OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
MESEGYŰJTEMÉNYEK ADATBÁZISA (2-12)
MESEGYŰJTEMÉNYEK ADATBÁZISA (2-12) : Egy fazék bölcsesség - Történetek Bírbalról

Egy fazék bölcsesség - Történetek Bírbalról

  2018.09.19. 16:17

8-10 éveseknek
Szerkesztette és fordította: Danka Krisztina
Kiadó: Lál Kft., 2006
Oldalszám: 151

"Avégett kaptam kézhez ezt a könyvet válogatójától és fordítójától, Danka Krisztinától, hogy szigorú szakmai figyelemmel olvastam el és mondjak kíméletlen bírálatot. Kellő mértékben összeráncoltam a homlokom, ahogy ez az idősebb pályatárshoz illik, de már az első mese közepén, hipp-hopp, sehol a ráncok, sehol a szigor, sehol a szakma, egyszerű olvasóvá vedlettem, elragadott ez a furfangos Birbal, izgultam érte, csodálta, szerettem, megérintett a régi, vakációragyogású, gyermekkori olvasások boldogsága. S amikor a végére értem, sajnáltam, hogy nincs tovább. Sok olvasót kívánok a könyvnek, az olvasónak pedig sok ilyen könyvet". Lázár Ervin  író

"Az indiai mesék, amiket Krisa-lílá összegyűjtött, egyszerűek, a gazdag és sokszorosan árnyalt mesevilághoz képest "szerény" mesék. Népmesék. Ám valamilyen kozmikus derű árad belőlük, olyan, mint a indiai istenszobrok mosolya. Jó olvasni őket, és még az is lehet, hogy tisztul tőlük a lélek." Popper Péter  pszichológus

"A keleti világ hatalmas mesekincsének ezt a bájosan szellemes, olykor sziporkázó gyűjteményét azért is ajánlom az olvasóknak, hogy kedvet kapjanak az indiai kultúra behatóbb ismeretéhez." Puskás Ildikó ókortörténész - indológus

 

India számos értékkel ajándékozta meg a világot. Gyönyörködhetünk festészetében, irodalmában, belefeledkezhetünk lenyűgöző zenéjébe, szájtátva állhatunk csodálatos épületei előtt, melyeket az idő homályába vesző történelme során alkotott. Legnagyobb kincse talán mégis bölcsessége, amely szent iratai révén hagyományozódott ránk.

Indiában nagy jelentőséget tulajdonítanak a tudásnak és a fürge észjárásnak. A társadalmi felépítmény tetőfokán tradicionálisan mindig a Védákban jártas, tanult bráhmanák (papok, tudósok) foglaltak helyet, akik a gyakorlati tudás mellett a lelki-erkölcsi értékek közvetítői is. Általában nagyon egyszerű, szerény emberek, akik szellemi szabadságuk megőrzése érdekében sohasem fogadtak el fizetést, csupán adományokból éltek. Bölcsességüknél, morális tartásuknál fogva a társadalom nagy becsben tartotta őket.

Az uralkodók számára a bráhmanák tanácsa nélkül elképzelhetetlen volt a kormányzás, az állam megfontolt, az alattvalók jólétét szolgáló vezetése. A királyok gyakran fogadtak udvarukba tudós papokat. Noha muzulmán volt, így tett Akbar, 16. századi mogul uralkodó is, aki legendás hindu tanácsnoka, Birbal segítségével virágzó birodalmat teremtett. Akkoriban messze földön tudták, hogy Birbal mindig az igazság oldalán áll, szenvedélyesen védelmezi a szegényeket, s hogy agyafúrtsága révén sok kellemetlen helyzetből mentette meg a királyt.

Danka Krisztina
 
Tartalom
Bevezetés
9
Bírbal, a nevettető
 
Bírbal színre lép
13
A bölcs válasz
17
21
25
A gondolatolvasó
35
Miért nem szőrös Akbar tenyere?
41
A dicshimnusz
45
Bírbal, az államférfi
 
A tanú
49
Az özvegy vagyona
55
Az írnok álma
63
A tolvaj botja
69
A lámpafény
73
A hullámszámláló
79
Bírbal mennybemenetele
85
Bírbal Burmába látogat
93
Bírbal, a filozófus
 
Kedvezőtlen ómenek
101
A bölcs
107
A legcsodálatosabb gyerek
113
A legnagyobb ragaszkodás
121
Bírbalt halálra ítélik
127
Zárszó
131
Függelék
 
A vaisnavizmus története, filozófiája és irodalma
133
Az idegen szavak és nevek jegyzéke
145
Felhasznált irodalom
149
 
 

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót