OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MONDÓKÁZÓ-VERSELGETŐ
MONDÓKÁZÓ-VERSELGETŐ : Jöjj ki, napocska!

Jöjj ki, napocska!

  2020.05.22. 10:13

 
Játékok, versek, dalok bölcsődéseknek
 
Szerkesztette: Gróh Ilona
Illusztrálta: Horváth Ildikó
Kiadó: Kolibri Gyerekkönyvkiadó, 2018
Oldalszám: 180
Megjelenés: 2018. augusztus 31.

A népszerű Ringató-könyvek után itt a várva várt friss antológia, amely népi ölbéli játékokat, mondókákat, valamint dalokat és verseket tartalmaz. A könyv egyszerre nyújt fejlesztő szórakozást a kisgyermekes családoknak, és foglalja össze a bölcsődei zenei, anyanyelvi és irodalmi nevelés anyagát.

Gróh Ilona bevezetőjében módszertani útmutató olvasható, a gyűjtemény dalainak éneklését pedig letölthető zenei anyag segíti.

A Ringató-foglalkozásokról jól ismert játékok, mondókák és hangutánzók mellett a kötetben helyet kaptak többek között Nemes-Nagy Ágnes, Tamkó Sirató Károly és Weöres Sándor klasszikusai, illetve Varró Dániel, Nyulász Péter, Tóth Krisztina és még sok kiváló költő legkisebbeknek szóló művei is.



 

uveghegyentul
 
A mesék és versek mellett gyakran szoktunk énekelni, mondókázni. Ez nem csak jó móka, hanem egy igazi rejtett fejlesztő bomba. Miközben pl. mondókázunk fejlődik a kicsi beszédkészsége, szókincse. Ritmusosságával, ütemességével is a szép beszéd kialakítását szolgálja. Ugyanakkor igazán autentikusak is , a legtöbb mondókát nagymamámtól, anyukámtól, anyósomtól tanultam.Szeretem a hagyományainkat megőrizni, tovább adni.

Olyan könyvet kerestem, amely jóval több mondókát vagy népdalt tartalmaz mint az egyszerű lapozógatók. Így akadtam rá Gróth Ilona antológiájára amely népi ölbéli játékokat, mondókákat, valamint dalokat és klasszikus és kortárs gyerekverseket tartalmaz.

Amikor már kifogytam a dalokból vagy mondókákból csak felütöm és keresek egy rég elfeledett dalt vagy tanulok egy új állathang utánzót. Külön öröm, hogy újból elővehettem a gyerekkori furulyámat és a gyerekek nagy örömére használhatom is. Ha elakadok és nem tudom, milyen hangsúllyal vagy dallammal adjak elő egy mondókát, akkor segít az inernetről letölthető zenei anyag.

Az ember nem is hinné, hogy egy-egy ölbeli játékot mennyire tudnak élvezni a kicsik és milyen hamar megtanulják azokat játszani. Kata kedvence a csipcsip csóka, tapsi tapsi mamának, cirókamaróka, ezeket a végtelenségig lehetne vele játszani. +egy tipp figyelemelterelésre is tökéletes, ha megcsúszok az ebéddel a csipcsip csókával tuti nyerek még 1-2 percet.

 
szulo2pont0.hu
 
Olvasni, verselni nulla éves kortól
 

Az olvasóvá nevelés egészen kicsi kortól kell hogy kezdődjön, tudjuk jól. A sok mese és vers, a történetek jól fejlesztik a gyerekek szókincsét, megalapozza a későbbi szövegértést, segít a kötődés kialakításában, a kiegyensúlyozott érzelmi élet megteremtésében. De hogyan kezdjünk neki a totyogósnál, a kisbabánál? Az nem mindig egyértelmű. Erre adunk néhány ötletet.

Amikor a kisfiúnk megszületett, nem sokkal utána, pár hónaposan is meséltünk már neki. Leporello verses mesekönyvből olvastunk fel minden este. Mellé feküdtünk a földre, föltartottunk a képeskönyvet és a színes rajzokat nézegetve elmondtuk a dallamos verset. Volt több is, amit vagy egymás után, vagy felváltva mondtunk. Kedves szertartássá vált.

Később kialakítottunk egy mesekuckót az ablak előtt, ahol nagy párnák és plüssök között nézegettük a természet változásait és olvasgattuk sorra, minden nap ugyanazokat a meséket és verseket.

A Kolibri Kiadó jelentette meg  a  Jöjj ki Napocska című gyűjteményt, amiben a legkisebbek számára Gróh Ilona, a Ringató-módszer kidolgozója szedett össze ölbéli dalokat, verseket.
 
A Ringató sorozatban jelent meg ez a legújabb válogatás, és azért különösen kedves nekem, mert a népi játékok és mondókák mellett kortárs szerzők legkisebbeknek szóló verseit is megtaláljuk benne. Nem kell hivatásos gondozónővé képeznünk magunkat ahhoz, hogy gyermekünknek szép, magyar, igényes verseket és dalokat tudjunk megtanítani.
 
Sok szerencsés gyermek a bölcsődés korát otthon töltheti. És izgulnak olyankor az anyukák, vajon meg tudnak-e adni nekik minden, a fejlődésüknek megfelelő fontos tudást, amit amúgy a bölcsődében a gondozónők megadnának. A legfontosabbat, a meghitt együttlétet, a kötődést a szülők adhatják meg a gyereknek. Minden nap kell találnunk olyan időt, amikor csak együtt, egymásra figyelve játszunk, tengetjük az időt, egymás szemébe nézve, ölbe véve, ölelkezve együtt vagyunk. A ringató dalok, versek, a mondókák segítenek ebben. Az ebben a könyvben található gyűjtemény dalait letölthetjük, meghallgathatjuk és megtanulhatjuk együtt. Sok-sok közös dalunk, versünk, emlékünk lesz, ami majd később, egy-egy nehezebb pillanatban előhívható, segítheti a borús napok szebbé tételét.

Amikor a fiam iskolás lett, és az első napok, hetek nehézségein igyekeztük túltenni magunkat, sokszor menekültünk a kisgyermekkori dalok és versek emlékeibe, amelyek eltávolítottak a nehéz, iskolai reggelektől, és visszarepítettek a közös, ráérős napjainkba.

Vannak dalok, versek, amiket még ma is előveszünk időnként, ha kirándulunk, és nehezen mennek már a lépések, vagy az esti alvás előtt kell a lecsendesítés, az ellazulás. De ha egy-egy nagyobb összezördülésből szeretnénk kikeveredni, akkor is visszanyúlunk a régi csiklandozós vagy piszés játékhoz, és eszünkbe jut erről néhány régi történet. Pedig már ciki, babás dolgok ezek, mégis jól jönnek a nehezebb pillanatokban.

Ez az új kötet még furulyaiskolát is tartalmaz, amit a merészebb szülők, vagy kezdő pedagógusok örömmel forgathatnak, és az egészen biztos, hogy a picinyek hálás közönségei lesznek a hangszeres bemutatónak. Arról nem is beszélve, hogy az is nagyszerű, közös szórakozás együtt tanulni a nagyobbacska gyerekekkel a furulyázás alapjait.

Forrás: szulo2pont0.hu


 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót