OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ÓVODÁS LESZEK!
ÓVODÁS LESZEK! : Béka mesék: Dezső óvodába megy - mesegyűjtemény

Béka mesék: Dezső óvodába megy - mesegyűjtemény

Sirok Eszter - DEZSŐ ÓVODÁBA MEGYÍrta és illusztrálta:
Sirok Eszter
Kiadó: Grafter Kreatív Műhely
Oldalszám: 48
Megjelenés: 2018. november
 
"Elhozott, itt vagyok. Értem jön vagy itt hagyott?"

"A könyvet kisfiam óvodában eltöltött első éve ihlette.

A történetek a közösségbe történő beilleszkedés kezdeti nehézségeit, az új barátságok kialakulását és az óvodai mindennapok konfliktusait dolgozzák fel.

"Rád találtam jó barát, rögtön szebb lett a világ"

A leendő kiscsoportosok betekintést kaphatnak a közösségi életbe. A már oviba járók pedig elsajátíthatnak néhány mintát az egyes élethelyzetek zökkenőmentesebb megoldásához, hogy reggelente boldogan, szorongásmentesen indulhassanak társaikhoz.

A mesék révén a kicsik többek között olyan fontos fogalmakat és tulajdonságokat ismerhetnek meg, mint a barátság, az elfogadás, a megosztás, a bátorság, a becsületesség és a rendszeretet.

Bízom benne, hogy a gyerkőcök örömmel hallgatják, és sikeresen alkalmazzák majd a történetek tanulságait." - Sirok Eszter
 

Kezdeti nehézségek
- A mesekönyv szerzői bemutatása -
 
Az első két mesém a kisfiam óvodakezdésének nehézségei nyomán született.
Minden kezdet nehéz, szokták mondani. Számunkra az óvodakezdés esetében mindenképpen igaz volt. A kisfiam (Ádó) egy hihetetlenül nyitott, közvetlen, kedves gyerkőc, aki ugyanakkor kellően akaratos és szeret a figyelem középpontjában lenni, és aki közel 3,5 év otthonlét után került be a közösségbe, ahol senkit sem ismert. Mindenki azt mondta, neki nem lesz gond a beszokással. Tévedtek!

Az első hét katasztrofális volt. Ádó teljesen kifordult magából. Gyomorgörccsel, lesütött szemmel (egyébként várandósan) mentem érte minden délután. Tüntetőleg felállt az asztalra és hátat fordított a többieknek. Semmit nem volt hajlandó csinálni, amit kértek tőle. És még sorolhatnám... Teljesen el voltunk keseredve. Talált egy kék buszt, azzal játszott, vitte magával mindenhova. Tulajdonképpen ez a kis járgány volt neki a kapaszkodó, a biztos pont az idegen helyen.

Második héten beteg lett. Harmadik hét hétfőn egész az óvodáig zokogott, majd hatalmas hiszti kíséretében alig tudtam otthagyni. Eljött a kedd, Ádó felkelt reggel, és közölte, hogy imád óvodába járni. Ez azóta is így van. Hogy mi történt közben? Lett egy kis barátja. A barátja anyukájával látásból ismertük egymást. Miután ők sem ismertek senkit a csoportból, és hasonlóan kétségbe voltak esve, az az ötletünk támadt, hogy elvisszük hétvégén a gyerkőcöket a játszótérre, hogy összeismerkedhessenek. Ez volt a kulcsa mindennek. Azóta nemcsak a fiúk, mi szülők is jó barátok vagyunk.

 

A gyűjtemény tartalma

Az első nap

Új barátok

Gúnyolódás

A legjobb barátom

Ez az én játékom!

Másság

Fiúk és lányok

Rendrakás

Nincs kedvem rajzolni

Nem szabad csalni!

 

 
Részlet a mesekönyvből
 

Sziasztok!

A kis béka kalandjai és csínytevései az óvodában folytatódnak, ahol új barátok, kalandok és persze kihívások is várják.

A következő mesékből megtudhatjátok, hogyan boldogul új környezetében anyukája nélkül.

Kik lesznek a csoporttársai. Hogyan tudja megvédeni magát és kis barátját a rosszcsont kölykökkel szemben. Milyen játékkal szeretteti meg vele az óvó néni a rajzolást és festést. Hogy lesz ő a legügyesebb rendrakó és a nyertes csapat kapitánya.

Tartsatok Dezsővel és barátaival!

Rendrakás

A sok játék után általában már nem jut energia a rendrakásra, hiszen az nagyon fárasztó feladat. Így voltak ezzel Dezső és barátai is. Rendszeresen hanyagolták az összepakolást. Szegény Medve néni sokszor egyedül rakta helyére a szétdobált játékokat, kiborított dobozokat. Egyik nap végén úgy döntött, megleckézteti a kölyköket, és mindent szerteszét hagyott a csoportszobában.

A lányok a konyhában próbáltak ebédet főzni, de hiányzott a fakanál, eltűnt a fazék fedője, és a zöldségek is szanaszét hevertek. Sorban mentek oda Medve nénihez, hogy segítsen nekik megkeresni ezt vagy azt. Egyszer csak felkiáltott:

– Gyerekek, mit szólnátok hozzá, ha pakolóversenyt rendeznénk. Aki a legtöbb játékot rakja a helyére,azé lesz a nap legügyesebb rendrakója kitűző, és választhat egy mesét.

A kölykök, mint a szorgos hangyák egy pillanat alatt összepakoltak. Előkerült a piros busz, helyére kerültek a sínek, meglett a fakanál, a fedő és a zöldségek is.

– Látjátok! Sokkal egyszerűbb rögtön mindent a helyére tenni, mint játék helyett keresgéléssel tölteni az időt. A nap győztese pedig Dezső! Ő kapja a kitűzőt és a lehetőséget a mai mese kiválasztására. Tapsoljuk meg!

A kis béka büszkén feszített a mellkasán virító elismeréssel, és izgatottan várta kedvenc autós történetét.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót