Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
2014/Olvasni jó – olvass többet! - egyéni szövegértő vetélkedő |
|
|
Az olvasópályázat célja, a választott könyvek listája
A három kategóriára (2-3., 4-5, 6-8. évfolyamon) meghirdetett pályázatom olvasmányainak válogatásakor a gyerekek életkori sajátosságai mellett olvasási – olvasottsági szintjüket és érdeklődésüket, valamint szakmai ajánlásokat is figyelembe vettem. A pályázat célja, hogy a gyerekek szabad választása alapján minél több művet olvassanak el (maximum 10 db-ot + a nevezési mű).
Olvasásszociológiai vizsgálatok bizonyítják, hogy gyorsan fejlődő információs társadalmunk új generációs fiataljainak olvasási szokásai megváltoztak, a kisiskolásokat és kamaszokat olyan problémák foglalkoztatják, melyekre megoldási pontokat a 20-21. századi kortárs irodalomban találják meg. Az ajánlott könyvek válogatásánál ezért ezt is figyelembe véve, a következő bontásban töltöttem fel a gyermek-és ifjúsági irodalmat a moly weboldalára:
-
Első olvasmányok
-
Kisgyermekek Könyvtára – Tanulságos történetek (Reader's Digest sorozata)
-
Állat- és tündérmesék
-
Gyermekregény
-
Csukás István válogatott gyermekkönyvei
-
Kiskamaszok irodalma
-
Nagykamaszok irodalma
Milyen kortárs és klasszikus műveket választottak a pályázók?
|
2014/Olvasni jó – olvass többet! - záró ünnepség |
|
|
„Olvass el naponta néhány igaz szót, bölcs gondolatot, szép verset. Olyant, amit neked írtak.”(Müller Péter)
2014. június 5-én, ünnepélyes eredményhirdetéssel zárult a negyedik tehetséggondozó vetélkedőnk.
A Pedagógiai Intézet Könyvtára és a kerületi Könyvtárpedagógiai Műhely könyvtáros tanárai a tanév második félévében szervezte meg tehetséggondozó vetélkedőjét, melyre 11 kerületi iskolából 130 gyermek nevezett be.
|
2013/Könyv- és könyvtárhasználati vetélkedő |
|
|
2013. április 10-én kerületi könyv- és könyvtárhasználati vetélkedőt tartottunk a Gloriett Általános és Sportiskolában, 3-4. osztályos diákoknak, melyre 9 iskola 13 csapata nevezett be.
Csapatoknak a következő feladatokat kellett megoldaniuk:
ELŐDÖNTŐBEN
I/ Forduló
1. Rókák életközössége – Szövegértés: TOTO
2. Állatnevek a Vukból - TOTO
3. Felelj helyesen! - feladatlap
II/ Forduló
1. Jelentéskeresés – Magyar Értelmező Kéziszótár használata
2. Jelentéskeresés – Magyar szólások és közmondások használata - Memória játék
III/ Forduló
Kag vadászata - feladatlap
|
DÖNTŐBEN:
|
2013/Könyv és film esszéíró pályázat |
|
|
A 'Könyv és film' esszéíró pályázat felső tagozatos diákoknak ajánl olyan mese-, klasszikus és kortárs irodalmat, melyekből filmadaptáció is készült. Az ajánlott és kötelező irodalom nagy része a weblapon volot olvasható és nézhető - összesen 70 db irodalmi mű -, legtöbbjük digitálisan és filmadaptációjuk online hozzáférésével.
A pályázat célja a figyelemfelkeltés, hogy a gyerekek maguk vegyék észre és jöjjenek rá arra, hogy a film nem helyettesítheti az eredeti művet. Ennek létjogosultságát kellett a diákoknak összehasonlító elemzéssel igazolni.
|
|
2013/Könyv és film esszéíró pályázati füzetek |
|
|
A beérkezett 11 kerületi iskola 58 pályaművéből 32 dolgozat ért el arany - ezüst és bronz fokozatot a két kategóriában.
Esszéíró füzetek>>
Minden díjazott diák és felkészítő tanára - a jutalomkönyvek és filmek mellé - kapott egy olyan kiadványt, amely az 5-6. és 7-8. évfolyam legjobb esszéit tartalmazza. A közreadott kiadványok célja, hogy a diákok - a saját dolgozatukon kívül - olvashassák másik iskola, de azonos korú társaiknak munkáit is azért, hogy megismerhessék gondolkodásmódjukat: vajon mi nyerte el tetszésüket, avagy mit kritizáltak az adott filmadaptáción.
A díjazott tanulók névsora (a fokozatokon belüli sorrend a kapott pontszámokat tükrözik):
|
|
2012/Olvasásra nevelés olvasópályázattal |
|
|
Kerületünk diákjai szeretnek olvasni
„Tegyük fel, hogy az olvasás célja csakis a szórakozás. Még így is azt gondolom, hogy semmiféle elméleti foglalkozás nem mélyíti el annyira érzéseinket, nem világosítja meg értelmünket úgy, mint a könyv.”
(Cicero)
A Pedagógiai Intézet szakkönyvtára a 2011 szeptemberében hirdette meg az Olvasni jó! - irodalmi vetélkedőt, melynek nevezési határideje 2011. október 14-én zárult.
Az összesítés után örömmel regisztráltuk az 500 fő, - 244 alsós és 256 felsős - kerületünkben tanuló általános iskolás jelentkezését.
A gyerekek két kategóriában – Olvasó Manók és Könyvmolyok – 4 fős csapatot alkotva, 63 db könyv közül választhattak szabadon, érdeklődésük és olvasottsági szintjük szerint.
|
|
Olvasói ízlésformálás - Interjú az olvasópályázat szervezőjével |
Fülep Erzsébet |
|
2012. március 13-án, a Lőrinci Nagykönyvtárban megrendezett könyvmolyok döntőjével zárult kerületünk nagyszabású, a gyermek és ifjúsági könyvek olvasását népszerűsítő pályázata, amelyre 18 általános iskola 500 tanulója nevezett be.
A Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény könyvtárostanár szaktanácsadója, dr. Szilágyiné Gálos Ildikó, 2011 szeptemberében hirdette meg - iskolai könyvtárosok bevonásával - az Olvasni jó! levelezős vetélkedőjét olvasó manók és könyvmolyok kategóriában, 8-14 éves gyerekeknek.
|
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|