OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MAGYAR ILLUSZTRÁTOROK KÉPI VILÁGA
MAGYAR ILLUSZTRÁTOROK KÉPI VILÁGA : Kőszeghy Csilla (5) Interjú a Két kis dinó Krétán alkotói folyamatáról

Kőszeghy Csilla (5) Interjú a Két kis dinó Krétán alkotói folyamatáról

pagony.hu  2017.01.07. 13:17

dinoHogyan született a könyv?

A könyvkészítés egyik leglátványosabb része, amikor a szöveg illusztrációkkal egészül ki. Cikksorozatunkban most Kőszeghy Csilla illusztrátor mesél arról, hogy hogyan születtek meg az ő fejében a Két kis dinó Krétán című könyv rajzai, hogyan dolgozik együtt Berg Judittal, és hogy melyik az ő kedvenc képe.
  • Milyen fázisban találkozol először te, mint illusztrátor egy könyv szövegével?

Megkapom a teljes kéziratot, és azt olvasom el többször, alaposan, és közben jegyzeteket készítek, esetleg skicceket.

  • Menet közben is olvasod Judit írását vagy már csak a teljes, elkészült szöveget kapod meg?

 

A kész anyagot jobban szeretem elolvasni, mert akár a végén is kiderülhet egy karakterről valamilyen fontos információ, jellegzetesség. Szeretem a teljesen kész anyagot megkapni, mert néha több részt kell összevetni, mert szeretném elkerülni, hogy sok ismétlés legyen a karakterekben és helyszínekben. Ha egy helyszín, vagy szituáció többször szerepel, akkor megnézem, hogy nagyon fontos-e, hogy ugyanúgy nézzen ki a kettő, vagy esetleg az egyiknél található-e a szövegben valami jellegzetesség, hogy újszerűvé lehessen tenni.


dinok4
 
  • Mi fogott meg először a Két kis dinó Krétán című könyvben? Emlékszel, hogy mi volt az első kép, rajz, gondolat, szín, ami eszedbe jutott olvasása után?

Ebben az esetben most könnyebb volt a helyzet, mert a karakterek és a stílus már megvoltak, néhány új karaktert és stílust kellett kitalálni.

dinokAz első, az Szofi karakterének a megfogalmazása volt. Nagyon sok görög portréfotót néztem meg, illetve utánanéztem az ókori görög illetve krétai tárgykultúrának, művészettörténeti emlékeknek és viselettörténetnek. Ezek közül sok szerepel a szövegben is, de néhányat még belerajzoltam. A krétai művészet amúgy is nagyon nagy kedvencem, fantasztikus freskókat és kerámiákat készítettek, és nagy örömömre szolgált, hogy ezeket rajzolhattam a főszereplők környezetébe.

  • Önállóan döntöd el, hogy hova, milyen kép jön, vagy közösen Judittal és a szerkesztőséggel beszélitek-át?

Előtördelt szöveget kaptam, szóval a képek helye meg volt szabva, és ez az én munkámat is megkönnyítette. Azt én dönthettem el, hogy melyik helyre milyen kép fog kerülni, de ha több variáció, vagy kérdés merült fel, akkor megbeszéltük. Összeszokott csapat vagyunk, szerencsére mindent meg tudunk beszélni és segítjük egymás munkáját. 

  • Kellett-e bármit átrajzolnod akár Berg Judit, akár a szerkesztők kérésére?

polipAnnyi volt, hogy a hátsó borítón maradt egy kis hely, és Kovács Eszternek támadt egy jó ötlete, hogy a Minotauruszt még rajzoljam oda a fonál végére, és ettől tényleg jobb és viccesebb lett a hátsó borító. Egy változtatást meg én kértem, hogy feketealakos váza helyett (amiben elbújnak a kis dinók), használjuk a híres krétai polipos vázát, ami kicsit félelmetes, nagyon jellegzetes darab. Ez tetszett a többieknek is és beleegyeztek.

  • Mennyi idő volt elkészíteni ezt a kötetet? Hány rajz van ebben a könyvben? Milyen technikával készültek az illusztrációk?

Kicsit több, mint egy hónap volt, ami elég szoros, de mivel a stílus és a karakterek már megvoltak, azért teljesíthető volt.
59 rajz szerepel a kötetben, plusz az előzek és a borító. A rajzok ceruzával készültek és számítógéppel lettek kiszínezve.

  • Mit szerettél benne a legjobban? Melyik a legizgalmaabb kép szerinted?


minotauruszNagyon szerettem Ariadné és Szofi figuráját, nagyon szép ruhákat és hajviseletet lehetett nekik rajzolni. Nagyon jó volt rajzolni Ariadnét, amint sétál a híres delfines és bikás freskók előtt a Knosszoszi palotában. 
 

A legizgalmasabb, amikor beleharapnak az óriás Minotaurusz lábába. Én még szeretem azt is, amikor Szofi és az apukája utaznak a hajón. A hajó teste és a vitorla körbeveszi a szöveget. 

  • Milyen érzés neked kézbe venni egy kész, nyomdából frissen kijött könyvet?

Nagyon nagy izgalom kézbe venni az új könyvet, végiglapozom, én is akkor látom a végeredményt először. Megnézem, hogy minden jól sikerült-e, megegyeznek- e a színek, de manapság már annyira jó a nyomda, hogy a színek ugyanolyanok lesznek, mint amit én elképzeltem.
Ez a könyv szerintem nagyon jó lesz, az előzék rögtön egy rejtvénnyel kezdődik, amit meg lehet oldani, és egy antik mozaik adta az ötletet.

Végig nagyon izgalmas lesz a könyv, sok humorral persze, és még elrejtettem benne egy mini New York Cityt, de nem mondom meg hol...

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót