OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KALAND ÉS MESEKÖRKÉP
KALAND ÉS MESEKÖRKÉP : A jövő harcosai - Az Olimposz legyőzése 1.

A jövő harcosai - Az Olimposz legyőzése 1.

media-addict.hu  2016.11.19. 11:30

10-14 éveseknek
Bessenyei Gábor: Az Olimposz legyőzése 1. – A jövő harcosaiÍrta: Bessenyei Gábor
Kiadó: Könyvmolyképző, 2015
Oldalszám: 424
 

"Az Olimposz isteneire vadászni nem könnyű, mert amíg ők halhatatlanok, te nem..."

Marcell, Erik és Adria meghökkentő dolgot lát: valaki lezuhan az égből. Ráadásul túléli.

Amikor az aszfaltba krátert ütő, füstölgő testet figyelik, még nem sejtik, hogy hamarosan belekeverednek egy múltbéli összeesküvésbe és a rég elfeledett görög istenek hatalmi viaskodásába. Valaki azt akarja, hogy az Olimposz isteneinek korszaka soha ne múljon el. És soha ne szülessen meg a jövő.

Marcell és Adria, a folyton akadékoskodó Erikkel különös, lebilincselő kalandra indulnak. Visszautaznak az időben, hogy leleplezzék az áruló istent, és megtalálják a jelenből ellopott tárgyat, ami nélkül a pusztító terv nem valósulhat meg. Társukul szegődik egy örökké vérre szomjazó halálistennő, miközben állniuk kell a többi isten segítőkésznek tűnő rohamát is.

De megbízhatnak-e bármelyikükben? Vagy épp az árulót engedik közel magukhoz? Ki merné megvádolni Arészt, Athénét, Héphaisztoszt, Hermészt, Poszeidónt, vagy épp Zeuszt?

Mit ér a barátság? Hol kezdődik a bátorság? Egyetlen esélyük, ha megkezdik a nyomozást az összezuhanó időben, és az élővé vált görög mítoszokból összerakják a mozaik darabkáit. És kezdetét veszi az istenvadászat…
 

A történet főszerepében három kis tini áll, Erik, Adria és Marcell, akik “totálisan véletlenül” találkoznak a Sorsistennővel, és megkapják a megtisztelő feladatot, hogy mentsék meg a görög isteneket, és az egész világmindenséget, ehhez pedig visszarepíti őket az ókorba. Itt aztán megkezdődnek a kalandok, a gyerekek pedig önmaguk megismerésén túl bizonyságot tesznek a bátorságukról és az eszükről, hogy aztán tényleg meg legyen mentve a világ.

Látszólag minden “véletlenül” történt, de aztán szépen-lassan kiderült, hogy hoppácska, mégiscsak van magyarázat. Számomra ettől sokkal hitelesebbé vált a regény, és még azt is el tudtam hinni, hogy három gyerek is lehet hős. Pláne mert a srácok hihetetlenül jól fel voltak építve, ráadásul gyönyörű ívet jártak be karakterfejlődés terén. Nagyon jól ábrázolta őket a szerző, de a legnagyobb kedvencem akkor is a Halál istennő Kéer volt, akinek egy-egy beszólásán hihetetlen jókat tudtam nevetni, és amúgy is, üdítő volt látni, hogy valaki ennyire változtatni akar az életén még akkor is, ha fél.

A jövő harcosai nagy erőssége természetesen a görög mitológia volt. Mivel már rég tanultam és olvastam, számomra sok minden újdonságként hatott, vagy csak emlékeztem, de nem rémlett pontosan, ilyen volt például a fává változott Daphné története, vagy Héphaisztosz háttértörténete. Később beszélgettem Deszyvel a könyvről, és hát, ő jelezte, hogy nem minden pont úgy volt, mint a regényben, de mivel nekem ezek nem tűntek fel, ezért abszolút nem zavart a dolog, sőt, élvezettel faltam a sorokat és örültem, hogy ennyire jól bele tudta építeni a mitológiát a történetbe a szerző.

A dramaturgiai ív felépítése sem volt semmi! Nem éreztem egy percig sem, hogy unatkoznék, gyönyörűen haladt előre a történet. Leginkább akkor vált letehetetlenné a könyv, amikor a szereplők útjai szétváltak, és külön-külön keveredtek kalandokba az ókori Görögországban. Ráadásul a fejezetek végén olyan ütős mini cliffhangerek voltak, hogy néha azt éreztem megőrülök, ha nem tudom meg mi történt velük. Pedig valahol sejtettem, hogy nem kell aggódni, úgyse halnak meg, de maga a horog olyannyira működött, annyira tudni akartam a dolgokat, hogy csak olvastam, és valamikor éjjel értem a végére, mert nem tudtam letenni.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót