OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
MESEGYŰJTEMÉNYEK ADATBÁZISA (2-12)
MESEGYŰJTEMÉNYEK ADATBÁZISA (2-12) : Egyszer volt, ahogy még sose volt - tizenkét és fél Grimm mese

Egyszer volt, ahogy még sose volt - tizenkét és fél Grimm mese

  2018.08.25. 19:51

5-10 éveseknek
Írta: Mosonyi Alíz
Illusztrálta: Rofusz Kinga
Kiadó: Pagony, 2014
Oldalszám: 112

„...minden száj a maga módján mesél.”

Grimm testvérek Holle anyó, Hamupipőke, A brémai muzsikusok – olyan mesék, amelyeket mindenki ismer, és minden generáció újra meg újra meghallgat 200 éve, és a kedvencei közt tartja számon.

Mosonyi Aliz újramondja a leghíresebb Grimm meséket, szám szerint tizenkét és felet. Finom, mai humora, emberléptékű hősei emelik közel hozzánk a régi történeteket – jó olvasni és felolvasni.
 
Rofusz Kinga hatalmas, égbenyúló kompozícióba, részletgazdag, leheletfinom festményeibe, mély és szépséges színeibe pedig jó elmerülni, miközben hallgatjuk a mondatok zenéjét.

 

 
GabiBoth Gabi
 
"...minden száj a maga módján mesél"
 
Ebben a könyvben tizenkét és fél mese van, de olyan, amilyet még senki se olvasott, „se az apám, se az anyám, se a nagyapám, se a nagyanyám, a dédapám se, a dédanyám se, az ükapám se, az ükanyám se, én se, te se.”
 
„A régi meséket is szeretem, de ezek sokkal jobbak” - mondta a nyolcévesem, amikor elolvastuk együtt Mosonyi Aliz Grimm meséit. Ebben a könyvben tizenkét és fél mese van, de olyan, amilyet még senki se olvasott, „se az apám, se az anyám, se a nagyapám, se a nagyanyám, a dédapám se, a dédanyám se, az ükapám se, az ükanyám se, én se, te se.”

„MosonyiAlizul” olvashatjuk el ezt a tizenkét és fél ismert történetet, melyeket a Grimm testvérek őriztek meg számunkra. A bevezetőben már idézett hosszú felsorolás még jó sokszor szerepel abban a fél mesében, mellyel elkezdődik a kötet. Nekem nagyon tetszett, hogy ilyen sokszor visszatér ez a mondat, de kicsit féltem, mit szól hozzá egy nyolcéves. A nyolcévesnek még nálam is jobban tetszett. A második felsorolásnál összevonta a szemöldökét, a harmadiknál széles mosoly terült el az arcán, a negyediknél igyekezett velem együtt mondani a szereplőket, az ötödiknél felszabadultan nevetett, a hatodiknál nem árulom el, mit csinált, és akkor még mindig hátra volt a hetedik...

A Jancsi és Juliska, a Csipkerózsika és a Piroska és a farkas jó pár évvel ezelőtt három önálló kötetben jelent meg, szintén a szerző elmesélésében, a Pagony kiadó gondozásában. Ezekből nőtt ki ez a tizenkét és fél Grimm mesét tartalmazó új könyv. A nyolcéves majdnem mindegyik eredetijét ismerte. Ő nagyon tömören foglalta össze a véleményét:

„A régi meséket is szeretem, de ezek sokkal jobbak.”

A Grimm-mesék sötétsége, mélysége és Mosonyi Aliz humora egyszerre hagyott nyomot Rofusz Kinga képein. Az illusztrátortól megszokott és szeretett visszatérő motívumok mellett újabbak is felbukkantak. Minél messzebbre jutunk a könyvben, annál kiforrottabb megoldásokkal találkozunk. A sziluettek szerepeltetése különös drámaiságot ad annak a néhány illusztrációnak, ahol ezt a technikát láthatjuk. Szintén sűrű és drámai kép a Csipkerózsika meséjében szereplő tűk, ollók és egyéb vágóeszközök látványa, miközben nagyon vicces is. Igazán groteszk az az illusztráció, melyen a lapáton ülő boszorkány szemüvegei sorra lepottyannak, miközben a kemencébe löki Juliska. Rofusz Kinga kiválóan belehelyezkedett ebbe a különös régi-új mesevilágba a képeivel.

Mosonyi Aliz mesélési módjának fő jellemzői a ritmikusan felépített mondatok és az állandóan visszatérő szerkezetek, melyek szinte a láncmeséket idézik. A folyamatosan jelen lévő irónia mellett a váratlan poénok, a vicces idézetek és a jelzők halmozása is kedvelt eszköze. Életkortól függetlenül szerethető és élvezhető ezeknek a szövegeknek a játékossága.

Mosonyi Aliz a szívünknél fogva vezet be minket az ismert mesékbe. Olyan, mintha egy buborékban lebegnénk olvasás közben, és csak az utolsó mondat után jövünk rá arra, hogy be voltunk zárva a történetbe. Annyi feszültséget teremt a halmozással, a ritmussal, a visszatérő elemekkel és az iróniával, hogy hiába ismerjük a szereplőket és a mesék végét, újra és újra lélegzet-visszafojtva éljük át a mesehősök élményeit. Erre csak a nagy mesélők képesek, és nem kétséges, hogy – a Grimm testvérek mellett – Mosonyi Aliz is nagy mesélő.

Forrás: pagony.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót