OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEGYŰJTEMÉNYEK ADATBÁZISA (2-12)
MESEGYŰJTEMÉNYEK ADATBÁZISA (2-12) : Állatos mesélő könyv - Régi és új történetek közös meséléshez

Állatos mesélő könyv - Régi és új történetek közös meséléshez

  2018.08.24. 02:06

4-8 éveseknek
bob-hartman-harmat-allatos-meselo-konyv-2D
Írta, átdolgozta és szerkesztette: Hartman Bob
Fordította: Gulyás Melinda
Ilusztrálta: Kállai Nagy Kriszta
Kiadó: Harmat, 2012
Oldalszám: 130

Az Állatos mesélő könyv 36 története a világ legkülönbözőbb részeiből érkezett hozzánk. Ha kíváncsi vagy, miért is nem bántja az oroszlán az egeret, akkor vedd kezedbe a könyvet, és még számtalan kedves rövidebb vagy hosszabb mese tárul a szemeid elé. A holló, a szamár, a papagáj, a hangya, az egérszarvas(!), akinek a barátja a tarajos sül volt, a mangófás majmok, mind-mind megtalálhatók a könyvben, csak győzzed megkeresni őket!

A mesekönyvben már külön iskolás korúaknak szóló történetek is olvashatók, és tartalmaz a végén egy Ölettárat, a feldolgozásokhoz. A szerző játékos ötletekkel vonja be a hallgatóságot gyönyörűen illusztrált meséibe.

 

Az emberi jellemvonásokkal felruházott állatokról, a hétalvó kakasról, a kitartó teknősről, a furfangos egérszarvasról és társaikról szóló történetek kisebbeket és nagyobbakat egyaránt szórakoztatnak, és a legnemesebb tulajdonságokra ösztönöznek.
 
A világ minden tájáról bemutatott meséken keresztül segíthetünk a gyerekeknek más tájakat, más népeket és más szokásokat is megismertetni. Meséljünk a gyerekeknek mindennap!
 
Meserészletek

–Alattvalóim! – szólt a király. – Fontos közlendőm van! Tegnap egy kutya megmentette az életem, azért mostantól foga minden kutyának a lehető legnagyobb megbecsülés járjon birodalmamban! Kapjanak mind bőségesen ételt és italt! Legyen mindahánynak pattogó gumilabdája! Focizás helyett dobáljon mindenki labdát a kutyájának! És a sintéreknek mostantól le is út, fel is út!

Ekkor a király egy nagy papírlapot emelt a magasba.

– Íme, a rendeletem, aláírásommal és pecsétemmel ellátva! –hirdette fennhangon. – A kutyákra bízom, hogy őrizzék meg biztonságban.

[…]

Nyúlnak sok gyermeke volt, így sok éhes szájat kellett etetnie. Elhatározta, hogy kertészkedni fog. Igen ám, de Nyúlnak nem volt szántóföldje. Felkereste hát Medvét, és megkérdezte, bevethetne-e egy kis darabot Medve sokhektárnyi földjéből.

– Semmi akadálya – felelte Medve –, feltéve, hogy minden terményedből juttatsz nekem is egy részt.

– Mekkora részre gondoltál? – firtatta Nyúl. 

De Medve csak vigyorgott.

– Legyen az enyém minden, ami a föld felett nő. Ami pedig a föld alatt nő, az maradjon meg neked.

Nyúl gondokozott egy keveset, de aztán belecsapott Medve nagy barna mancsába.

[…]

– Mintha egy óriási papírsárkány repülne odafent – tűnődött Nagy Jack.

– Egy hatalmas és lármás papírsárkány – morfondírozott Kis Jack.

Aztán mindketten visszabújtak az ágyba.

Másnap reggel a hatalmas és gyönyörűséges madár a szokott helyén ült a háztetőn.
Töviről hegyire elmesélt minden Nagy Jacknek és Kis Jacknek, és a történet végén nagyon kacagott.

– Tudtam, hogy előbb-utóbb be fog következni – mondta. – Az az álnok népség belefáradt a kapaszkodásba, így egyikük azt kívánta, bárcsak elengedném őket. Egészen halkan mondta, szinte suttogva, de, mint tudjátok, remek a hallásom. Így hát teljesítettem a kérését, és ledobtam őket egy mocsárba, jó messzire innét. Egy darabig most biztosan nem háborgatnak bennünket. Kér valaki egy kis halat?

– Én igen! – vágta rá Nagy Jack.

– És én is! – tette hozzá Kis Jack.

Azzal a hatalmas és gyönyörűséges madár szárnyra kapott, és felröppent a levegőbe.

 
Tartalma
     A dőlt betűvel kiemelt meséket a szerő iskolásoknak ajánlja.
 
Előszó
A róka és a holló (Ógörög mese)
A városi egér és a mezei egér (Ógörög mese)
Mióta esik mindig talpra a macska? (Afrikai mese)
Nagy Jack, Kis Jack meg a szamár (Ógörög mese)
Az oroszlán tanácsa (Ógörög mese)
A kutya meg a farkas (Ógörög mese)
A hálás papagáj (Afrikai mese)
A teknős meg a nyúl (Ógörög mese)
Miért nem szívleli a kutya a macskát, és a macska az egeret? (Kelet európai mese)
Nyúl a bozótban (Észak-amerikai mese)
Krokodil testvére (Afrikai mese)
A versengő varangy (Ógörög mese)
A furfangos egérszarvas (Indonéz mese)
A hangya meg a tücsök (Ógörög mese)
A sárkány segítsége (Bob Hartman meséje)
Mióta pettyes a pulyka? (Afrikai mese)
A teknős meg a róka (Indiai mese)
A jószívű nyuszi (Kínai mese)
A hétalvó kakas (Japán mese)
A szántó-vető nyúl (Észak-amerikai mese)
Az asszony meg a madár (Afrikai mese)
Vakondkisasszony vőlegénye (Japán mese)
A jámbor krokodil (Bob Hartman meséje)
Mióta kopasz a teknős? (Afrikai mese)
Mióta kurta a nyúl farka? (Japán mese)
A borzforma teáskanna (Japán mese)
A majdnem éhes oroszlán (Bob Hartman)
A jó nagy, puha ágy (Puerto Ricó-i mese)
A mogyorófiú (Észak-amerikai mese)
A macska, az egerek, meg a sajt (Ógörög mese)
A kecskék és a hiéna (Szír mese)
A szomjas varjak (Ógörög mese)

Mesemondás csoportban

 
 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót