OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KUFLI MESÉK
KUFLI MESÉK : A kuflik bemutatása

A kuflik bemutatása

  2018.06.17. 21:03

"Nem is kifli. Nem is kukac. Nem is bab, de nem is kavics. Kufli."

Írta és illusztrálta: Dániel András
Kiadó: Pozsonyi Pagonn

Dániel András könyvsorozatában hét enyhén belassult zacskószerű lény játssza a főszerepet. Bélabá, Pofánka, Hilda, Titusz, Valér, Zödön és Fityirc az elhagyatott réten élnek egy kupacon.  Ők tehát a kuflik, akik letelepednek egy elhagyatott réten, egy se nem túl kemény, se nem túl puha, éppen megfelelő kupacban.

Dániel András bumfordian humoros és kedves meséit az ovisoknak ajánljuk, de a szüleik is jókat fognak kuncogni olvasás közben!
 
Interjú Dániel Andrással a kuflikról

 

Honnan jött az ötlet, hogy kuflikat rajzolj, és hogyan születtek meg ők?

Hogy honnan jöttek? Firkákból születtek, a saját firkáim közt találtam rájuk. A jobb firkáimat, vagy azokat, amikről úgy érzem, hogy még majd esetleg valamire lehet használni őket a jövőben, azokat el szoktam tenni. A firkáim között találtam néhány rajzot, ilyen kis kukacszerű élőlények néztek rám. Mikor megláttam őket, eszembe jutott, hogy ezekről lehetne írni valamit. A kufli név, az rögtön eszembe jutott, és ez már ilyen intő jel volt, hogy akkor itt már valami lesz.

Megvan esetleg a pillanat, amikor firkáltad őket?

Ezt nehéz visszakövetni, mert mindig firkálok. De tényleg! Ha kezem ügyében van egy toll, ha találok egy vízszintes felületet, akár telefonálás közben is, akkor rögtön firkálni kezdek. Hogy melyiket mikor firkálom, arra már nem szoktam emlékezni.


Dániel András a debreceni Pagonyban

 

Ezek a kuflis történetek „igaz történetek alapján” születnek? Vannak benne veled megtörtént valós momentumok?

Csak igaz történeteket írok. Az összes kuflitörténet az első szótól az utolsóig így történt meg az elhagyatott réten, nem tettem hozzá semmit. (nevetés) … Fantáziaszülte történetek.

Hogyan kezdesz neki egy kuflitörténetnek?

Mindig a történet születik meg hamarabb. A klasszikus módon csinálom. Előbb elkészül a mese, és aztán illusztrálom, csak ebben az esetben nem másét, hanem a saját történeteimet.

Mennyire tervezed meg előre, hogy kiknek szóljon a mese? Elvileg gyerektörténetek ezek, de gyakorlatilag legalább annyira élvezik a felnőttek is, gondolok itt a rajzokban elhintett felnőtt poénokra.

A kuflik eredetileg egy óvodásoknak szóló képeskönyv-sorozatnak indult, de igazság szerint bármit is írok, azért sosem szoktam olyan nagyon pontosan belőni a korosztályt, hogy kiknek szóljon. Ami adott volt, az, hogy rövid történetek legyenek, kevés szöveggel, sok képpel, és ez ugye a nyelvét már befolyásolta, hogy néhány mondatba bele kell férnie egy történetnek. De akármit írok, egy kicsit mindig kibeszélek a történetből a felnőttek felé. Igyekszem úgy tenni, hogy ez ne legyen zavaró, hogy a gyerekeket ez ne zavarja a mese értésében, és ez úgy tűnik, hogy többnyire sikerül is. De mivel a kuflitörténetek írása és főleg rajzolása közben magamat is szórakoztatom nemcsak az olvasót, ezért nyilván becsúsznak olyan kiszólások vagy poénok, amelyeket talán a felnőttek jobban értenek vagy értékelnek.


Minimolyunk és az anyukája is nagy kuflirajongók

 

Egy-egy ilyen történetet megírni mennyire „komoly” munka, és mennyire van az, hogy csak elengeded magad és jön, ami jön, amolyan kikapcsolódós élvezet?

Furcsa dolog ez a komoly munka… Egyrészt hogy lehet komoly munkának nevezni azt, amikor az ember hét, réten ugráló ízéről ír mindenféle furcsa történetet, ennél azért komolyabb munkák is léteznek a világban, azt hiszem. (nevetés) Másfelől meg mégis munka, főleg most, hogy rajzfilmsorozat is készült a kuflikból. Most készül a második évad, és ahhoz nekem tizenhárom történetet meg kell írnom és rajzolnom. Ez egyfelől szórakoztató, meg vicces, hiszen vicces dolgokról szólnak ezek a történetek, másfelől pedig munka. Le kell ülni, rendesen meg kell írni, mert fontos, hogy akármilyen vicces is a történet, abban jó mondatok legyenek, rendben legyen a szöveg, és meg kell rajzolni, ami azért sok rajzot jelent és sok-sok órát, amit az ember a rajzpapír felett tölt a ceruzájával.

Könnyen jönnek a történetek, a fejedben zsonganak?

Változó. Van, hogy könnyen jön egy történet, és van, hogy nem. Van, hogy jön egy ötlet, és szinte csak lerakom a kezem a klaviatúrára és már jön is belőle a mese, és van úgy, hogy jónak tűnik egy ötlet, nekiállok, és aztán egyszer csak elakadok, és elkezdek kínlódni vele, és gyúrni kell az anyagot, míg aztán kikerekedik belőle a teljes történet. Úgyhogy ez változó. Persze olyannak kell tűnnie, mintha olyan spontán volna és lendületes, de a megírás nem mindig az.


… és szerintem is! Csak egy napra hadd legyek kufli!

 

Honnan jön az ihletettség a vadmarcipán, az ugródudorzsibbadás, a teknőctokabogyó ésatöbbi kitalálásához?:)

Lehet ez nálam valami születési rendellenesség, de nekem ezek így jönnek. (nevetés) Többnyire a meseírás lendületében jönnek elő ezek a szavak – miközben írom, már találom is ki.

Amikor megírsz egy történetet, leteszteled gyerkőcökön, közeledben levőkön?

Előfordul, hogy letesztelem. Ma itt is csináltam azt, hogy felolvastam olyan történetet, ami még nem jelent meg, és még végül is változtatható is akár. Az én gyerekeim már nagyok, már van, amelyik majdhogynem felnőtt, de már mindegyik rohan a felnőttkor felé. Ők már kinőttek ebből a korból, de ha alkalmam van rá, felolvasom kisebbeknek a történeteket. Főleg ilyen író-olvasó találkozókon van rá módom. Sokfele járok az országban, és gyakran van, hogy felolvasok frissen elkészült történeteket… Az mindig motivál, amikor azt látom, hogy beindítom a gyerekek fantáziáját ezekkel a történetekkel, hogy kedvet és bátorságot kapnak arra, hogy ők is kitaláljanak dolgokat, és akkor rácsodálkoznak, hogy fú, nekik is milyen jó ötleteik vannak. Ma is volt itt egy kislány, aki mondta, hogy ő is írt egy kufitörténetet. Akár ezen a mesei világon belül is továbbgondolják a dolgokat, de az még jobb, ha saját figurákat találnak ki. Ez nagyon jó élmény, és hát igazából a felnőtteket is csak arra tudom biztatni, hogy használják a képzelőerejüket. Ez nem csak a meseírásnál jön jól, hanem a legtöbb szakmában, meg sok élethelyzetben is.

Hogyan lett a kuflikból rajzfilm?

Ez nem rajtam múlt. Soha nem gondoltam volna, hogy rajzfilm lesz a kuflikból. A KEDD Rajzfilmstúdió, és a stúdió vezetője, M. Tóth Géza, szoktak kutatni a mesekönyvpiacon olyan történetek után, amelyekből lehet, többnyire nem egészestés rajzfilmet, hanem rajzfilmsorozatot készíteni, mert őket ez érdekli elsősorban.

A Pagony Kiadóval is rendszeres kapcsolatban vannak. Két évvel ezelőtt a keresgélés során az orruk elé tették több más könyv társaságában a kuflikat, és erre mutattak rá, hogy ebben látnak lehetőséget, fantáziát, hogy ebből legyen sorozat.


Forrás: kulturleny.wordpress.com

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót