OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MASZAT VILÁGA
MASZAT VILÁGA : 11/ Maszat öltözik

11/ Maszat öltözik

  2020.11.19. 22:00

Berg Judit - Maszat öltözikÍrta: Berg Judit
Illusztrálta: Agócs Írisz
Kiadó: Pozsonyi Paony
Oldalszám: 48
Megjelenés: 2020. november 17.

Sári már nagylány, egyedül öltözik. Maszat is nagyfiú!

Vajon ő is fel tudja venni egymaga a pólót, a nadrágot, a zoknit?

Hűvös időben sapka-sál is kell – de legalábbis bukósisak!

A második mesében Maszat levelet kap – aztán pedig levelet ír.

Méghozzá igazi levelet, igazi borítékban, igazi bélyeggel!

Ti tudjátok, hogy működik a posta?

 

pagony.hu

Berg Judit Maszat-sorozata a kicsik egyik legnagyobb kedvence. Sok-sok része megjelent már, de kitartóan várjátok és szeretitek.
Mi is rengeteg mindenről írtunk már e sorozat kapcsán, hiszen van miről, de arról talán még nem beszéltünk, hogy mennyit segít a gyerekeknek az önállósodásban, és hogy ez miért is olyan fontos.

Mi abban hiszünk, hogy mesékre már egészen pici korban szükség van. Segítenek a mindennapokból kiszakadni, különleges, meghitt hangulatot teremt a szülő és a gyerek között, elcsendesít egy hosszú nap után, és persze nem utolsó sorban a fantáziát is fejleszti.
Egy egészen apró gyereknek az olyan mesék, amik hétköznapi eseményeket dolgoznak fel, segítenek abban is, hogy feldolgozzák a sok-sok új felfedezést, amit nap mint nap tesznek.

Berg Judit Maszat-sorozata évek óta a kicsik egyik legnagyobb kedvence. Könnyen befogadható, rövid, mókás és tanulságos kis történetek, amikkel a gyerekek maximálisan azonosulni tudnak. Hiszen Maszattal és barátaival pontosan azok a dolgok történnek meg, amik minden kisgyerekkel: van bevásárlós, utazós, számolós, betegségről szóló rész is.
Sok mindent elmondtunk már a sorozat kapcsán, amiért szeretjük, de arról a nagyon fontos elemről talán még nem beszéltünk, hogy mennyit segít a gyerekeknek az önállósodásban, és hogy ez miért is olyan fontos.



Egy 2-3 éves gyerek még nagyon rá van utalva a szüleire, viszont ez az az időszak, amikor már igényük van a saját sikerélményekre is. De hogyan segíthetjük ebben mi őket, és hogy kapcsolódnak ide a mesék?

Az úgynevezett autonómiatörekvések 2-3 éves korban jelennek meg. A gyerekekben ekkorra alakul ki az igény, hogy saját maguk döntsenek bizonyos dolgokban. Nagyon fontos, hogy szülőként támogassuk, ne pedig tiltsuk ezeket a törekvéseket, hagyjuk őket egyedül is eredményeket elérni, miközben mi biztosítjuk számukra a biztonságos hátországot, amire szükség van ahhoz, hogy magabiztosan merjenek kísérletezni.

A Montessori módszerről már biztosan sokan hallottatok. Megalkotója Maria Montessori olasz orvos, pedagógus és pszichológus. A módszer alapja a tekintélyelvűség elutasítása, ehelyett azt tartja fontosnak, hogy a felnőttek támogassák a gyerekeket a világ megismerésében - persze ésszerű kereteken belül -, és biztosítsák számukra az önálló tevékenykedés lehetőségét.

Sokszor nehéz meggyőző érvekkel előállni egy pici gyereknek, hogy elfogadja az érveinket, ebben Maszat, a világ valószínűleg legmakacsabb kisgyereke nagyon sokat segíthet nektek.

Maszat szinte minden kötetben ragaszkodik a saját elképzeléséhez, akkor is, ha már mindenki tízszer elmagyarázta neki, hogy ez miért nem megvalósíható ötlet. Van olyan eset, amikor ez sikerül, máskor viszont meg kell tapasztalnia a kudarcélményt ahhoz, hogy jobb belátásra térjen. Ez egyébként egy nagyon fontos üzenet: a kudarcok az élethez tartoznak, elkerülhetetlenek, de mindig ott a lehetőség a fejlődésre.

A legújabb kötetben is szokás szerint két mesét találtok.

d735aab0-17a0-4d50-966b-93d85f104f07.jpegAz elsőben Maszat öltözik - egyedül. Ez sok családban kihívást jelentő szituáció, mert a gyerekek gyakran egészen extravagáns elképzelésekkel állnak elő. Maszat nem ebbe a kategóriába tartozik, számára maga az önállóan elvégzett feladat az, ami sikerélményt ad. Barátja, Sári ugyanis már egyedül öltözködik, és amikor ezt Maszat megtudja, akkor azonnal ő is szeretné megpróbálni. Kisebb csetlés-botlások után végül sikerrel is jár, és nagyon büszke magára.

4b33b2a8-f6d1-47e0-9105-8c0364689368_4_5005_c.jpegA másik kis történet egy kicsit különlegesebb, ám annál aktuálisabb témát dolgoz fel: Maszat levelet kap Angliában élő unokatesójától. A mese végigvezet minket azon, hogy hogyan tudunk feladni egy levelet, és milyen úton jut el a címzetthez az üzenetünk. Most, hogy nem tudunk személyesen találkozni szeretteinkkel, ez szuper lehetőség számotokra is, hogy kipróbáljátok ezt a kalandot.

Az, hogy mennyire hagyjuk kibontakozni, önállóan megvalósítani az elképzeléseiket, hatalmas hatással van a gyerekek későbbi életére. Meghatározza a tanuláshoz való viszonyt, az önértékelést, és megmutatja a felfedezés örömét. Bátorítsátok őket, hogy kipróbálják magukat!

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót