OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
RECENZIÓK - GYEREKIRODALOM
RECENZIÓK - GYEREKIRODALOM : Hol a mesénk?

Hol a mesénk?

  2016.10.06. 19:53

Írta és illusztrálta: Hervé Tullet, fordította: Szilvásy Edit. Vivandra, 2013., 64 oldal

Hervé Tullet - Hol a mesénk?

"Ebben a könyvben találkozhatsz: szereplőkkel (még kicsit vázlatosak) és egy szerzővel (Psz! Még javában dolgozik).

Na igen, mert a könyv még nincs készen! 

De mivel itt vagytok, és egy mesét szeretnétek olvasni, a kedvetekben fog járni. (Legalábbis megpróbálja…!)"
 
Aki kezébe veszi a mesekönyvet, egy készülőben lévő kötettel találkozik, melynek meséit együtt alakítják a meseszereplők a mesét hallgató gyermekkel együtt. A könyv első lapjain egyrózsaszínű malac és egy kék varázslósipkás kislány csodálkozik rá a gyerekekre, hogy könyvüket kinyitották
 
A két szereplőhöz csatlakozik még egy barna kutya, egy zöld kígyó és egy félkész pálcikaember is, akik együttesen rájönnek: a gyerekek egy mesét akarnak, ami azonban még nincs kész. Vajon mit tehetnének, hogy a gyerekek mégis elégedettek legyenek?

 

 
A kígyó szerint tehetnének bele több színt.
Felhasználhatnának egy szép tájképet - kiáltja a pálcikaember, és lóhalálában hoz is egy szép tengerparti naplementét, a többiek azonban unalmasnak találják azt.
Akkor kell inkább egy gonosz, az minden mesében kötelező - mondja a kutya, a fogakkal rendelkező, piros pacni azonban nem elég ijesztő.
A kedves szörnynek azonban hatalmas ötlete támad: kell még a szerző, hogy a mesének története is legyen...

A szórakoztató, rendkívül ötletes és látványos mesében, a rajzok közé applikált fotók formájában így maga szerző is feltűnik. 

Hervé Tullet, francia képzőművész olyan könyveket készít gyerekeknek, ami segíti vizuális kultúrájuk, kreativitásuk fejlődését. Első látásra a történetek nagyon egyszerűnek tűnnek, mondhatni unalmasnak, ahogy ezt a szerző is említi szereplői szájába adva a gondolatot "Hol a mesénk?" című könyvében. Viszont van benne valami "egyszerű, de nagyszerű", amit a gyerekek imádnak.

Vitathatatlan, hogy a szerző könyveinek sikere abban is rejlik, hogy a vizualitás nagyon előtérbe került a mai világban. Azonban van a háttérben más is. Az ő művei lehetőséget adnak arra, hogy másként gondolkodjunk.

A híres Pötty könyvhöz például tartozik egy társasjáték, ami egy zacskó színes pöttyből, és néhány képzőművészeti alkotásnak is tekinthető táblából áll. A játék az, hogy a gyerek maga alkosson szabályokat, ami szerint játszik. Ez kiváló lehetőség arra, hogy a megszokottól eltérő, kreatív megoldásokat tanuljunk meg kidolgozni. Gyerekeknél óriási sikere van, egymás után többször is el kell olvasni - játszani a történetet.

Tullet könyve mese a mesében, tele szokatlan, vicces ötlettel, amelyben a szerző is fontos szerepet játszik.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót