SZAKIRODALMA: Kiből lesz az olvasó? Ötletek, módszerek szülőknek, pedagógusoknak |
|
2015.08.19. 20:43 |
Szerkesztette: Fenyő D. György
Kiadó: Animus, 2006
Oldalszám: 148
Sokszor tapasztaljuk, hogy a könyvolvasás a felnövekvő nemzedékek életében egyre inkább háttérbe szorul. És sokszor gondoljuk, hogy jó lenne, ha a következő nemzedékek is szeretnének és tudnának örömmel és értő módon olvasni. Ám a legtöbben széttárják a kezüket: érzékelik a folyamatot, de nincsenek konkrét eszközeik, módszereik, technikáik; nincsenek példák előttük arra, mit tegyenek.
A könyvünkben megszólaló tanárok, könyvtárosok, írók, költők, pszichológusok, irodalomkutatók sem gondolják, hogy kezükben a bölcsek köve; csupán leírják személyes élményeiket, tapasztalataikat, bevált módszereiket, gondolataikat.
Teszik ezt azzal a közös hittel, hogy sok múlik rajtunk, felnőtteken, mert sok mindent tehetünk azért, hogy gyermekeink is átélhessék az olvasás gyönyörűségét.
|
|
SZAKIRODALMA: Kié az olvasás? Tanulmányok az olvasóvá nevelésről |
|
2018.01.29. 16:45 |
Szerkesztette: Gombos Péter
Kiadó: Magyar Olvasástársaság, 2014
Oldalszám: 127
E tanulmánykötet szerzői sokféle szakterületet képviselnek, van közöttük könyvtáros, tanár, pszichológus, mesemondó, irodalmár... Egy valamiben azonban biztosan egyformák: közös szenvedélyük az olvasás. Ráadásul abban is hisznek, hogy ez átörökíthető, és szinte bárki megfertőzhető, könyvmollyá tehető. Ám ez a vonzalom nem cseppfertőzéssel és nem is a levegőben terjed. Akkor hogyan?
Reméljük, hogy azok a könyvtárosok, általános iskolai pedagógusok - legyenek tanítók, magyar-, vagy bármilyen más szakos tanárok -, akik e könyvet elolvassák, erre a kérdésre is megtalálhatják a választ. Ötletet, inspirációt, megerősítést kaphatnak ahhoz, hogy eredményesebben dolgozhassanak az olvasóvá nevelés terén. Mert nem elég, ha ez a tudás csupán a miénk, meg kell osztanunk a következő generációval is, hogy az olvasás valóban közös szenvedélyünkké válhasson.
|
|
SZAKIRODALMA: Kortárs gyerekkönyvek - Műelemzések és műismertetések |
|
2015.09.01. 14:10 |
Szülőknek és pedagógusoknak
Szerkesztette: Borbély Sándor, Debreczeni Ágnes, Komáromi Gabriella
Kiadó: Ciceró, 2001
Odalszám: 238
A kötet huszonöt gyerekkönyv műelemzését tartalmazza. Szülőkhöz és pedagógusokhoz kíván szólni, akiknek ezek a művek még természetszerűleg nem lehettek gyermekkori élményeik. Az újabb és újabb generációknak azonban a klasszikusok mellett nagyon fontosak az ő korukra jellemző gyermekirodalmi alkotások is. Ezek között segítenek most eligazodni a szerzők, felhívni a figyelmet az új témákra, a még újabb esztétikai tudnivalókra, s óva inteni a felnőtteket, hogy ajánlásaikban megelégedjenek csak a saját nosztalgiájukkal.
Részlet a könyvből:
"A Pmo Pom- sorozatot elsősorban kitalált csodalényeiért szeretjük. Ezeket Sajdik formálta meg vonalakból , foltokból, és Csukás lehelte beléjük a lelket. Sajdik nagyon szeret ilyesmit csinálni. A jövő század elképzelt állataiból legalább százat rajzolt meg a Lúdas Matyinak, a Robur Magazinnak pedig olyan kihalt ősállatokat talált ki, mint a macskaféle ragadozó madár, a Cickánya, a hosszú ormányát és nagy fogát szégyenlő Kamasztodon, valamint a túlfegyverzett Trinocérosz. Vesszőparipájára ültetve, látható örömmel, sok leleménnyel eleveníti meg Csukás fantáziájának szülötteit is. A készen kapott Gombóc Artúrral tud legkevésbé mit kezdeni az író."
|
|
SZAKIRODALMA: Közelítések a meséhez |
|
2018.01.29. 17:12 |
Szerkesztette: Bálint PÉter
Kiadó: Didakt, 2003
Oldalszám: 223
Ez a kötet egyszerre hiány- és hézagpótló is. Filozófusok, kulturantropológusok, néprajzosok, nyelvészek, irodalmárok, pszichológusok, a germanisztika és a romanisztika képviselői vállalkoztak egy konferencia keretén belül arra, hogy ezt a nehezen megközelíthető, sokféleképen értelmezhető és sokszínű műfajt saját tudományuk szemszögéből értelmezzék, magyarázzák. Előadásaikat foglalta egybe a szerkesztő Bálint Péter, aki önmaga is a mesekutatás egyik legnagyobb hazai szakértője, irodalmár.
E kötetben vannak írások, melyek új, önálló teoretikus megközelítést kínálnak, és vannak olyanok is, amelyek egy-egy kor szellemiségét vázolják föl, elhelyezve benne a vizsgált személyek életművét, s összegzik mindazt, amit a legutóbbi időkben a hazai és a külföldi szakirodalomra érdemesnek talált elmondani róluk. Valamennyi szerző jól ismeri saját tudományágának korszerű elméleteit, és erre alapozva újszerű megközelítéseket kínálnak az érdeklődők számára.
|
|
SZAKIRODALMA: Már tudok olvasni? Tanulmányok az értő olvasásról |
|
2018.02.05. 19:59 |
Írta: Gombos Péter, Kövérné Nagyházi Bernadette, Laczkó Mária, Németh Nóra Veronika, Péterfi Rita, Sajtosné Csendes Gyöngyi
Szerkesztette: Gombos Péter, Kiss Gábor
Kiadó: Kaposvári Egyetem, 2014
Oldalszám: 135
2013 őszén a Kaposvári Egyetemen elkezdhettünk egy olyan programot, amelyhez hasonlóra csak ritkán adódik lehetőség. Egy pályázat keretében 10 éves tanulók szövegértés-fejlesztésével foglalkozhattunk, kiscsoportos formában. A képzés során sok érdekes tapasztalatot gyűjtöttünk, s az már a munka kezdetén is látszott, hogy ezeket az élményeket érdemes lesz megosztani kollégáinkkal. Kötetünk felét az e képzésről, foglalkozásokról, azok hátteréről szóló tanulmányok teszik ki, s abbéli reménnyel tesszük közzé, hogy haszonnal olvassák majd azok, akik hasonló célkitűzéssel dolgoznak majd diákjaikkal.
Az említett írások mellett három másik tanulmány is kapott helyet. Ezekből részben általános képet kaphatunk a közelmúlt szövegértési tesztjeinek eredményeiről tízévesek esetében, másrészt két másik korosztállyal kapcsolatos olvasási felmérését mutatnak be a kutatások vezetői.
A téma aktualitását aligha kell magyarázni, a bemutatott eredmények pedig ösztönzőleg hathatnak az e témával foglalkozó kollégákra.
|
|
SZAKIRODALMA: Mesebeszéd - A gyerek- és ifjúsági irodalom kézikönyve |
|
2018.01.29. 16:28 |
Szerkesztette: Hansági Ágnes, Hermann Zoltán, Mészáros Márton, Szekeres Nikoletta
Kiadó: Fiatal Írók Szövetsége, 2017
Oldalszám: 490
A Mesebeszéd című tanulmánykötet elsősorban azért jött létre, hogy - kapcsolódva a Fiatal Írók Szövetsége 2011-ben elindult, Mesebeszéd című szimpóziumsorozatában körüljárt kérdésekhez - gyakorlati segítséget, útmutatást, tájékozódási pontot és korszerű, a mindennapokban is alkalmazható tudást kínáljon mindazoknak a szakembereknek, tanítóknak, tanároknak, gyerekkönyvtárosoknak és nem utolsó sorban szülőknek, akik azon dolgoznak, hogy olvasni szerető gyermekeket neveljenek.
A gyerekirodalom nagy témáiról - kritika
|
|
SZAKIRODALMA: Mesepoétika |
|
2018.07.06. 10:38 |
Kiadó: Akadémiai Kiadó, 2004
Oldalszám: 312
Boldizsár Ildikó Mesepoétikája a szerzőnek az elmúlt két évtizedben megjelent írásaiból válogat.
A mese műfaja megengedi a kutatónak, hogy olykor elrugaszkodjon a száraz tényektől és adatoktól, ezért nem meglepő, ha „e könyv írásait átlengi a kutatás tárgyából, a mesevilágból áradó poézis”.
A szerző három nagy egységre osztja kötetét:
A mesék élni segítenek;
A mese és a gyermek;
Milyen a jó mesekönyv?
Boldizsár Ildikó írásai alapján megismerhetjük a mesék bonyolult világát, a tipikus női és férfi szerepeket, a bit-agyú gyerekek gondolkodásmódját és a mesék gyógyító erejét, valamint azt is megtudhatjuk, hogy mi kell valójában egy jó mesekönyvhöz.
Ajánlott mindenkinek, aki szeretné megtudni, mit érdemes elolvasni és mit nem, illetve azoknak, akik kíváncsiak arra, milyen hibát követ el a férj a nagyravágyó asszony meséjében vagy arra, vannak-e gyógyító mesék.
Az írásokat Horváth Andrea hangulatos illusztrációi egészítik ki.
|
|
SZAKIRODALMA: Mint a mesében? Tanulmányok a mese fontosságáról |
|
2018.01.29. 17:12 |
Összeállította és szerkesztette: Szávai Ilona
Kiadó: Pont Kiadó, 2009
Oldalszám: 111
Ez a kötetnyi tanulmány a mese fontosságáról beszél, minden hangzatosabb szándék nélkül. A mese és mesélés nagyon fontos az ember, a gyermek (mert minden ember volt gyermek egyszer) életében. Erről beszél ez a kötet, közérthetően, mindenki számára megközelíthetően, ezt a fontosságtudatot afféle utolsó szalmaszálként kezelve...
...Évtizedekkel ezelőtt, a természetet pusztító grandomán ipari építkezések idején teljesen lenyűgözve figyeltük a madarakat. Nem hittünk a szemünknek. A gerlék is, a fecskék is drótdarabkákat építettek a fészkükbe - mert több kilométeres körzetben csak drót hányódott a földön, szalmaszál még véletlenül sem. Sár és drót. De abból is rakták a fészküket a madarak...
Sokak szerint manapság a mese visszaszorulásának korszakát éljük, a mesélés meghitt pillanatai ritkulnak. Pedig fontos volna, hogy ez ne így legyen! - ilyesmiket kellene (üzenetként!) írni azokra az utolsó szalmaszálakra, amelybe még kapaszkodhat az emberi lélek. A gyerek élteti a reményt, és követeli a mesét. A gyerekeinkre kellene figyelnünk, és emlékeznünk kellene azokra a gyerekekre, akik mi magunk voltunk.
|
|
SZAKIRODALMA: Navigátor 1. |
|
2015.05.25. 10:57 |
Szerkesztette: Lovász Andrea
Kiadó: Cerkabella Könyvkiadó, 2010
Oldalszám: 228
2011 novemberében jelent meg a NAVIGÁTOR illusztrált gyerekirodalmi lexikon, amely a 2000-es év elejétől a 2010 elejéig tartalmazza a korszak legfontosabb szerzőit, illusztrátorait, azok munkáit, a gyerekekhez, a gyerekirodalomhoz való viszonyát, szerzői hitvallását.
A lexikon tíz év 100+1 magyar szerzőjének legjobb könyveit, szövegeit, képeit válogatta egybe. Napjaink gyerekirodalmának legfontosabb, legizgalmasabb történéseit összegzi.
A lexikon az érdeklődő felnőtt olvasóknak - szülőknek, tanítóknak, tanároknak, könyvtárosoknak, diákoknak - is releváns módon összegzi a magyar mese- és a gyerekirodalom utóbbi évtizedének látványos mozgásait, a gyerekeknek pedig a primér szövegek olvasásával és az albumszerűségből adódó lapozgatással, böngészéssel nyújtott örömszerzésen túl értékorientációs funkcióval bír.
|
|
SZAKIRODALMA: Navigátor 2. - Kortárs gyerekirodalmi lexikon, böngésző és olvasókönyv |
|
2016.03.06. 04:01 |
Szerkesztette: Lovász Andrea
Kiadó: Cerkabella Könyvkiadó, 2015
Oldalszám: 216
A Navigátor túlélő-felszerelése lehet annak, aki napjaink gyerekirodalmi rengetegében kíván eligazodni. Vagy egyszerűen csak nézelődni, böngészni, felfedezni, újrafelfedezni szeretne.
Lexikonunk, böngészőnk és olvasókönyvünk a 2010 - 2015 közötti időszak legfontosabb és legizgalmasabb magyar gyerekirodalmi történéseiből válogat. 90 író, költő, illusztrátor és 10 antológia lexikális adatait, szövegeit, fényképeit és rajzait gyűjtöttük egybe.
Elsősorban a gyerekolvasókra számítunk. Ők a versek, mesék, regényrészletek mellett a szerzők bemutatkozó írásaiban vagy cetlikre firkantott szövegeiben találhatnak olvasnivalót, az előlap térképén pedig megkereshetik, melyik író hol született. Reménykedünk abban, hogy egy-egy kedvenc szövegrészlet alapján továbbolvassák az adott szerző művét/műveit. De aki felnőttként szülőként, pedagógusként, könyvtári szakemberként foglalkozik a gyerekkönyvekkel, annak is igyekszünk segítséget nyújtani az életrajzi, bibliográfiai adatok, díjak, könyvismertetők, kritikarészletek beemelésével.
Zólya Andrea Csilla: Gyerekirodalmi dzsípíesz
|
|
SZAKIRODALMA: Navigátor 3 - Kortárs gyerekirodalmi lexikon, böngésző és olvasókönyv |
|
2020.11.20. 20:21 |
8 éves kortól
Szerkeztette: Lovász Andrea
Kiadó: Cerkabella Könyvek
Oldalszám: 240
Megjelenés: 2020. november
A Navigátor túlélő-felszerelése lehet annak, aki napjaink gyerekirodalmi rengetegében kíván eligazodni. Vagy egyszerűen csak nézelődni, böngészni, felfedezni, újrafelfedezni szeretne.
Lexikonunk, böngészőnk és olvasókönyvünk a 2015. elejétől 2020. elejéig tartó időszak legfontosabb és legizgalmasabb magyar gyerekirodalmi történéseiből válogat.
100 író, költő, illusztrátor, 5 fontos antológia és 5 könyvsorozat lexikális adatait, szövegeit, fényképeit és rajzait gyűjtöttük egybe.
|
|
SZAKIRODALMA: Olvasási stratégiák tanítása, tanulása |
|
2018.06.08. 13:27 |
Olvasási stratégiák tanítása, tanulása és az olvasásra vonatkozó meggyőződés
Írta: Stkeklács János
Kiadó: Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, 2013
Oldalszám: 200
A kötetben először az olvasás, olvasástanulás fogalmának, jellemzőinek átalakulását tekinti át, majd az olvasás diszciplináris, tartalmi dimenziójának értelmezési lehetőségéről ír, ezt követően az olvasási stratégiák és a metakogníció fogalmát, a szövegértő olvasási képesség fejlődésére gyakorolt hatását elemzi.
|
|
SZAKIRODALMA: Olvasni jó! Tanulmányok az olvasás fontosságáról |
|
2018.01.29. 17:11 |
Összeállította és szerkesztette: Szávai Ilona
Kiadó: Pont Kiadó, 2010
Oldalszám: 112
Lencsevégre kaptam egy képet a budapesti Hősök terén: a Fesztiválzenekar ünnepi szabadtéri koncertje alatt egy lány a földön ülve elmélyülten olvasott egy könyvet. Nem amolyan karcsú, utazásra való kiadványt, hanem egy vaskos regényt... "Mégis van remény?" - firkantottam a fotóra, afféle röpke képaláírásként.
Persze gyakrabban hangzik el, hogy a gyerek nem tud, nem akar olvasni, hogy baj van a szövegértéssel...
A Fordulópont eddig megjelent negyvenöt számában vissza-visszatérően, más-más szemszögből közelítve próbáltuk keresni a választ az aggasztó kérdésre: Miért (nem olvas a gyermek? És a folyóirat tematikus számaiban bő évtizede sorjáznak a kérdések: válságban az olvasás? az olvasni tudás: hatalom? Kié a könyvtár? Kinek a dolga? - mármint az olvasás megtanítása, a könyv megszerettetése. Hiszen nincs olyan szülő, aki ne adna kisgyereke kezébe egy lapozható képeskönyvet...
De az iskolában a gyerek nehezen tanul meg olvasni. Újabb és újabb irányzatok szerint változnak az írás-olvasástanítás módszerei, figyelmen kívül hagyva, hogy a kisgyermek idegrendszere ugyanabban a tempóban fejlődik sok ezer éve...
Tizenegy esztendő alatt felvetett gondolatokat, kérdéseket, válaszokat, felméréseket és megoldásjavaslatokat gyűjtöttünk össze ebbe a kötetbe, azzal a szándékkal, amely hajdan a folyóiratot is létrehozta: segíteni a gyereket, a szülőt, a gyerekekkel foglalkozó szakembereket. Az érvek és bizonyítások mellett (olvasni hasznos, fontos stb.) egy közérzet kiterjesztése volna a cél, amelyet természetes egyszerűséggel kellene megfogalmazni, (csak) ennyit mondva: olvasni jó!
|
|
SZAKIRODALMA: Olvasóközpontú irodalomtanítás – Vojtek Sándor hátrahagyott írásai |
|
2018.02.06. 09:50 |
Szerkesztette: Fenyő D. György
Kiadó: Két Egér Könyvek, 2017
Oldalszám: 704
Líra, dráma, epika, témák Halotti beszédtől a Ruminiig, a mai irodalomtanítás egy különleges keresztmetszetben. A könyv Vojtek Sándor (1972–2013) publikált és hátrahagyott írásainak nagyszabású válogatása. A tanulmányok az irodalomtanítás gyakorlatáról szólnak, mindegyik témánál váratlanul sok feldolgozási ötlettel, sok aprólékosan kodolgozott feladattal. Az írások közös kiindulópontja, hogy olvasni, irodalmat tanulni és tanítani egy hatalmas közös intellektuális élmény lehet.
De rengeteg múlik a tanáron, hogy tényleg az legyen.
A könyv tartalomjegyzéke:
|
|
SZAKIRODALMA: Útlevél Meseországba |
|
2020.11.15. 16:16 |
Gondolatok a kortárs magyar gyermekirodalomról és az olvasóvá nevelésről
Írta: Makkai Kinga
Kiadó: Ábel Kiadó, 2019
Oldalszám: 148
„Makkai Kinga könyve beszél a gyermekirodalomról, de közben működésbe is lendít valamit: egy élő, mozgó, szuszogó képződményt figyelhetünk könyve olvasójaként, amint felébred, nyújtózkodik, bújócskázik velünk, követ és vezet bennünket olyan helyekre, ahol korábban még nem jártunk.
Nem elég elméleti szempontból véleményeket megfogalmazni arról, hogyan lesz ma olvasóvá egy gyerek.
Makkai Kinga személyes tapasztalatait, pedagógusi és szülői megfigyeléseit osztja meg velünk és gondolja tovább. A jelen és a közelmúlt gyermekirodalmával való élményszerű találkozásaiból kirajzolódik egy szerethető és ugyanakkor térképszerűen precíz mintázat: markáns gyermekírói portrék és gyermekirodalmi irányzatok válnak láthatóvá a magyar és külföldi irodalmakból egyaránt.
A szerző arra buzdít, hogy az általa kínált vázat saját olvasói élményeinket hozzáépítve tegyük személyes egésszé. Szülők és pedagógusok egyaránt megbízható támpontokat találhatnak a könyvben ahhoz, hogy a környezetükben levő gyerekek világát az irodalmon keresztül nyissák tágasabbra.” – e szavakkal ajánlja Balázs Imre József a könyvet a kedves olvasóknak.
|
|
SZAKIRODALMA: Varázs/szer/tár |
|
2018.06.08. 13:47 |
A varázsmese kánonjai a régiség és a romantika irodalmában
Írta: Hermann Zoltán
Kiadó: L'Harmattan, 2012
Oldalszám: 268
Milyen volt és milyennek látták a 18-19. század írói és olvasói a mese műfaját?
Milyen hatása volt a népmeséknek az érzékenység és a romantika szépirodalmára?
Értjük-e még a mesei funkciók és motívumok szerepét a Fanniban, a Tempefőiben és más klasszikusokban?
Tartalma:
|
|
GYAKORLATA - Arról beszélünk, amiről nem hallgathatunk – könyvbemutató tabuk nélkül |
Mészöly Ágnes |
2016.03.06. 01:25 |
Az, hogy Kalapos Éva nemcsak megszólítani képes a tizenéves olvasók meglehetősen széles körét, hanem hosszasan és hangulatosan el is beszélget velük, a D.A.C. könyvek sikere fényében nyílt titok. Nem vállalt tehát különösebben nagy rizikót a Manó Könyvek főszerkesztője, Csapody Kinga, amikor a kiadó istállójából épp őt kérte fel új, Menő Könyvek* címmel aposztrofált, kamasz olvasók figyelmére számot tartó és bevallottan „merész” témákkal jelentkező sorozatának nyitókötetére.
A regény bemutatójára a FSZEK Sárkányos könyvtárában került sor. A szerzőn és szerkesztőn kívül Klausz Melinda médiaszakértő és a Pannonia All Stars Ska Orchestra vezetője is helyet foglalt a pulpitust helyettesítő kisasztal mellett.
A rendezvény az Amikor a cybertérben elvész a kontroll alcímet kapta, hiszen a könyv egy tizennégy éves kamasz fiú történetén keresztül az internetes bántalmazásra hívja fel az olvasók figyelmét.
|
|
GYAKORLATA - Így mesélj, hogy olvasson |
|
2020.11.12. 19:07 |
12 fejezet gyakorlati tanácsokkal olvasóvá neveléshez
Szerkesztette: Pompor Zoltán
Kiadó: Móra-Bookr Kids Kft.
Oldalszám: 134
Megjelenés: 2019. október 31.
Szeretnénk, ha a gyerekeink olvasnának?
Evolúciós oka van, hogy agyunk nehezen áll rá az olvasáshoz szükséges elmélyült figyelemre, jobban szeret csapongani.
Ismerjük a gyermekeink ujjának száguldó cirkálását a képernyő csillogó felületén. Mégis könnyebben megjegyezzük, amit papírról olvasunk.
Az olvasás és ezáltal az írott szöveg értése, minden tudás alapja.
Mi, a kötet szerzői hiszünk az olvasás erejében, ezért összegyűjtöttük, hogy egy szülő mit tehet ma azért, hogy a gyermeke olvasó felnőtté váljon.
|
|
GYAKORLATA - Kalandok felső tagozaton - Ajánlatok a kortárs irodalomból |
pagony.hu |
2018.03.08. 02:47 |
A következő cikkben szeretnénk segítséget adni ahhoz, hogy a felső tagozatban tanítók hogyan tudják a kortárs gyerek- és ifjúsági irodalmat becsempészni az órákra...
Irodalom (és történelem)
Osztályfőnöki és erkölcstan
Szeretnéd megújítani a kalandregények tanítását 5. osztályban?
Könnyen olvasható, próbatételes, több síkon játszódó könyvvel könnyen fog menni, vidd be irodalom órára:
|
|
GYAKORLATA - Mire való a Betűfaló? |
Orosz Ildikó |
2016.09.25. 23:12 |
Minden épkézláb felmérés, szakvélemény és a józan ész is azt diktálná, hogy átélhető, szórakoztató és húsba vágó szövegekkel kínáljuk meg a legfiatalabb olvasókat. Ettől még nagyon messze vagyunk, de a Magyar Olvasástársaság programjai talán elindítanak valamit.
"Szóval, mi ez, és hogy hívják?" - kérdezi a tanárnő. A hetedikesek vegyes érdeklődéssel szemlélik a rejtélyes fekete dobozt, melyet az imént húzott elő osztálytársuk egy lepel alól. A padon letakarva a nyolcvanas évek kultikus tárgyai - egész pontosan azok, amelyek valamilyen szerephez jutnak a két éve megjelent A kőmajmok házában. Tasnádi István ifjúsági regénye - amely annak idején lapunk gyerekirodalmi sikerlistájára is bekerült - két idősíkon játszódik: napjainkban, amikor megismerjük a kiskamasz Kornélt, valamint 1982-ben, az apa gyerekkorában; és mindezt átszövi egy mágikus-metaforikus szál.
|
|
|