OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
FEJLESZTŐ MESÉK
FEJLESZTŐ MESÉK : Anyanyelvi fejlesztés: Hallod? Játékos foglalkoztató

Anyanyelvi fejlesztés: Hallod? Játékos foglalkoztató

hallastarsasag.hu  2019.09.05. 23:43

3-6 éveseknek
 
Írta és illusztrálta: Diósi Annamária
Kiadó: Csimota, 2019
Oldalszám: 68

A korai fejlesztésnek kiemelkedő hatása van a gyerekek további életére, ekkor fejlődik ki a gondolkodásuk, beszédük, személyiségük. Ez a könyv segítséget nyújt a halló és hallássérült gyerekeknek; az itt található feladatok mindenki számára fontosak és hasznosak a beszédtanulás során.

A komplex, az összes részképességet fejlesztő feladatokkal a gyerekek tudása és ismeretanyaga több oldalról fejlődik.

A játékok a beszédnevelésre, a szókincsbővítésre és a hallásfigyelem fejlesztésére irányulnak, és minden témakört nagymozgásos feladatok is kiegészítenek.

A feladatok összeállításában Diósiné Pais Zsuzsanna és Bolgár Zsuzsa logopédus nyújtott szakmai segítséget.

 

 
Egy fejlesztő könyv, ami különlegesebb a többinél – interjú Diósi Annamáriával, a Hallod? című könyv szerzőjével
 
Vannak sorsszerű történések. Amikor azért kapunk valamilyen nehezebb csomagot születésünkkor, hogy átgyúrjuk, előnyt kovácsoljunk belőle, teremtsünk valami nagyon jót.

Diósi Annamária Hallod? című könyve is így született meg.

Ancsi Zircen születt, ötéves koráig Sümegen lakott, majd családjával Keszthelyre költöztek. Hárman vannak testvérek, ő a legkisebb, egyedüli hallássérült a családban. Másfél éves korában kapta meg az első hallókészülékét, szüleivel Budapestre, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola Gyakorló Intézetébe kezdtek el járni, hogy beszéd- és hallásfejlesztést kapjon. A fejlesztések sikerrel jártak, óvodás korától integrációba került.

Belső gondolatait mindig is a művészeteken keresztül tudta kifejezni: kerámiázott, szőtt, kézműveskedett, festett. Így lett számára szerelem a grafika. Érettségit követően egyből felvették a Budapesti Kommunikációs Főiskolára, ahol alkalmazott grafika szakon végezett, majd a Visart Művészeti Akadémia grafika szakára jelentkezett, ahol nemrég diplomázott. Élettapasztalatát ekkor öntötte a Hallod? című beszéd- és hallásfejlesztő könyvbe, ami ma már kapható a Libri és a Csimota könyvesboltjaiban. Interjúnkban erről faggattam.

Hogyan született meg a könyv ötlete?

Néhány évvel ezelőtt a SINOSZ (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége) meghirdetett egy pályázatot a “Tudom, hogy én is képes vagyok rá” címmel, ahol példaképeket kerestek. Én is indultam a saját élettörténetemmel, és bekerültem a legjobb tíz közé. A pályázat előtt is segítettem a hozzám hasonló problémával küzdő embereknek, amikor tudtam, de a pályázat után  még több inspirációt éreztem erre. Ezért gondoltam azt, hogy egy fejlesztő könyvvel tudnám igazán segíteni a hallássérült kisgyermek fejlődését. Kapóra jött, hogy a diplomamunkám elkészítésének is akkor jött el az ideje, amibe passzolt az elképzelésem, így belevágtam.

Miért pont az lett a címe, hogy “Hallod?” ?

Gyerekkorom fő szava volt ez a szó, ez a kérdés. Hallásfejlesztés során a szurdopedagógusomtól és otthon a szüleimtől is folyton ezt hallottam, így magától értetődő volt, hogy ez az a cím, ami a legjobban kifejezi a könyvem tartalmát.

Hogyan lett a diplomamunkádból kiadott könyv?

A végzős grafikusok diplomamunkáit a VISART Akadémia a leadás után kiállította. Itt figyelt fel rá a Csimota könyvkiadó egyik munkatársa, és a kiadóval történő megbeszélések után megállapodtunk abban, hogy kibővített tartalommal és designnal segítik a könyvem megjelenését.

Mennyiben változott a kiadott könyved a diplomamunkádtól?

A koncepció ugyanaz maradt, csak a témakörök bővültek. Több feladatot tettünk hozzá, és vastagabb is lett, mint a diplomamunkám.

Úgy tudom, anyukád segített a könyved kialakításában. Milyen volt együtt dolgozni?

Édesanyám óvodapedagógus, és velem is nagyon sokat foglalkozott gyerekkoromban. Az összegyűjtött tapasztalatokat és feladatokat próbáltuk képi formában megvalósítani a könyvben. Közösen beszéltük meg a témaköröket, a feladatokat, sokat beszélgettünk arról, milyen voltam gyerekként, hogyan zajlott a fejlesztésem. Az én dolgom volt ezt grafikusként élvezhetően megjeleníteni. Nagyon figyeltem arra, hogy a könyv kontrasztos, jól átlátható, de színes legyen, hogy a gyerekek élvezhessék.

Hogyan épül fel a könyved? Miket találunk benne?

A könyv témakörökre épül. Egy-egy témakörön belül játékos formában feladatok találhatók, szinte minden korosztály számára. Olyan feladatokat állítottunk össze, ami minden érzékszervet megmozgat, a hallástól a nagymozgáson át a tapintásig. Ami talán új ebben a könyvben, az a QR -kódok alkalmazása. Nagyon fontosnak tartottam a hallásnevelés fejlesztését is, és a QR-kódokkal hanganyagot tudtam belevinni a könyvbe.

A diplomamunkádhoz készítettél plüss figurákat is. Mi a szerepük?

A diplomamunkámhoz készítettem néhány plüss figurát a könyvben szereplő alakokról. Az volt az elképzelésem, hogy a gyermekeknek személyesebb lesz a kapcsolata a könyvvel, ha a benne szereplő figurákat megfoghatja, játszhat velük, esetleg együtt alszanak. Ezáltal szívesebben lapozza a könyvet, szívesebben végzi a feladatokat, és többször előveszi a könyvet. A könyv megjelenésénél azonban erre nem volt lehetőség, így nem kaphatóak hozzá plüss figurák.

Kiknek lehet hasznos ez a könyv és miért?

Óvodás gyermekek számára készítettük, három éves kortól hét éves korig. Nemcsak hallássérült gyermekek, hanem halló gyermekek számára is hasznos lehet, hiszen fejleszti szókincsüket, gondolkodásukat, mozgásukat, értelmi képességeiket, finommotorikájukat, hallásfigyelmüket.

Mit üzennél azoknak a szülőknek, akik először veszik a kezükbe a könyvedet?

Az Előszó indítja a könyvet, amit mindenki figyelmébe ajánlanék, hogy ne hagyja ki! Szánjanak időt a feladatokra, tervezzék meg gyermekük számára a játékos foglalkozásokat, és nagyon tudatosan, elszántan kezdjék meg a munkát. A gyermekkel való közös munka fontos része a fejlesztésnek, addig dolgozzanak együtt, amíg az együttlét örömteli, és többször térjenek vissza egy-egy feladathoz. Természetesen egy-egy témakör még nagyon sok lehetőséget rejt magában, ezek a feladatok csak iránymutatók.

Tervezel folytatást?

Igen. Én jelenleg is szabadúszó grafikusként dolgozom. Névjegykártyákat, prospektusokat,  logókat készítek megrendelésre, de vannak saját projektjeim is. Édesanyámmal már dolgozunk egy következő könyvön, ő egy furulya kotta kiadását tervezi óvodás illetve kisiskolás gyerekek részére, ennek leszek az illusztrátora.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót