OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
FEJLESZTŐ MESÉK
FEJLESZTŐ MESÉK : Érzelmi fejlesztés: Lilla és Tündérbogyó kincset keres (Újabb érzelmi intelligencia fejlesztő mesék)

Érzelmi fejlesztés: Lilla és Tündérbogyó kincset keres (Újabb érzelmi intelligencia fejlesztő mesék)

  2019.09.01. 00:57

6+
Kádár Annamária - Lilla és Tündérbogyó kincset keres (Újabb érzelmi intelligencia fejlesztő mesék)Írta: Kádár Annamária
Illusztrálta: Moldován Mária
Kiadó: Kulcslyuk, 2018
Oldalszám: 208

Mindannyian kincseket keresünk. Kezdetben kint, a nagyvilágban, majd miután mindent bebarangoltunk, egyszer csak jön a felismerés: a kincs mindig ott volt a közelünkben. Ott van mindannyiunkban, legbelül.

Kisiskoláskorban lassan véget ér a nagy mesekorszak, és kezdődik az ifjúsági regények, kalandregények időszaka. Még hiszünk a csodában, a varázslatban, de fél lábbal már a realitás talaján állunk.

 

A világ már nem fekete-fehér, megjelennek az árnyalatok, felismerjük, hogy szüleink is hús-vér emberek. A legfontosabb üzenet, amit ebben az életciklusban kaphatunk, hogy nem kell tökéletesnek lennünk, csak elég jónak. Nem kell mindig jól döntenünk. Tévedhetünk, de kijavíthatjuk hibáinkat. Nem kell mindenre tudnunk a választ.
 
Lilla újabb kalandjaiban a láthatatlan barát, Tündérbogyó még mindig jelen van, de sokszor már csak a háttérből figyeli a családi élményeket, az együtt töltött percek örömét, valamint a nehézségeket és az azokkal való megküzdést is. Hiszen a valóságban is vannak sárkányok: a nagymama megbetegedhet, autóbalesetet szenvedhetünk, kirabolhatnak. De a legfontosabb dolgokat nem lehet tőlünk elrabolni.

A 15 érzelmi intelligenciafejlesztő mese segít a családoknak, hogy gyermekükkel együtt szőjék a közös történeteket. Segít összegyűjteni az életbátorságot és a hitet az elinduláshoz, az erőt a nehézségekkel való megbirkózáshoz és a fantáziát égig érő álmaink megálmodásához. Amikor már úgy érezzük, nincs tovább, sokszor a közös történetek adnak erőt a továbblépéshez, mert mindnyájunkban él egy Tündérbogyó, aki tudja a választ az élet fontos kérdéseire.

 

netbutik.blog

Lilla a saját meséjét szerette a legjobban hallgatni, ami úgy kezdődik, hogy egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy kislány, akit úgy hívtak, hogy Lilla.

- Tündérbogyó, tudod, hogy mi az én mesém? - kérdezte Lilla.

Meséld el, és akkor megtudom! – válaszolta nevetve Tündérbogyó.

- Minden, ami rólam szól. Ez a világ leghosszabb meséje, mert már a születésem előtt elkezdődött és a mai napig tart.

- Hogy érted azt, hogy már a születésed előtt elkezdődött? – kérdezte értetlenül Tündérbogyó.

- Gyere, megmutatom! – kiáltotta lelkendezve Lilla, és elővette Az én mesém című könyvet.

- Ezt a könyvet anya töltötte ki nekem, az eddigi életem legszebb pillanataival, közös élményeinkkel, emlékeinkkel. Látod, kézírással van írva – simogatta végig a lapokat Lilla.

- Mindennap ír bele valamit? - csodálkozott Tündérbogyó.

- Nem, de minden hó végén leírja, ami abban a hónapban történt. Látod, itt az utolsó oldalakon van a Duna-deltás kirándulás és a kincsvadászat is a kastélyban.

Tündérbogyó a kezébe vette a könyvet, és végig lapozta. Közben Lilla folyamatosan mesélt.

- Látod, anya elmesélte, hogyan ismerkedett meg apával, mikor gondoltak rám előszőr, milyennek képzeltek el, mit éreztek, amikor először megláttak, hogyan választották ki a nevemet és mi a jelentése.

- És mi a neved jelentése? – kérdezett vissza kíváncsian Tündérbogyó.

- A nevem a Lívia és Lídia nevek becézéséből alakult ki, egy költő, Csokonai Vitéz Mihály szólította elsőként így a nagy szerelmét. Anyukám azt mondta, az a jelentése. hogy Istentől született.

Majd lelkendezve folytatta:

- Látod, itt vannak az első fotóim, az első hajtincseim, a kórházi karszalagom, a beceneveim anyukám pocakjában, az egyéves szülinapom, az első kirándulásunk, A testvérem születése-hadarta boldogan.

Tündérbogyó mosolyogva nézte az albumot, és hallgatta, ahogy Lilla mesél.

- Látod, ez történt a nagyvilágban, amikor megszülettem. Még azt is beleírta anya, hogy milyen időjárás volt, és kivágta az újságok címlapjait. Itt meg azok a hírességek vannak, akik velem egy napon születtek – büszkélkedett Lilla.

Tündérbogyó csak ámult és bámult, hogy mennyi érdekes dolog van Lilla gyönyörű albumában. Lilla pedig annyira belelendült a mesélésbe, hogy még a kézzel festett tulipános ládáját is elővette. Tündérbogyó kinyitotta a ládát, és elolvasta, ami a belsejébe volt írva…

 

Részlet a Lilla és Tündérbogyó kincset keres - Újabb érzelmi intelligencia fejlesztő meséskönyvből.

Mindannyian kincseket keresünk.

Kezdetben kint, a nagyvilágban, majd miután mindent bebarangoltunk, egyszer csak jön a felismerés: a kincs mindig ott volt a közelünkben. Ott van mindannyiunkban, legbelül.

Kisiskoláskorban lassan véget ér a nagy mesekorszak, és kezdődik az ifjúsági regények, kalandregények időszaka. Még hiszünk a csodában, a varázslatban, de fél lábbal már a realitás talaján állunk.

  • a világ már nem fekete-fehér,
  • megjelennek az árnyalatok,
  • felismerjük, hogy szüleink is hús-vér emberek.

A legfontosabb üzenet, amit ebben az életciklusban kaphatunk,

  • hogy nem kell tökéletesnek lennünk, csak elég jónak.
  • nem kell mindig jól döntenünk
  • tévedhetünk, de kijavíthatjuk hibáinkat
  • nem kell mindenre tudnunk a választ

Lilla újabb kalandjaiban a láthatatlan barát, Tündérbogyó még mindig jelen van, de sokszor már csak a háttérből figyeli a családi élményeket, az együtt töltött percek örömét, valamint a nehézségeket és az azokkal való megküzdést is. Hiszen a valóságban is vannak sárkányok: a nagymama megbetegedhet, autóbalesetet szenvedhetünk, kirabolhatnak. De a legfontosabb dolgokat nem lehet tőlünk elrabolni.

A 15 érzelmi intelligenciafejlesztő mese:

  • segít a családoknak, hogy gyermekükkel együtt szőjék a közös történeteket
  • segít összegyűjteni az életbátorságot és a hitet az elinduláshoz,
  • az erőt a nehézségekkel való megbirkózáshoz és
  • a fantáziát égig érő álmaink megálmodásához

 

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót