OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
IRODALOM ÉS FILM: DIAFILM-MESÉK

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

Diafilm-mesék

   

Varázslatos iskolabusz

Bábfilmklasszikusok

Rajzfilmkasszikusok

 

1/ Diázás

   
A diafilm olyan irodalmi élmény, mellyel eleinte hallás útján (auditív módon) találkozik a gyermek és amely az értelmi és érzelmi nevelés eszköze. Ugyanakkor egyszerre vizuális élmény is, amely során csodálatos, művészi értékkel bíró képekkel találkozik - tehát egyidejűleg az esztétikai nevelés eszköze is. A két hatás felerősíti egymást - maradandóbb élményt nyújtva, mint önmagában csak egyik vagy másik forma.    

Diázáskor a szülő csak a gyermeké, a figyelme megoszlik az izgalmas képek és a gyermek között, ezért ez a meseadaptációs forma a gyermekek máig kedvelt szórakozása maradt, szerencsére nem szorította ki teljesen a televíziózás. A meseképek nem mozognak, így nem kötik meg a gyermek képzeletét olyan módon, mint egy mozgóképes mese, tehát a diázás közben a gyermek belső képalkotási folyamata nem sérül.

A szülő akkor jár el helyesen, ha a mesét először önmagában, szabadon elmesélve ismerteti meg, majd valamilyen adaptációs formával kíséri a mesét (bábokkal, vagy zenével, diafilmen), mellyel a mese képi világának feldolgozását segíti. Ezek után módot adhatunk a gyermekeinknek az ábrázolás valamely módjára (rajzra, festésre, gyurmázásra).
 

2/ Legkisebbek diái (2-3 éveseknek)

   

A 2-3 éves gyermekeket a vershallgatás ragadja meg a legjobban, ám ekkor a ritmus és a zeneiség hat rájuk, nem a rím.

A ritmus és a rím iránti fogékonyságnak pszichológiai okai is vannak: a hangzások, melyeket a rímben felfedez, könnyen válnak a megfelelő indulatok és hangulatok hordozóivá.

A ritmus viszont fontos tényezője különféle mozgásos sémáknak (pl. hangulatot kifejező mozgásoknak: örömükben páros lábbal ugrálnak a földön, vagy idegességükben himbálják magukat).

Ebben a korban a mozgás játssza életükben az egyik legnagyobb szerepet.

Picik irodalma:
 

3/ Kisovisok diái - Mesebeli állatok (3-4 éveseknek)

   
A 3–4 éves óvodás gyermeknek még mindig az olyan történetek javasoltak, amelyek róla vagy szüleikről szólnak, viszont már az állatmeséket is nagyon szívesen hallgatják. Fontos, hogy olyan állatokkal ismerkednek meg először, melyek körülveszik. Ezek az állatmesék rövidek legyenek, mert ebben a korban még nem képes a hosszú információ befogadására.

Az állatszereplők emberi tulajdonságokat jelenítsenek meg, szelídebb állatok, szelídebb emberi tulajdonságokat. Csak később jöhetnek a negatív tulajdonságú állatok.

 
 
Első nap az óvodában (Donászy Magda)
 
 
 
 
Állatmesék:
 

4/ Középsősök diái - Meseország lakói (4-5 éveseknek)

   
A 4–5 éveseknél már a hosszabb, bonyolultabb, elágazó szerkezetű mesék is szerepelhetnek, melyekben olyan összefüggésekkel is találkozhatnak, ahol az el tudják választani az óvodások a valóságot a meseitől, s egyben örömet is okoznak nekik.

Ez az életkor az önfeledten mesehallgatás kora. Már nyomon tudják kö­vetni a többrétű meseszövést, de a hosszabb és bonyolultabb szerkezetű meséket – gyenge összpontosító képességük miatt – még nem.

Meseország lakói:
 

5/ Nagycsoportosok diái - Tündérmesék birodalma (5-7 éves)

   
Ötéves kor után alakul ki – a sok mese hallatán – a gyermek „mesetudata”, mely meghatározza a meseválasztás további lépéseit. Ezért a nagycsoportosok meseanyaga a leggazdagabb. 

5–7 éves gyermekek már megértik és élvezik is a terjedelmes, bonyolult szerkezetű, összetett mondanivalójú tündérmeséket, realisztikus meséket, klasszikusaink meséit, elbeszéléseit, s olyanokat is, amelyek a környező világ változásairól szólnak.

Tündérmesék: 
 

6/ Virtuális diamúzeum

   

960 db mesefilm>>

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót