össze bravúrosan, a nyolcvanas években élő félárva, ragyogóan intelligens, ám sérült lelkű kamasz, és a német megszállás által megnyomorított felmenői történetét, feltárva az eltitkolt, sötét és keserű igazságokat egy családról és egy szigetről a második világháború idején.

Feldolgozható-e egy generáció történelmi traumája, vagy az szükségszerűen megnyomorítja gyermekeiket is?

Többek között erre a kérdésre keresi a választ a regény, egyszerre humoros és megrendítő stílusban, virtuóz történetvezetéssel, mely még a legeslegutolsó lapokra is tartogat meglepetést az olvasó számára.

A regényt a The Guardian legjobb első könyvért járó díjára jelölték.


kultifilter

 
Mary Horlock regényét az izgalmas történet, az egyéni elbeszélésmód és a helyszínválasztás elegye teszi különössé.

Guernsey-n járunk, a második legnagyobb Csatorna-szigeten, Franciaországhoz közel, mégis brit felségterületen. A La Manche-csatornában található szigetekről sokan az sem tudják, hogy léteznek, az pedig még kevésbé ismert, hogy e földdarabok milyen fontos szerepet játszottak a második világháborúban: a németek megszállták a területet, Guernsey partjait betonerődítményekkel rakták tele, Alderney-n pedig koncentrációs tábort létesítettek.

Ebbe a korba visz minket a regény egyik cselekményszála. A zárt közegben, a meglehetősen sajátos identitású lakosok körében a megszokott életvitelt alaposan felborító helyzet a regény középpontjába állított család számára tragédiát hoz, s a megszállás alatt történtek kihatnak a leszármazottak életére is.
A másik szál a nyolcvanas években játszódik, amikor a sziget vezetése már múzeumi érdekesség szintjére, turistaprospektusok reklámjává bagatellizálja a háborús események emlékét, elfeledendőnek tekintve a megszállás alatt történteket, ezek közül is leginkább a kollaborációt.

A két idősík között eltelt évtizedekben csupán egyetlen ember vívott szélmalomharcot a valós események feltárása érdekében. Halála után az ő munkáját próbálja folytatni lánya, az igazi főszereplő, Catherine Rozier, aki tizenöt évesen egy sziklapárkányról a mélybe löki legjobb barátnőjét, s megírja naplóját (e könyvet) tettéről, apja küzdelméről, nagybátyja és nagyapja háborús tragédiájáról.
S bár tényszerűen rögzít mindent, az igazság nyomában járva csupán arra derít fényt, hogy valamennyi érintett szereplő determinált cselekedeteit a szigeten már létformának nevezhető titkolózás, elhallgatás, kibeszéletlenség határozza meg. Nem mellesleg: ez a garancia arra is, hogy Catherine tettére se derüljön soha fény.

Horlock egy magányos, labilis, előnytelen külsejű, ám kortársainál intelligensebb tinédzser szemszögéből írta meg a könyvet, pontosan eltalálva a karakter jellemének ábrázolásához szükséges nyelvezetet. A tizenéves lány a hétköznapi eseményeket felidézve meséli el, miképp jutott el végzetes tettéig, értékrendjét és észbeli képességeit megvillantó szarkasztikus megjegyzéseket fűzve emocionális alapú, vágyait és indulatait nyíltan megvalló elbeszélésébe. Múltbéli nyomozásának rögzítésekor azonban már nyoma sincs saját érzelmeinek, nagybátyja tollba mondott memoárjából s történész-újságíró apja által írt levelekből, feljegyzésekből, cikkekből rekonstruálja a háborúban történteket. Tárgyilagosságra való törekvése sajátosan ölt formát az egész regényben: naplószövegét is gyakran lábjegyzetekkel látja el, a fejezeteket percre pontosan datálja, az előkerült dokumentumokban pedig eredeti formájukban közli a patois mondatokat (stílusára és mentalitására jellemzően a szigetlakók e sajátos nyelvéről lábjegyzetben jegyzi meg, hogy „középkori normann francia, latinnal, walesivel, skóttal és konyakkal keverve. Nagyon úgy hangzik, mintha olyasvalaki törné a franciát, akinek hiányoznak az elülső fogai”).

A cselekményvezetés lendületes, az okok és következmények között nincs bukkanó, a jelen és a múlt fejezetei arányosan váltják egymást, az új információk adagolása megfelelő tempójú. A fordulatok sejthetők, mégis hatásosak – miképp az is, amikor valaki rádöbben, hogy a szőnyeg alá söprés és az elhallgatás, amit addig a túlélés és a továbblépés legmegfelelőbb módjának tartott, csak tüneti kezelés volt. Mert lehet, hogy csak generációkkal később, de mindig lesz egy érintett vagy éppen kívülálló személy, aki a körülmények hatására megkaparja a felszínt, és rájön, mi van odalent.
Igaz, az is elképzelhető, hogy utána ő rak rá még egy fedőréteget.

Forrás: http://kultifilter.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót