OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIA
DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIA : 2014/ „Már csak a változás állandó, vagy még az sem?”

2014/ „Már csak a változás állandó, vagy még az sem?”

  2017.06.10. 21:06

A rohamos változások közepette egy szó biztosan elavult, és ez az "elavul" szó – írja a rendezvénysorozat egyik állandó szereplője: Gyarmathy Éva. Vele együtt tesszük fel mi is a kérdést: hogy  ma „már csak a változás állandó, vagy még az sem?”
 
Nem véletlenül lett ez a felvetés a 3. Digitális Pedagógus Konferencia alcíme is. Hiszen éppen a folyamatos változások, és az ezekre adandó érvényes reflexiók szükségessége ösztönöz bennünket arra, hogy újra meg újra összehívjuk a digitális világ pedagógiájának elméletével és gyakorlatával foglalkozó konferenciát.

 

Miről szólnak a plenáris előadások?

Lannert Judit: PISA-sokk a digitális szövegértés terén is

Magyarország a 2012-es PISA vizsgálat eredményei alapján több kompetenciaterületen is visszaesett. 2003-hoz képest szignifikánsan romlott a magyar tanulók matematikai teljesítménye és problémamegoldó készsége, a digitális szövegértésben pedig Európában az sereghajtók vagyunk! A három kompetenciaterületen elszenvedett romlás mögött álló okok nem függetlenek egymástól.

Az előadás arra tesz kísérletet, hogy feltárja a 2012-es PISA-sokk mögött álló okokat. A matematika és digitális szövegértés terén a világban sok helyen új szelek fújnak, de ezek még alig értek el hozzánk. Az előadás második felében néhány külföldön már bevált jó gyakorlat bemutatására kerül sor, amelyeket Magyarországon is érdemes lenne kipróbálni. (Lannert Judit, oktatáskutató)

 

Gyarmathy Éva: A kis kiborgok és a kritikai gondolkodás

Az előadásban a jövő olyan fejlődési irányait mutatom be, amelyektől régóta tartunk, miközben magunk siettetjük, sőt kérjük. A gépekkel való összeolvadás már nem a távoli jövő. Már most a telefonunk az "okos" és a tudásunkat a kezünkben tartjuk, nem a fejünkben. A jó hír, hogy hamarosan a régi megszokott helyzet visszaáll, és a tudásunkat megint a fejünkben hordjuk majd. A rossz hír, hogy lényegében az okos telefonunk kerül nem is annyira a távoli jövőben a fejünkbe. A digitális bennszülötteket felváltják a kis kiborgocskák.

Mi a szerepe most a pedagógiának és a pszichológiának? Ugyanaz, mint eddig volt: az emberi értékeket maximalizálni, vagyis az ember gondolkodását az adott kultúrában lehetséges legmagasabb szintre emelni. Az infokommunikációs társadalomban elérhetők a Bloom taxonómiája szerinti legmagasabb szintek. Sőt, ezek nélkül nem lehet sikeres senki. Ahogy az írásbeliség korában az elemző gondolkodás volt az alapja a sikerességnek, a digitális korszakban a kritikai gondolkodás lép előtérbe. (Gyarmathy Éva, klinikai és nevelés-lélektani szakpszichológus)

 

Koren Balázs: Okostelefonok az oktatásban

2014-et írunk. A diákok hazamennek, s a Facebookon folytatják a szünetben megkezdett beszélgetéseket. Wikipedián keresik meg mikor élt Napoleon, s úgy nőnek fel, hogy minden egy kattintásra van tőlük. A tanteremben ezzel szemben azzal szembesülnek, hogy minden lassú, régi.

Hogyan lehet okostelefonokat, tableteket bevonni az oktatásba? Milyen korosztályba hogyan lehet alkalmazni azokat? Az előadás során példákat fogok mutatni arra is, hogyan ne használjuk ezeket az eszközöket.

(Koren Balázs, 3 gyermek édesapja, matematika tanár, 7 év középiskolai oktatási gyakorlat, osztályfőnök, az utóbbi három évben az ELTE TTK Matematika módszertani központ oktatója. Ezek mellett az androidportal.hu életrehívója.)

 

 

Program

2014. április 26. (szombat)
ELTE PPK, Kazinczy utcai épület

9:00-10:00 (Aula)   Regisztráció
10:00-10:15 (Aula)   Köszöntés, a konferencia megnyitása
(Perjés István, Lévai Dóra)
10:20-11:50 (Aula)   Plenáris előadások
  10:20-10:50 Lannert Judit: PISA-sokk a digitális írástudás terén is
  10:50-11:20 Gyarmathy Éva: A kis kiborgok és a kritikai gondolkodás
  11:20-11:50 Koren Balázs: Okostelefonok az oktatásban
11:50-12:10
(Aula)
  Digitális Pedagógus Díj 2014 – A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadója
12:10-13:10
(Kazy Fszt. 4.)
  Ebédszünet, kiállítók bemutatkozása
13:15-14:45   Szekciófoglalkozások/I.
13:15-14:45
(Kazy 409.)
I/1. Info-kommunikáció a tanulásban és a fejlesztésben 1.
“Az én gyerekem is tehetséges” ISZE projekttémához kapcsolódó előadások és műhelybeszélgetés
Szekcióvezető: Gyarmathy Éva
    Gyarmathy Éva: Tanulás a digitális korszakban
13:15-14:45 (Kazy Aula) I/2. IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei I. (Digitális Pedagógus Díjazottak jó gyakorlat bemutatói)
Szekcióvezető: Lévai Dóra
    Valastyánné Rábl Stefánia: Sasszem – Természeti- és épített környezeti nyomozó iroda – avagy kincsvadászok a világörökség nyomában
    Bognár Amália: Ajánlott olvasmány feldolgozása IKT eszközökkel
    Tusorné Fekete Éva: Vízprojekt – avagy amikor együtt visszük a vadászpuskát – természetismeret órán
    Bakos Márta: A magyar nyelv HANGZÓ tiszta forrása – Tájnyelveink
    Filep Otília: Kreatív fizika
    Tóthné Bán Gyöngyi: Találd ki, hol vagyok? – Mystery skype
13:15-14:45 (Kazy 113.) I/3. 21. századi tanulás a gyakorlatban
Szekcióvezető: Prievara Tibor
    Prievara Tibor: A jövő iskolája – a gyakorlatban
    Fekete Zsombor: A konzervatív játékosítás gyakorlata: módszer, eredmények, ajánlások
    Bráder Edina: A diák mint tartalomfejlesztő
    Koncz Orsolya: Motiváció és 21. századi tanulás
    Horváth Bianka – Rácz Lili: DiákBlog – így írunk mi!
    Selyem Dávid: Közgazdaságtani applikáció fejlesztése
    Bakos Bence – Juhász Gergely: Budapest on the Go! – turisztikai játék fejlesztése
13:15-14:45 (Kazy 407.) I/4. A STEM területek (Tudomány, Technológia, Mérnöktudomány és Matematika) megalapozása a közoktatásban IKT-eszközök támogatásával – Korszerű természettudományos nevelés jó gyakorlatai
Szekcióvezető: Szegedi Eszter
    Kőrösi Gábor, Esztelecki Péter: Újragondolt tanítás, avagy inverz tanítás IKT eszközök segítségével
    Kurtán Kolos: Magyarország – a második félév kihívásai! Jó gyakorlatok a földrajz tanításában a 8. évfolyamon
    Czeglédi Karolina, Mészárosné Fogarasi Erika: Info-kommunikációs eszközök a természettudományos nevelésben, Szandaszőlősön
    Holeczné Morvai Ildikó, Nagyné Lelkes Anikó: Természettudományos gyakorlat 1. és 5. osztályban IKT eszközök támogatásával
    Réti Mónika: Ark of Inquiry – nemzetközi kísérlet a felfedeztető tanulás tanulókhoz juttatására, digitális és kevert tanulási környezetben
13:15-14:45 (Kazy 313.) I/5. Az újmédia tudományközi kapcsolatai
Szekcióvezető: Forgó Sándor
    Fehér Katalin: A digitális profiltól a selfie-ig
    Szakadát István: Digitális kételyek
    László Miklós: Élménytársadalom a Facebook galaxisban
    Molnár György: Az újmédia digitális, időszerű, tartalmi kérdései
    Forgó Sándor: Az újmédia oktatáselméleti aspektusai
13:15-14:45 (Kazy 314.) I/6. Lájk és/vagy fejsimogatás
A workshop egy olyan világhírű, több országban sikerrel alkalmazott fejlesztő módszert mutat be, amely segíti az egészséges digitális-perszonális interakció megvalósítását a gyerekekkel.
Szekcióvezető: János Réka
15:00:16:30   Szekciófoglalkozások/II.
15:00:16:30 (Kazy 409.) II/1. Info-kommunikáció a tanulásban és a fejlesztésben 2.
“Az én gyerekem is tehetséges” ISZE projekttémához kapcsolódó előadások és műhelybeszélgetés
Szekcióvezető: Gyarmathy Éva
    Szántai Károly: Info-kommunikációs akadálymentesítés a digitális korszakban
15:00:16:30 (Kazy Aula) II/2. IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei II. (Digitális Pedagógus Díjazottak jó gyakorlat bemutatói)
Szekcióvezető: Hülber László
    Kiss Mónika Mária: Szeretettel – Anyukáknak
    Percs Kriszta: Rizikó, világhódító matek társasjáték
    Vajda Éva: XIX.század költői a Facebookon
    Nemes-Nagy Katalin Erika: Ezt főztük ki!
    Tóth Éva: Készíts hirdetési újságot!
    Csikó Szilvia: Peregrinusok egykor és most – Életpálya-tervezés és tudásmenedzsment lehetőségei a középiskolás korosztály körében
15:00:16:30 (Kazy 313.) II/3. Miért nem értjük egymást? Szülők és pedagógusok online és offline. Kerekasztal-beszélgetés és fórum a Kölöknet és az OFOE országos vizsgálatainak tapasztalatairól.
Szekcióvezető: Németh Szilvia
15:00:16:30 (Kazy 113.) II/4. Az új nemzedék – digitális tanárjelöltek
Szekcióvezető: Buda András
    Balogh Andrea – Bot Krisztina – Kolláth Enikő: A digitális implementáció intézményesülése, a digitális pedagógiai kultúra támogatása
    Malmos Edina – Jász Erzsébet: Tegyük IKT-vá a tanórát!
    Csont István: P-P-P az oktatásban
    Nagyházi Anna: Modern inspiráció és szemléltetés az oktatásban, avagy miből tanul a diák és miből a tanár
    Katona József: A jövő iskolája
15:00:16:30 (Kazy 314.) II/5. Filmkészítés a magatartásproblémával küzdő gyermekek körében
Szekcióvezetők: Csuja László, Fehér Beáta

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót