OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK : A képek története gyerekeknek

A képek története gyerekeknek

  2020.09.14. 18:01

 
Martin Gayford - David Hockney - A képek története gyerekeknekÍrta: Martin Gayford


 

Közben végigmutogatják nekünk és egymásnak a véső-festő-fotózó emberiség legcsodálatosabb képeit az ősember alkotásaitól Caravaggión és Disney-n át a számítógépes grafikákig. Mintha egy exkluzív tárlatvezetésen járva bepillanthatnánk a mesterek kulisszatitkaiba.

A beszélgetésre Rose Blake ragyogó illusztrációi felelnek. David Hockney a 20. század egyik legbefolyásosabb brit képzőművésze. Szinte minden technikával alkotott - festett, rajzolt, fotózott, készített nyomatokat -, és mindnek kitágította a határait. Szenvedélyes képalkotó.

https://seetheworld.travelforkids.com/wp-content/uploads/2018/11/history-of-pictures-for-children-david-hockney-715.jpg

pagony.hu

 

A művészet mindenkié!

A tudományokról sok-sok izgalmas és letehetetlen ismeretterjesztő könyv áll rendelkezésre a gyerekek számára, amit ők nagy örömmel forgatnak is. De mi a helyzet a művészetekkel?

Biztosan nektek is vannak emlékeitek unalmas múzemlátogatásokról, ahol festményeket kellett nézegetni gyümölcstálakról vagy nagyon furcsa ruhába öltözött emberekről. Háttérinformációk nélkül elvész az élmény, pedig a gyerekeket minden érdekli, ha megfelelő formában kapnak új ismereteket.

A képek története gyerekeknek című frissen megjelent művészettörténeti könyv végigkalauzol minket azon, hogyan jutottunk el a barlangrajzoktól a telefonnal készült fotókig, érintve minden fontos állomást és a legmeghatározóbb alkotókat.
Olyannyira nagy sikert aratott az olvasók és a szakma körében egyaránt, hogy a Bolognai Gyerekkönyvvásáron tavaly díjat is nyert, és már több, mint 12 nyelvre lefordították.

David Hockney, az egyik legnagyobb hatású kortárs művész jegyzi a könyvet, aki hatalmas tudását szerencsére rendkívül szórakoztató és magával ragadó stílusban tudja megosztani a kis olvasókkal. Hockney alkotótársa Martin Gayford művészettörténész, együtt mesélnek mindenki számára érthetően és befogadhatóan olyan nagy művészek alkotásairól, mint Monet vagy Caravaggio.
A kötet az ő beszélgetéseikre épül, olyan, mintha két kedves nagybácsi üldögélne velünk a nappalinkban, és csak mesélne és mesélne. Egy harmadik alkotótársat is bevontak, Rose Blake illusztrátor egészítette ki friss és vidám rajzokkal a könyvet. Összefuthatunk benne Hockney kiskutyájával is, ha szemfülesek vagyunk!

Bár a könyv a fiatalabb generációnak készült (létezik egy felnőtt verziója is egyébként), nem csak a gyerekek számára lesz érdekes. A sok-sok új információ mellett olyan kérdéseket is felvet, amik kisiskolás kortól kezdve mindenkit elgondolkodtatnak.

Mindenki, aki valaha létrehozott egy alkotást, nyomot akart hagyni. De mi tesz érdekessé egy nyomot, mi tesz értékessé egy műalkotást? Ki dönti el, mi érdekes és mi nem?

https://www.pagony.hu/resources/images/8s/3k/yk/post_side/04wyma-jumbo-v2.jpg

Egyébként maga a szerző is leszögezi már az előszóban: ez teljesen szubjektív. Biztatja az olvasót arra, hogy járjon nyitott szemmel és fogalmazzon meg véleményt azzal kapcsolatban, amit lát.

“A magunk módján látjuk a világot. Még ha egy pici, szögletes tárgyat is nézünk, mondjuk egy dobozt, néhányan másképp fogjuk látni, mint a többiek. Amikor belépünk egy helyiségbe, saját érzéseink, emlékeink és érdeklődésünk lencséjén érzékeljük a tárgyakat.”
 

Felmerül az is, hogyan rendeznek be egy rendelkezésükre álló teret a művészek, és milyen jelentősége van annak, hogy egy festményen ki hol helyezkedik el, de az árnyékokról és a fényekkel való játékról is sokat megtudhatunk.

A kötet rendkívül szabad és érthető stílusban szól ezekről a témákról, sőt, az időben is csapong néha - ennek köszönhetően kerül egymás mellé Marlene Dietrich színésznő és Mona Lisa képe. De azok, akiknek fontos az időrendiség, egy ilyen összefoglalót is találnak benne, sőt, szószedetet is, ami elmagyarázza például a kubizmus vagy a perspektíva jelentését.

Nagyon nagy öröm, hogy ez a könyv megszületett és magyarul is megjelent. Ráadásul Papolczy Péter fordításában olvashatjátok!

Merüljetek el a művészetek világában és beszélgessetek, kérdezzetek, figyeljetek!

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót