OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
RECENZIÓK - GYEREKIRODALOM
RECENZIÓK - GYEREKIRODALOM : Mantyusok - Bátorság, Tomi!

Mantyusok - Bátorság, Tomi!

Galgóczi Móni  2017.03.04. 12:56

Írta: Bosnyák Viktória, illusztrálta: Ripé Renáta. Kolibri, 2017., 67 oldal

Bosnyák Viktória könyvei tökéletesen alkalmasak arra, hogy felkeltsék a gyerekek érdeklődését, beindítsák a fantáziájukat, miközben észre sem veszik, hogy tanítják őket. Vagy ha észre is veszik, nem állnak ellen, nem tiltakoznak, hanem hagyják, hogy a tudás beszivárogjon a fejecskéjükbe.

A helyesírást játékosan tanító kötetek (Bendegúz könyvtára sorozat) után a legújabb, a Mantyusok – Bátorság Tomi! (ami egy új sorozat első darabja) előtérbe helyezi a gyerekek egymáshoz való viszonyát, konfliktusaikat, és természetesen megoldást is nyújt a problémára.

 

Ha elfogadom azt, hogy a kötet akár már egy hat éves (mondjuk inkább úgy, hogy első osztályos) csemete kezébe is adható, aki éppen csak megtanult olvasni, akkor azt is el kell ismernem, hogy Tomi története tényleg remekül illeszkedik az alsós korosztály életkori sajátosságaihoz (utalva a kötetet szakmailag ellenőrző Csájiné Knézics Anikó, a Tanítók Egyesületének elnöke szavaira).
 
A történet egyik legfontosabb szereplője, Tomi okos fiú, de hiába az, ha csak otthon tud beszélni – mindenhol máshol fél megszólalni. Még az iskolában is. Ami ugyebár nem túl szerencsés helyzet, hiszen így a családján kívül senki nem fogja tudni róla, hogy okos, ráadásul barátai sem lesznek, sokkal inkább csúfolni fogják. A történet másik legfontosabb főszereplője, Dzseki egy okos, jólelkű manó, aki sosem beszélt. A többi manónak semmi problémája nem volt ezzel, hiszen mindannyian szerették, és értették is, hiszen Dzseki mindent elmutogatott, amit mondani szeretett volna. Számukra nem volt ebben semmi különleges.
 
Egészen addig fogalmuk sem volt róla, hogy a „nem-beszéd” probléma lehet, amíg a tanító néni nem beszélt erről. Ekkor viszont elhatározták, hogy segíteni fognak a kisfiúnak, ám fogalmuk sem volt róla, hogyan fogjanak hozzá. Aztán Dzseki megmutatatta a megoldást, ami viszont újabb problémákat vetett fel: hogy fogja kimondani az átváltoztató varázsigét valaki, aki nem mer megszólalni? És ha sikerül is kimondania a szükséges szavakat, hogy fog kutyaként kommunikálni? Mert hát e nélkül elég nehezen fog tudni segíteni Tominak…
 
Imádni való, ahogy Bosnyák Viktória ebből a látszólag triviális helyzetből létrehozza a mesét. Az igazat. A segítőt. Azt, aminek hatására szerintem nincs gyerek, aki ne akarna kutyát. Vagy manót. Vagy inkább mantyust. Olyat, mint Tomié…
 
Galgóczi Móni
Forrás: ekultura.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót