OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
BABAKÖNYV: BABAJELBESZÉD
BABAKÖNYV: BABAJELBESZÉD : Szakkönyv: Babajelbeszéd – hatékony kommunikáció már a beszéd előtt

Szakkönyv: Babajelbeszéd – hatékony kommunikáció már a beszéd előtt

  2017.09.16. 11:18

Írta: Nyéki Márta
Kiadó: Szalay Könyvek, 2014
Oldalszám: 112
 
Láttál már kisbabát, aki csillogó szemekkel tapsolt, vagy éppen integetett kis kezeivel?
 
Ez minden szülőt büszkeséggel tölt el. De ami még fontosabb, ezekkel a jelekkel megértjük a kisbaba közléseit. A babajelekkel mindent fantasztikus módon tovább tudjuk fejleszteni. A kimondott szavak mellé kézjeleket társítunk, amit babák megértenek, majd az utánzás képességével elsajátítanak. Így rengeteg mindent tudnak közölni környezetükkel, még mielőtt megtanulnák a folyékony beszédet.
 
Ezt a különleges, mégis természetes kommunikációs formát más országokban több mint 30 éve használják, néhány éve pedig már Magyarországon is elérhető a módszer – a családok nagy örömére.

 


2016 októberében megszületett a kislányom, és mint mindenki, karácsonykor kaptam ajándékot, de most nem csak nekem, hanem nekünk.

Bevallom, nem hallottam még a beszélő jelekről, és arról sem, hogy a babákkal lehet kommunikálni még mielőtt beszélni tudnának a jeleléssel. Misztikus módon mindig úgy  gondoltam, hogy anya és gyermeke között van egy sajátos nyelvrendszer, ami hangokra és a megérzésekre épül, amihez kapcsolódhat a babasírás különbözősége. De ezt a hitemet, hála a jó égnek, ez a könyv lerombolta. Lassan jutottam a végére, mert még kicsi a lány, és sok időmet elveszi, de maga a könyv nagyon olvastatja magát.

Nagyon összeszedett magyarázatot olvashatunk arról, hogy miért érdemes elkezdeni a babákkal a “jelelést” 6 hónapos kortól, és hogy ez hosszútávon milyen hatással van a baba beszédfejlődésére, ki fog derülni. De az biztos, hogy betekintést nyerhetünk a babák gondolataiba a beszéd előtt. Mi, felnőttek alapvetően kommunikálunk a babákkal gesztusokkal és testbeszéddel, mikor mutatjuk hogy elfogyott, felemeljük a kezünket és mutatjuk neki hogy “üres”, vagy amikor felvesszük, automatikusan magunk felé húzzuk a kezünket…stb. A babák, ha mosolyogsz visszamosolyognak rád, ha nem akarnak valamit, akkor ösztönösen eltolják maguktól, tudják, hogy mikor mi történik a mindennapokban, de a saját igényekről keveset tudtunk…eddig!

Mi a babajelbeszéd?

 

A babajelbeszéd egy módszer, amely a kézjeleket használja fel ahhoz, hogy a kisgyermekekkel kommunikáljunk, méghozzá hónapokkal, néha évekkel a verbális kommunikáció megjelenése előtt.

 

Mindig a beszédet kísérő jelről van szó, jelelésünk a szó kimondásával együtt történik.

 

A babajelbeszéd a babák természetes gesztikulálási hajlamára épít. Minden baba spontán módon kitalál és használ egy-két jelet, néhányan többet is. Ezt a természetes folyamatot használjuk ki, és azt, hogy a babák képesek kezeik tudatos mozgatására (pedig még a beszédre nem képesek). Az említett egy-két jelen kívül a babák könnyen elsajátítanak 10-20, vagy akár 100 jelet is, amely óriási segítséget jelent abban, hogy kifejezzék igényeiket, megosszák velünk gondolataikat.”

 

Én már mutattam neki az anya, apa, eszik, iszik jeleket, de most még csak mosollyal válaszol, hiszen a kis kezeit még csak most kezdi felfedezni.De a könyv kitartásra sarkall, és arra, hogy tanuljunk együtt jelelni.

A könyvben vannak színes illusztrációk arról, hogyan kell “jelelni”, szépek a grafikák, és tetszett hogy vannak benne összefoglalók a fejezetek végén. Nagyon várom, hogy a kislányommal tanulhassunk érdemben jelelni, és bízom benne, hogy ezzel is segíteni tudok neki abban, hogy jobban ki tudja fejezni magát, növelve a kommunikációs képességét.

Ajánlom minden olyan anyukának akik szeretnének tanulni a babájukról, a babájukkal.

Forrás: kildara.hu

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót