OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KALAND ÉS MESEKÖRKÉP
KALAND ÉS MESEKÖRKÉP : Lúzer Rádió, Budapest!

Lúzer Rádió, Budapest!

Uzseka Norbert  2016.11.19. 11:43

10-14 éveseknek
Illusztrálta: Szőnyi Gergely
Kiadó: Könymolyképző, 2012-2015

"Tizenévesen merészeltem először tollat ragadni. Mivel sem bányász, sem hegymászó nem lehettem, ezért folyamatosan publikálok.

A gyermekirodalmat elsődlegesen fontosnak érzem, mert a gyerekkorban dől el, milyen emberré válunk, s e „döntésben” a könyvek, filmek sokkal nagyobb szerepet játszanak, mint azt hinni merjük. Én annak a kilencéves kölyöknek írok, aki valaha voltam." (Böszörményi Gyula)

Böszörményi Gyula: Lúzer Rádió, Budapest! Böszörményi Gyula: Lúzer Rádió, Budapest! 2.

Böszörményi Gyula: Lúzer Rádió, Budapest! 5.
 

 


Böszörményi Gyula megannyi ifjúsági és fantasy regény szerzője, aki eddigi legnagyobb sikereit a Gergő és az álomfogók sorozattal aratta. Új könyvében feleleveníti az olyan, mára klasszikussá vált ifjúsági filmek és regények hangulatát, mint a Szeleburdi család, az Égigérő fű, meg a többi, a fővárosban játszódó sztori, amelyek főhősei gyerekek. (Ezt részint az egyik fülszövegből idézem, de történetesen igaz.)
 
Mindezt azonban nem holmi nosztalgikus, könnymorzsolgatós módon teszi, hanem nagyon is mai formában. A történet egyes szám első személyű mesélője egy 13 éves fiú, aki valószínűleg képtelen lenne szleng kifejezések nélkül kimondani vagy leírni akár csak egy mondatot is – de nem csak ettől mai a regény.
 
Mark, vagyis Marcell szüleivel, vámpírhívő nővérével és pörgős húgával, valamint kutyájukkal a Józsefvárosba költözik. Vidéki házuk törlesztőrészleteit nem tudták tovább fizetni, így kénytelenek voltak elfogadni apja bátyjának nem sok jóval kecsegtető segítségét, és albérletbe menni egy gangos bérház harmadik emeleti kis lakásába. A srác a padláson egy rádió adó-vevőt talál, amelyet arra használ, hogy Lúzer Rádió címszóval a süket éterbe, nem-hallgatóinak elmesélje, mi is történik vele a költözés nyarán. Valójában napló-regény ez így, de emiatt nem jár pontlevonás.
 
Hősünk idővel találkozik egy hajléktalannal, majd rájön, hogy a házuk és a környező épületek közötti téren egy elfeledett, leromlott állapotú templom található (és frankón, rá lehet keresni a neten, elképesztő): mi több, az elvileg lezárt, használaton kívüli „imakérónak” van egy lakója is, akiről – ennyit tán elárulhatok – idővel kiderül, hogy bár gyertyával a kézben sétálgat éjnek-évadján, nem kísértet. Mark a Nyócker további érdekes figuráival is találkozik (kínai szomszédok, gyilkos hajlamú másik szomszéd vénasszony, környékbeli alkeszek, hajléktalanok és olyanok, akik épp csak valamivel jobb körülmények között élnek, stb.), és mire eljön az iskolakezdés, már nem pusztán barátai lesznek, de túl lesz azon is, amire a borító így utal: „a Béla-irtó hadművelet”.
 
Mindez így leírva akár szocreálnak meg nyomasztónak is hathat, de nem az. Böszörményi mindig is jó érzékkel nyúlt a kényes témákhoz. Papolni, prédikálni nem szokott, bár amúgy hajlamos az ifjúsági regények adta keretek között alaposan beszólni a fogyasztói társadalomnak, a tévébámulástól egyre butuló népességnek, és így tovább. De mindezt egyrészt sebészi pontossággal, másrészt, itt legalábbis, fergeteges humorral teszi, amelybe a vaskos önirónia is belefér (respekt érte), és amivel remekül kiegyensúlyozza a valóban fajsúlyos mondanivalót. Amibe nem csak a devizahitelesek vagy a hajléktalanok nyomora tartozik bele, de az is, hogy egy még oly zajos és problémás családban is, mint amilyen Marcellé, lehet szeretet és egymás iránti odafigyelés, és hogy ez fontosabb, mint a piszkos anyagiak, meg ilyenek.
 
Marcell stílusára visszatérve, nem tudom, egy mai, átlagos pesti (vagy vidékről felköltözött) 13 éves így beszél-e, de az még rémlik, hogy én a magam idejében (a múlt évezredben) bőszen használtam az aktuális szlenget, bár beszédben nem ment ilyen sűrűségben, írásban inkább. És lehet, hogy idegesítő is voltam emiatt a környezetem számára, de ez a regény nem idegesített. OK, kellett egy kis idő, míg ráálltam mesélő-hősünk és más szereplők szlengjére, de végül a történet annyi pontján kellett vigyorognom, hogy a végeredmény teljesen pozitív: jól szórakoztam egy nagyon is emberi és szerethető történeten, amit Szőnyi Gergely képregényes stílusú, rendben lévő és vicces rajzai illusztrálnak.

Forrás: ekultura

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót