OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MONDÓKÁZÓ-VERSELGETŐ
MONDÓKÁZÓ-VERSELGETŐ : Mondókázó: Csiri-biri torna-tár 2.

Mondókázó: Csiri-biri torna-tár 2.

  2017.11.23. 03:34

Válogatta: Orszáczky Ildikó
Illusztrálta: Takács Mari
Kiadó: Csimota, 2011
Oldalszám: 50

Dalok, mondókák a Csiri-biri torna anyagából válogatva. Takács Mari ismét izgalmas illusztrációkkal lepte meg a gyerekeket.
 
A verseket és képeket kis ceruzarajzok kísérik, felidézve a tornán végzett mozgásokat, illetve ötletet adva azoknak, akik nem ismerik, de ki szeretnék próbálni.

 

Tasi Katlalin
 
 
A Csiri-biri torna-tár első és második köteteit tartom a kezemben, lapozgatom őket, és miközben elhatározom, hogy mi mentén írok e két könyvről, leginkább a másodikról, nincs könnyű dolgom.

Örömöm ebbéli magyarázatát kicsit messzebbről kezdem, és talán nem mondok újat az ezen az oldalon olvasóknak, hogy a gyermekvállalásra, várandósságra, és a kisgyermekkorra egész iparág, mi több, iparágak épültek. Belefolytam én is, részese voltam, vagyok én is. Sok felismerést tettem, sokszor éreztem becsapva, rászedve magam, még könyvek, gyerekkönyvek esetében is. Ez a könyv azonban olyan hatással volt rám, mint egy “vekkeróra-bunkósbot kombó”. Tudom, hogy meredeken hangzik, de vajon hányan feledkeztünk meg a mozgás, a sport adta örömökről, és mi tagadás, jótékony hatásairól is, amikor várandósak lettünk, majd szépen lassan rádőltünk a mamabiznisz futószalagjára, és egyszer csak azon kaptunk magunkat, hogy szinte nem is, vagy alig mozgunk rendszeresen? (Óriási tisztelet a kivételnek!)

Aztán a szülés, a szoptatás, kicsit lesarkítva: nem tornázhatsz, mert megváltozik az anyatej íze, nem tornázhatsz erőteljesen, mert újra babát szeretnél, újra várandós leszel, nincs idő, nincs energia, nincs hely rá, nincs torna, nincs mozgás. Vajon hányan voltunk, vagyunk így? És hipp-hopp, észre sem veszem, a kisfiam pedig mindjárt négy éves! Négy éves, és a játszótéren meg az óvodai kötelező tornán kívül nem tornázik. Semmit. Sehol. Vekker! Riadó! Bunkósbot! Jóreggelt! A gyermek úgy él, ahogyan tőlem látja. Ahogyan tőlünk látja. Az utolsó percben vagyunk – ébresztett rá ez a két könyv – hogy a gyermekeim mindennapjainak a részévé tegyük a közös mozgást. Az örömteli, játékos, mégis fejlesztő, és élményt adó mozgást. A könyv tehát van, és HATÁSSAL van.

Felépítésében és részben tartalmában is hasonló kiadvány létezik már Magyarországon, gondolok itt a Kerekítő első és második részére, de az inkább kisebb korosztály, az ölbe bújva mondókázó, babusgatni való cseppek és szüleik képes kézikönyve. Így amúgy akár bevezetője, felvezetője is lehet a Csiri-birinek, a kisgyermek mozgáskultúrája folyamatosságának szemszögéből mindenképp.

Nagyon jól eltalálták azt is, hogy nem csupán egy, a felnőtteknek szóló kiadványt készült. Bár kézenfekvő lehetett volna csak a gyakorlatok közre bocsátása, leírásokkal, magyarázatokkal, hiszen elsősorban a felnőttől tanulja a gyermek a mondókát, dalt, mozgássort, elég lehet, ha csak a felnőtt tudja, vezeti a gyermeket. A Csiri-biriben azonban a gyermek partner, a világ eleje vége és közepe, és bár valóban, első, esetleg második alkalommal is a tanuláson, a megtanuláson van a lényeg, a további alkalmak során, amikor a kicsi már tudja, mondja, csinálja a programot, az egész nem más, mint egy vidám, mozgalmas, izgalmas, KÖZÖS játék.

Itt gyermek és felnőtt EGYÜTT tornázik, mozog, mondókázik, játszik, énekel. Boldog, örömteli időt tölt együtt a kicsi a naggyal, amit csak fokoz a mozgás adta öröm. Mindenkinek szól tehát a Csiri-biri könyv, és mindenkit jól meg is szólít. A torna „anyukájának”, megalkotójának ajánlása az elején, a pszichiáter szakvéleménye közérthetően a könyv végén, és a vásárláskor először elolvasott sorok a hátsó borító külső részén mind-mind jól eltalált, okosan szerkesztett, hívogató sorok. A képek pedig megint csak megszólítják mind a gyermek, mind a felnőtt olvasót.

 

És itt írnom kell arról, hogy miért kell ennyire szépen, és okosan illusztrálni egy ilyen könyvet. Mert lehet, hogy a felnőtt csak a szöveget, esetleg a magyarázó ábrákat nézi, mégis több kedve van hozzá, ha mindezt egy kiválóan eltalált illusztráció látványa mellett teheti. Mert ami szép, az örömöt ad, és ami örömöt ad, ahhoz visszatérünk. A gyermek azonban itt is jelen van. Egy idő után már a képről tudja, melyik mondóka, mozgássor következik. És még egy kicsivel több idő, és több alkalom után észreveszi a magyarázó ábrákat, és látja a mozgást lerajzolva. Hihetetlen visszacsatolás, és óriási adalék a vizuális fejlődése szempontjából. A könyv megszólítja, hívogatja a gyermeket is. Neki is szól. Sőt, elsősorban neki szól. Ezért képes, ezért színes, ezért vicces, ezért gyerekkönyv méretű.


 

https://konyvmutatvanyosok.files.wordpress.com/2011/10/csiri2_0021.jpg
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót