OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : Csak neked akartunk jót

Csak neked akartunk jót

  2020.04.25. 14:43

 
Illusztrálta: Jásdi Juli
Kiadó: Csimota, 2020
Oldalszám: 130

Lilla kap egy tavaszikabátot a nevelőapjától, ami nem várt események sorát indítja el.

A történések nemcsak neki tartanak tükröt, hanem egyszeriben azokat is más megvilágításba helyezik, akikkel a mindennapjait tölti.

De ha egyszer nem a ruha teszi az embert, hogyan lehetséges, hogy egy kabát egészen megváltoztatja az ember életét?

 

A képre kattintva bagyíthaztó
 
https://olvassbele.files.wordpress.com/2020/05/csimota01.jpg
 
https://olvassbele.files.wordpress.com/2020/05/csimota02.jpg
 
https://olvassbele.files.wordpress.com/2020/05/csimota03.jpg
 
https://olvassbele.files.wordpress.com/2020/05/csimota04.jpg
 
 
Kovács Katica

Lipták Ildikó Csak neked akartunk jót című új könyve a kibeszélhetetlen kamaszkori szituációkról szól.

A Nyári nyomozás sikere után sokan várták, hogy Lipták Ildikó elkészüljön a folytatással. Ez a regény ugyan nem kapcsolódik az előzőhöz, mégis ugyanazzal az ismerős finomsággal és érzékenységgel találkozunk, mint a szerző korábbi történetében. A főhős most Lilla, akinek a nevelőapjától kapott tavaszi kabátja nem várt események sorát indítja el.

Lilla tipikus kamaszkori helyzetekbe kerül, amelyekben meg kell találnia önmagát, fel kell ismernie a szerepeit. A bandázások, a fiúzás, a családi események nemcsak neki tartanak tükröt, hanem egyszeriben azokat is más megvilágításba helyezik, akikkel a mindennapokat tölti. 

A főhős nagyon érzékeny és intelligens, reflektált figura, aki a saját nyelvét is folyamatosan megkérdőjelezi. Lipták Ildikó elmondta, hogy ezt a kamasznyelvet újra és újra meg kellett teremtenie, hogy ne hasson mesterkéltnek.

„Annyi kompromisszumot engedtem meg magamnak, hogy a belső monológok emelkedettebbek lettek, mert úgy gondolom, hogy az ember fejében a reflexiók szofisztikáltabbak, mint a verbális kommunikáció.”

A dialógusok azonban lekövetik a kamasznyelvet. A szerzőnek nem volt nehéz dolga ebben, hiszen a saját gyerekei és a tanítványai révén (Lipták színész-drámatanár) is találkozik ezzel.

„Arra azonban figyelnem kellett, hogy ne teljes egészében másoljam le ezt a nyelvet, azt a diákok nem veszik jó néven.”

Szerinte egy kamasz sem egy könyvben, sem a színházban nem várja el, hogy a hasonló korú szereplők a saját hangján szólaljanak meg, ez nem szükséges az átélhetőséghez. A tizenévesek beszéde ezért sem a valós nyelv lemásolása, hanem annak egy átirata lett.

Lipták színpaddal, színpadi terekkel és tárgyakkal foglalkozik a munkája során, ami ezt a szöveget is befolyásolta. A regényben sokszor feltűnnek szimbolikus tárgyak, egy váza, ami tulajdonképpen urna, a bőrkabát, valamint a kanapé, ami az osztályon belüli térnyerés jelképeként működik a történetben.

A szöveg nagyon képszerű, emiatt színpadon és filmként is működhetne ez a történet. Lipták írás közben is egy filmet látott maga előtt. A drámai szituációk, az egymásnak feszülések miatt adekvát, hogy más műfajban is működne ez a mese.

„Sokkal inkább, mint az előző regényem, a Nyári nyomozás, aminek a nagy része belső monológ” – teszi hozzá.

Liptáknak vannak felnőtteknek szóló írásai is, de az ifjúsági regényeiről is elmondható, hogy igen erős élettapasztalatot közvetítenek. Kemény történetek és nehéz háttérsztorik elevenednek meg benne. A szereplők mindegyike cipel valamilyen súlyt.

„Természetesen ezek az én élettapasztalataim – mondja Lipták –, de ez nem jelenti azt, hogy személyesen éltem át ezeket vagy szenvedő alanya voltam ezeknek. Sokszor csupán szemtanúként találkoztam az eseményekkel, amelyeket aztán felhasználtam.”

Hozzátette: ő jellemzően az embereken azt figyeli, amikor hirtelen rossz lesz nekik, amikor elvesznek a világban, amikor lesz valami, amit nem mondhatnak el vagy nem tudnak elmondani.

Forrás: kultura.hu

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót