OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
ÓVODAI ÉLET
ÓVODAI ÉLET : 1/2 Gaston érzelmei - sorozat

1/2 Gaston érzelmei - sorozat

  2018.09.02. 11:48

 
Írta és rajzolta: Aurélie Chien Chow Chine
Fordította: Izsó Zita
Kiadó: Scolar, 2018
Oldalszám/kötete: 28

Gaston egy kicsi egyszarvú olyan érzelmekkel, mint bármely más kisgyek, vagyis majdnem...

Ugyanis különlegessége, hogy szivárványos sörénye aszerint változik, hogy milyenek az érzelmei: sárga a sörénye, ha boldog, kék, ha szomorű, zöld színű, ha fél, s vörös lesz, amikor mérges, s  rózsaszín, amikor féltékeny.

"Az érzelmeket kontrollálni sokkal nehezebb, mint az egész világot." (Swami Shankaratilaka)

Gaston történetei az érzelmek feltárásában és kezelésében nyújtanak segítséget: nem csak lehetővé teszik, hogy a gyerekek megmegnevezzék érzelmeiket, hanem azt ismegtanulják, hogyan kell kezelni őket a gyakorlatok  segítségével.

Aurélie Chien Chow Chine grafikus és óvodai relaxációs terapeuta sorozata.

 

A sorozat kötetei szerkezeti felépítése azonos: Gaston bemutatásával kezdődnek, majd  a kis unikornis életében történik egy negatív esemény, mely következtében a szivárványos sörénye más-más színűvé vált át.

A követező oldalpáron egy hangulati térképet látunk, melyen felhőkkel és a nap szimbólummal mutatja be a szerző Gason érzelmeit. Ha szomorú, akkor egy szürke felhőből esik az eső, amikor az ember dühös vagy fél, akkor egy fekete, villámlós felhőt lát.

 

 Gaston érzelmei – Szomorú vagyokSzomorú vagyok

Gaston ma nagyon szomorú.

Összeveszett a barátaival.

Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű!

1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 szomorúság

 

 

Gaston érzelmei – FélekFélek

Gaston ma este fél.

Lassan le kellene feküdnie, de olyan sötét van.

Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű!

1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 félelem!

 

 

Gaston érzelmei – Dühös vagyokDühös vagyok

Gaston ma nagyon dühös.

Semmi sem történik úgy, ahogy szeretné.

Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű!

1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 düh

 

Gaston érzelmei – Féltékeny vagyokFéltékeny vagyok

Gaston ma féltékeny. Hiszen minden az unokatestvére, Jozefin körül forog.

Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű!

1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 féltékenység

 


 

 

 

Duzzogok  Aurélie Chien Chow Chine - Gaston érzelmei - Boldog vagyok                                     

Aurélie Chien Chow Chine - Gaston érzelmei - DuzzogokBoldog vagyok

A bájos képekkel illusztrált könyvsorozat történetei Gaston egy-egy kalandját mesélik el, és olyan légzőgyakorlatot is leírnak, melyek segítenek az érzelmek megértésében, az öröm teljes átélésében vagy a rossz érzések leküzdésében.

Ajánljuk óvodásoknak, szüleiknek és óvodapedagógusoknak egyaránt.
 
Duzzogok

Boldog vagyok

 

nidhyana-surya-devi.blog.hu

A szülők egyik legnehezebb és legfontosabb feladata, hogy megtanítsák gyermekeiknek, hogyan kontrollálják érzelmeiket és hogyan oldják meg konfliktusaikat.

Sajnos ez az amit az iskolában nem tanítanak, és amellyel a legtöbb felnőtt is hadilábon áll. Aki egyetemre is jelentkezik, az legalább 15 évet ül az iskolapadban. Lesz ezalatt matematika órája, angol, irodalom, történelem, de "konfliktuskezelés", "problémamegoldás" vagy "érzelmei intelligencia fejlesztés" nem szerepel majd a tanrendjében. Pedig ezt a tudást már 3-10 éves kor között érdemes lenne tudatosítani a gyermekben, hogy a későbbiekben már reflexszerűen tudja feloldani a benne keletkező feszültségeket, érzelmeket és külső szemlélőként legyen képes analizálni önmagát és másokat helyzetekben, majd képes legyen irányítani azokat.

A legtöbb konfliktust és a legtöbb szenvedést a Földön az okozza, hogy képtelenek vagyunk uralkodni érzelmeinket. A világon a legtöbbet a saját érzelmeik miatt szenvednek az emberek. Ez okozza a legtöbb pszichés megbetegedést, a legtöbb agressziót, félelmeket, szorongást, stresszt, gyilkosságot és öngyilkosságot, túlfűtött, szélsőséges reakciókat és kitöréseket... Az életben való sikerhez és a kiegyensúlyozott, boldog élethez önkontrollra, megfelelő önanalízisre és érzelmi intelligenciára is szükség van, valamint arra, hogy gondolataink és az ebből fakadó érzelmeink ne zavarjanak össze minket, ne uralkodjanak el rajtunk, tehát hogy megfelelően tudjuk kontrollálni őket. A kontroll ebben az esetben nem valamiféle szabályozást jelent, hanem sokkal inkább érzelmeink intelligens módon való vezetését. Mivel minden akciót reakció követ, így nagyon fontos, hogy gyermekeinket minél hamarabb megtanítsuk a konfliktushelyzetek, vagy kiélezett helyzetek felismerésére és annak higgadt, felelősségteljes kezelésére. Meg kell tanulniunk a feszültségeket kiengedni, elengedni.

A harag, a düh és más negatív érzelmek nagyon gyorsan elégetik az embert. Ezektől a negatív érzelmektől nem csak belső, hanem külső békénket is elveszítjük, és ezzel párhuzamosan a tiszteletet is más emberek irányába. A belső feszültség egyszercsak kitör belőlünk, vagy ha bennünk marad, akkor megbetegít. Meg kell tanulnunk szembenézni önmagunkkal. Meg kell tanulnunk saját negatív gondolataink, negatív érzéseink és negatív természetünk ellen harcolni. Meg kell tanulnunk tudatosan élni, tudatosan irányítani érzelmeinket, gondolatainkat, cselekedeteinket és ezeket harmóniában és egyensúlyban tartani. A jóga, a mindfullness és a meditáció mind erre tanít meg. Segít igazi önvalód megismerésében és belső nyugalmad elérésében, elméd/ gondolataid/érzelmeid lecsillapításában, irányításában és egy tudatos élet kialakításában, amelyben saját hibánkat is képesek vagyunk felismerni és kijavítani.

Gaston, a végtelenül szerethető kis unikornis történetei az érzelmeink feltárásában és kezelésében nyújtanak segítséget. Aurélie Chien Chow Chine grafikus és óvodai relaxációs terapeuta írta és rajzolta. Gaston, mint minden más unikornis néha dühös, néha szomorú, néha féltékeny, boldog, vagy fél valamitől. Sörényének színe mindig aszerint változik, hogy milyen hangulatban van. Néha szivárvány színű, néha pedig egészen befeketedik. Gaston elmeséli mitől hatalmasodtak el rajta az egyes érzelmek és megmutatja, hogy ő milyen mindfullness gyakorlatokat, légzőgyakorlatokat használ önmaga megnyugtatására, mikor ezek az érzelmek eluralkodnak rajta. A gyakorlatok elvégzésével negatív érzelmei elmúlnak és mindig újra visszatér szivárványos jókedve.

Szívből ajánlom a Scolar Kiadónak ezt a könyvsorozatát azoknak a szülőknek akik okosan és tudatosan szeretik megválasztani milyen mesekönyvet adjanak gyermekük kezébe. A könyv olvasása közben szülő és gyermek együtt játszhatja el milyen az, mikor ugyanúgy éreznek, mint a kis Gaston,és együtt próbálhatják ki az egyszerű mindfullness légzőgyakorlatokat. A mókás, de annál hatásosabb gyakorlatokból nemcsak a gyermek, de a szülő is rengeteget fog tanulni. Tökéletes választás a gyermekek számára ez a könyvsorozat, hisz a végtelenül kedves és szórakoztató mesét olvasva olyan dolgokra tanítják, amelyet egy egész életen át fognak tudni hasznosítani és amely segíteni fog lelki fejlődésük egyensúlyban tartásában, problémáik, konfliktusaik és érzelmeik kezelésében. A könyvek kialakítása; lenyűgözően kedves illusztrációi, a betűtípus, a játékos tipográfia, a rövid, de annál kedvesebb és annál tanulságosabb történetek, a játékos gyakorlatleírás miatt a Gaston sorozatot elsőként ajánlom minden olvasni tanuló vagy már olvasó gyermek számára!

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót