SZAKIRODALMA: Már tudok olvasni? Tanulmányok az értő olvasásról
2018.02.05. 19:59
Írta: Gombos Péter, Kövérné Nagyházi Bernadette, Laczkó Mária, Németh Nóra Veronika, Péterfi Rita, Sajtosné Csendes Gyöngyi
Szerkesztette: Gombos Péter, Kiss Gábor
Kiadó: Kaposvári Egyetem, 2014
Oldalszám: 135
2013 őszén a Kaposvári Egyetemen elkezdhettünk egy olyan programot, amelyhez hasonlóra csak ritkán adódik lehetőség. Egy pályázat keretében 10 éves tanulók szövegértés-fejlesztésével foglalkozhattunk, kiscsoportos formában. A képzés során sok érdekes tapasztalatot gyűjtöttünk, s az már a munka kezdetén is látszott, hogy ezeket az élményeket érdemes lesz megosztani kollégáinkkal. Kötetünk felét az e képzésről, foglalkozásokról, azok hátteréről szóló tanulmányok teszik ki, s abbéli reménnyel tesszük közzé, hogy haszonnal olvassák majd azok, akik hasonló célkitűzéssel dolgoznak majd diákjaikkal.
Az említett írások mellett három másik tanulmány is kapott helyet. Ezekből részben általános képet kaphatunk a közelmúlt szövegértési tesztjeinek eredményeiről tízévesek esetében, másrészt két másik korosztállyal kapcsolatos olvasási felmérését mutatnak be a kutatások vezetői.
A téma aktualitását aligha kell magyarázni, a bemutatott eredmények pedig ösztönzőleg hathatnak az e témával foglalkozó kollégákra.
|
Tartalom
Bevezetés
Péterfi Rita: Gyermekeink olvasás-szövegértési teljesítményeiről
Németth Nóra Veronika: Pedagógusjelöltek olvasói tipológiája
Nagyházi Bernadette: Tehetséges tanulók szövegértés-fejlesztésének lehetőségei, megvalósítása és tapasztalatai
Sajtosné Csendes Gyöngyi: Dokumentum- és ismeretterjesztő szövegek feldolgozásának tapasztalatai, fókuszban a diszlexiás tanulók szövegértés-fejlesztésének lehetőségei
Gombos Péter: Szövegértés-fejlesztés hátrányos helyzetű diákokkal
Laczkó Mária: Hogyan tájékozódhatnak a diákok egy történelmi szövegben? Az időviszonyok megértésének sajátosságai
|
|