OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK : Az őrzők

Az őrzők

  2020.05.26. 15:40


Berg Judit - Az őrzőkÍrta: Berg Judit
Kiadó: Ecovit, 2019
Oldalszám: 272

Renard felügyelő párizsi irodájában fontos hírt kap: régi ellenfele, Hiéna, Európa múzeumainak és magángyűjteményeinek hétpróbás fosztogatója a magyar fővárosban készül új akcióra. Ezzel egyidőben egy gimnazista lány újságíró édesanyja nyomtalanul eltűnik Budapesten. Bora arra gyanakszik, hogy az anyukáját elrabolták, mert olyan információ birtokába jutott, aminek nem lett volna szabad kiszivárognia.

A francia felügyelő Budapestre érkezik, hogy tetten érje Hiénát, s ehhez a magyar rendőrség segítségét kéri. Bora elszántan nyomoz az édesanyja után, miközben egy történelemprojekt keretében osztályával együtt a budavári Mátyás-templom történetét kellene kutatnia.


 

Berg Judit József Attila-díjas írónak, a Hisztimesék szerzőjének, Rumini, Alma és Drifter megteremtőjének izgalmas krimijében a szereplők lépten-nyomon a történelem és a művészettörténet érdekfeszítő tényeibe, eseményeibe botlanak, miközben két nyomozó, néhány bűnöző és egy csapat elszánt magyar középiskolás élete tíz napra összefonódik, hogy a néhol vicces, máshol félelmetes, váratlan fordulatokban gazdag történet végén minden mozaikdarab a helyére kerüljön.
 

Egy újabb izgalmas krimi Berg Judit tollából, a 10-14 éves korosztálynak. Mai szöveg, humoros, kalandos, letehetetlen.
Eredjetek ti is a rejtély nyomába, ha jót akartok.

 
 
Both Gabi ajánlója

A kortárs magyar gyerekirodalom egyik állócsillaga, Berg Judit nagyon fontos művet tett le az asztalra. Az őrzők egy ízig-vérig mai történet, amely azonkívül, hogy letehetetlenül izgalmas, – Nagy Norbert könyvtervének és borítójának köszönhetően, – gyönyörű könyvtárgy is. 

Ha a műfaját kellene meghatároznom, azt mondanám, hogy „kortárs történelmi krimi kamaszoknak”. (Tudom, hogy ez oximoron, de akkor is így van.) Ezek alapján azt hihetnénk, hogy ez egy zsánerkönyv, de az igényes szöveg, a nagy ívű sztori, és a kellő mértékben adagolt, lebilincselő történelmi kuriózumok, amelyek a Mátyás-templomról árulnak el kevéssé ismert adatokat, egyértelművé teszik, hogy igazi kincset tartunk a kezünkben.

A tizedikes Bora gyakorlatilag önállóan, szinte felnőttként él oknyomozó újságíró édesanyjával, akit maga alá temet a munka. Így szinte alig foglalkozik a lányával. Bora azonban nagyon talpraesett. Akkor is, amikor az anyja váratlanul és szinte nyom nélkül eltűnik. Ezzel egy időben történelmi témahét van a gimnáziumban, amelyben Borának és osztálytársainak a Mátyás-templomról kellene kideríteniük különleges háttérsztorikat. 

Nem lehet véletlen, hogy Bora anyjának eltűnése és egy nemzetközileg is ismert műkincstolvaj, Hiéna budapesti utazása ugyanerre az időpontra esik, ahogy az sem, hogy Franciaországból Renard főfelügyelő is Budapesten van épp ebben az időben, hogy rajtaüssön Hiénán. 

A Szent Korona a tét, amelyet Hiéna szeretne megszerezni egy őrült műgyűjtő megbízásából, aki szintén eltölt egy kis időt a fővárosban.

A szálak a végén összeérnek, miközben Boráról kiderül, hogy hihetetlenül tud küzdeni az édesanyja érdekében, és mivel a vér nem válik vízzé, anyja (ok)nyomozói vénáját is örökölte. Néhány barát is segít neki ebben, az egyikükről közben kiderül, hogy sokkal-sokkal több, mint egy barát.

A filmszerűen pörgő események, az életszerű figurák, a modern technikai vívmányok és a korrekt, lebilincselően érdekes történelmi adatok mellett, a mai szleng és a kamaszok minden világfájdalma megjelenik a történetben.

Berg Judit láthatóan tökéletesen tisztában van azzal, hogy micsoda félelmetes viharok tombolnak a kamaszok lelkében.

Tizennégy éves kortól ajánlom, de szerintem a felnőttek és a történelemtanárok, sőt a biztonságtechnikai emberek, valamint leendő krimiírók is sokat tanulhatnak belőle.

 

Gelso

Ez nekem – bár felnőtt vagyok –, nagyon tetszett!
Nagyon izgalmas volt és igen érdekfeszítő.
Nagyon érdekelt a nyomozások mindkét iránya.
Ezek a gyerekek igen belevalóak! Talpraesettek, merészek, kíváncsiak, ötletesek, kezdeményezőek.

Számomra minden, a történetben szereplő gyerek pozitív szereplő.
Nagyon jó látni, hogy több felnőtt szereplő is (Földvári testvérek: Gábor, a töritanár, és Laci, testvére, a templom biztonsági szolgálatának vezetője; anya főnöke, a "meztelen igazság") közreműködő, nyitott és segítőkész a gyerekekkel szemben.

Számomra sok érdekességet tartalmazott a Mátyás templomról – kedvem támadt ott egy templomi műemléknéző sétát tenni és végighallgatni ott egy vérbeli idegenvezető történetmesélését. Azt sajnálom, hogy nem került a könyvbe mellékletként pár érdekes látni-, és megnéznivavaló a templom egyes részeiről. (Én igyekeztem a neten rákeresni, több, de inkább kevesebb sikerrel. Gondolok itt fotókra a gorgókról, a menyasszonykapuról, a Hunyady címerekről, a szentélyről, a főoltárról, a mandorláról, a koronáról, a hollóról, vagy a gömbökről, amibe a régi építők emléktárgyakat hagytak stb., mindaz, ami felbukkan és említésre kerül a regényben).

Jó érzést keltett bennem annak a fikciója, hogy Mr. Renard, egy francia, (nem Lütyő-féle bohókás) komoly ügyben nyomozó egy magyar műkincset választott nyomozása tárgyául és azonnal Budapestre látogat a nyomozás sikere érdekében.

Sajnálom, hogy a koronaőrség idősödő tagjai engedték magukat ennyire lóvá tenni.
És a megoldásoknak is örültem – izgalmas, pörgős regényvégi nyomozásoknak lehettünk szemtanúi a könyv sorait olvasva, szerencsére komolyabb áldozatok nélkül.
És annak is örülök, hogy végre az is megnyilvánult, hogy ha valaki hittant tanul, az nem hátulütője életének, hanem éppen ellenkezőleg – építően hat a személyiségére, tudására (148-150.old.).

És megdöbbenve láttam, hogy hogyan is képesek a tolvajok manapság is hasznosítani egy ókori haditrükköt, a Trójai faló modernebb változatát, elhagyott pendrivek formájában.
Hát szóval rengeteg klassz dolog van ebben a történetben, és emellett a barátság sokoldalúsága is megmutatkozik (bizalom, egymásrautaltság, egymásra számíthatóság, munkamegosztás, a többiek segítése, odafigyelés, empátia).

Egyedüli bizonytalanságot a gyerekek életkorának meghatározása okozta – a könyvben gimis 10-esek, de számomra a viselkedésük alapján inkább 7-8. osztályosaknak tűntek.
Ezt leszámítva tetszett, és ajánlom mindenkinek – gyereknek, szülőnek egyaránt!

 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót