OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
BABAKÖNYV: BABAJELBESZÉD
BABAKÖNYV: BABAJELBESZÉD : Csecsemők megértése jelbeszéddel

Csecsemők megértése jelbeszéddel

  2016.12.27. 14:33

Sokan találgatjuk, vajon hogyan lehetne megérteni, mit akar a pár hónapos csecsemő – nem volna jó egy tuti tippet és megoldást találni, netán egy belém épített profi dadust, aki mindig megmondja, most épppen éhes-e vagy csak ölelgetésre vágyik? (Biztos ami biztos, megölelgetem, aztán enni is kap.) Néha még rutinos anyák is képesek félreértelmezni a baba jeleit.
Egyesek szerint erre jelenthet kiváló megoldást a kicsivel való jelbeszéd.
 
A csecsemők természetes vágya, hogy kifejezzék magukat, de mivel a beszédkészség lassabban fejlődik ki, mint a kognitív funkciók, a gyerek ezeket a vágyakat nem tudja közölni. A csecsemő-jelbeszéd olyan speciális nyelv, amit a születés utáni néhány évben taníthatunk a gyerekünknek és segíthet áthidalni, könnyebbé tenni a közös nyelv nélküli időszakot. Érdekes módon a tapasztalatok szerint a jelbeszédre tanított gyerekek nemhogy később kezdtek el beszélni, de sokkal jobb nyelvi és beszédkészségeket sajátítottak el.

 

A jelbeszéd módszere a beszédproblémás gyerekek terápiájában több évtizede bevált technikából indult el. Az Angol Pszichológiai Társaság folyóiratában részletes vita folyt a módszer alkalmazhatóságával kapcsolatban. Megállapították, hogy a még nem beszélő gyerekkel kommunikálni számos előnnyel jár: ha a baba sírás helyett ki tudja fejezni mit akar, akkor csökken a stressz, erősödik a kötődés, és nő a szülő-gyermek közti megértés, sőt, a gyerek későbbi verbális készségei is fejlődnek.

A tapasztalatok szerint a gyerekek igen könnyen képesek jelbeszédet tanulni. Már 6-7 hónapos korban meg tudják különböztetni egymástól a jeleket, amelyeket mutatsz neki, tehát ekkortól kezdheted a tanítást.

Ezek a Non-toxic Kids tippjei kezdőknek:

1. Ismerd meg a jeleket

Határozottan és nyugodtan kell a jeleket használnod, ezért fontos, hogy először jól begyakorold azokat. Tölts el egy kis időt a következő jel memorizálásával, mielőtt megmutatod a gyerekednek.

2. Csak néhány jellel kezdjetek

Fontos, hogy ne terheld túl a gyereket – és magadat sem. Kezdjétek el egy-két jellel, és amikor már jól megy, csak akkor bővítsétek a repertoárt.

3. Olyan jeleket válassz, amik érdeklik a babát

A jeleknek teljesen le kell kötniük a gyerek figyelmét, ezért olyanokat válassz, amik számára érdekes dolgokat jelölnek. Anya, apa, tej, maci jó kiinduló jelek lehetnek.

4. Tanítsd meg az ételek jeleit

Minden baba számára kiemelten fontos, hogy ki tudja fejezni milyen ételt akar. Ezért jó kezdés a gyerek kedvence. Mutasd meg a jelet és nevezd meg hangosan az ételt vagy az italt, ha megkínálod vele.

5. Kezdd el!

A jelbeszéd tanulásának nincs tökéletes időzítése, taníthatod azonnal a születéstől vagy akár idősebb korban is. A tanulás kezdetét ne halogasd a tökéletes időpontra várva, egyszerűen csak csináld.

6. Légy türelmes

Csakúgy, mint bármilyen egyéb újdonságnál, el kell telnie egy kis időnek, amíg megtanuljátok a jeleket és azokat zökkenőmentesen alkalmazni tudjátok. Adj magatoknak elegendő időt a megtanulásukra, és teremts meg az alkalmat arra, hogy azokat együtt tudjátok használni.

7. Tedd szórakoztatóvá a tanulást

Ha szeretnéd, hogy gyereked gyorsan tanulja meg a jeleket, találj ki játékokat. Énekelj, mesélj, találj ki bármit, amivel játékosan együtt tanulhattok.

8. Te is élvezd a tanulást

Nincs értelme megpróbálni meggyőzni a gyereket arról, hogy a jelbeszéd szórakoztató, ha te magad sem hiszel benne. Neked is kell, hogy tetsszen, mert ha mégsem, azt a gyerek azonnal észreveszi és átragad rá az ellenérzésed. Ekkor inkább ne próbálkozz ezzel a módszerrel, hanem nézz más után.

9. Vond be a gyerek apját is

Fontos, hogy más családtagokat is bevonjunk a jelbeszéd tanulásába. Ha rajtad kívül más is használja a jeleket a gyerekkel, ő sokkal gyorsabban fogja azokat megtanulni. Az apák imádnak a gyerekekkel jel-beszélni, ettől fontosnak és hasznosnak érzik magukat. Tanítsd meg az apa jelét a gyereknek, és már sínen is vagy.

10. Próbálj ki egy tanfolyamot

Ha nem megy a jelek tanulása, próbálj ki egy jelbeszéd csoportot. Ez kellemes módja a tanulásnak és jó alkalom, hogy másokkal is találkozz.

Oké, nem biztos, hogy olyan könnyű lesz Magyarországon erre tanfolyamot találni – gondolnád. Pedig van ilyen: itt. Aki pedig nem ér rá, a Youtube-on és más videómegosztókon is kiváló anyagokat találhat: például itt, itt és itt.

Forrás: divany.hu

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót