AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
MIT OLVASSUNK?

 

 
KLASSZIKUS GYŰJTEMÉNYEK
 
MESE- ÉS OLVASÓSAROK

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-MEK gyermekirodalom

A Magyar Elektronikus Könyvtár Gyermekirodalma

Digitális mesegyűjtemény 

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Július
HKSCPSV
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
KORTÁRS - FŐOLDAL

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

KORTÁRS GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGI IRODALOM

  2015.03.07. 17:03
 
 
 
 

ELMÉLETE - A kortárs gyermekirodalom és az irodalomtanítás

Gombos Péter  2016.09.25. 22:32
Alapkérdések

A kötelező olvasmányok, az iskolai olvasmányok kánonja, az olvasóvá nevelés alsó és felső tagozaton – egyre gyakrabban, egyre több szakmai és „civil” fórumon emlegetett témák manapság. S persze ezek újabb és újabb felvetéseket, kérdéseket is szülnek.

Ezek közül három különösen fontos, aktuális felvetés:

  1. Van-e (még) értelme a kötelező (ajánlott, házi) olvasmányoknak általános iskolában? 

  2. Ha igen, milyen a hatással lehetnek ezek a tanulók életére – későbbi eredményességükre különböző területeken, vagy épp az olvasóvá nevelésük terén? Ezzel együtt mi lehet a legfontosabb szerepe ma a kötelező olvasmányoknak?

  3. Mennyire egységes manapság a „kötelezők listája”, s lehet-e, érdemes-e ezen változtatni, „frissíteni” a (közel)jövőben?

 

ELMÉLETE - A KORTÁRS GYERMEKIRODALOM FOGALMA

Komáromi Gabriella  2015.03.07. 16:05
Kortárs vagy mai?

Az egy időben született művek valójában nem mindig egyidejűek. A kortárs gyermekirodalom szinonimája a modern gyermekirodalom.

A modern szónak – Páskándi Géza figyelmeztetett bennünket – semmi köze a módihoz, a divatoshoz. A modus rejtőzik benne. A mérték. A kortárs gyermekirodalom alkotásait a tradícióhoz mérjük.

  • Miben haladják meg?
  • Mennyit tagadnak meg belőle?
  • Mit rejtenek magukba értékeiből?  
 

ELMÉLETE - A tündérmesén túl

POMPOR ZOLTÁN  2015.03.07. 16:14
 “De amikor nincs neki varázsereje?  Akkor hogyan szabadítja meg őket?”

A műmese és a népmese közötti lényeges különbség, hogy a műmese írója (mesélője) már ismeri a népmesei hagyományt, így lehetősége van, hogy azt átgondolja, saját és az olvasók kívánalmaihoz idomítsa. 

“A mese-világbeli hős sorsa is a mese kezdetekor vesz váratlan fordulatot. (Hogy a »boldogan éltek, míg meg nem haltak« után mi lesz a meséből fel/kiszabadult hősök sorsa, hogy továbbírja-e valaki a történetet, arra csak lehetséges válaszok születtek.)”   

 

Lázár Ervin pontosan erre a nagyszabású kalandra vállalkozik, a mesehagyomány folytatójaként továbbírja, átalakítja a tündérmesét: van, amit megőriz, és van, amit megújít.

 

ELMÉLETE - Mindent a gyermekirodalomról - szakértői vélemények

Wéber Anikó  2016.09.25. 22:36
Egyre nehezebb eligazodni a sok új megjelenő gyermekkönyv között, fontos volna fogódzókat találni, és kiszűrni a minőségi műveket.

Valamennyi gyermekirodalmi oldalnak megvan a sajátos profilja, jellegzetessége, stílusa, néha elköteleződése, így kölcsönösen kiegészíthetik egymást – derült ki a négy gyermekirodalmi fórummal készített interjúból.

  • Boczán Bea (Prae.hu), 
  • Lovász Andrea (Papírhajó), 
  • Rét Viki (Könyvmutatványosok) és
  • Sándor Csilla (Csodaceruza) meséltek arról, van-e ma Magyarországon presztízse a gyerekirodalomnak, hogyan növelhető a népszerűsége, és milyen a kritikai hozzáállás a gyermekirodalmi művekhez.
Makkai Kinga utalt egy interjúban arra, hogy egyre nehezebb eligazodni a sok új megjelenő gyermekkönyv között, fontos volna fogódzókat találni, és kiszűrni a minőségi műveket.
Más kritikai hozzáállás, szempontsor kell egy gyermekkönyvhöz?   

 

GYAKORLATA - Arról beszélünk, amiről nem hallgathatunk – könyvbemutató tabuk nélkül

Mészöly Ágnes  2016.03.06. 01:25
__va2.jpgAz, hogy Kalapos Éva nemcsak megszólítani képes a tizenéves olvasók meglehetősen széles körét, hanem hosszasan és hangulatosan el is beszélget velük, a D.A.C. könyvek sikere fényében nyílt titok. Nem vállalt tehát különösebben nagy rizikót a Manó Könyvek főszerkesztője, Csapody Kinga, amikor a kiadó istállójából épp őt kérte fel új, Menő Könyvek* címmel aposztrofált, kamasz olvasók figyelmére számot tartó és bevallottan „merész” témákkal jelentkező sorozatának nyitókötetére.
 
A regény bemutatójára a FSZEK Sárkányos könyvtárában került sor. A szerzőn és szerkesztőn kívül Klausz Melinda médiaszakértő és a Pannonia All Stars Ska Orchestra vezetője is helyet foglalt a pulpitust helyettesítő kisasztal mellett.
A rendezvény az Amikor a cybertérben elvész a kontroll alcímet kapta, hiszen a könyv egy tizennégy éves kamasz fiú történetén keresztül az internetes bántalmazásra hívja fel az olvasók figyelmét.
 

GYAKORLATA - Mire való a Betűfaló?

Orosz Ildikó  2016.09.25. 23:12
Minden épkézláb felmérés, szakvélemény és a józan ész is azt diktálná, hogy átélhető, szórakoztató és húsba vágó szövegekkel kínáljuk meg a legfiatalabb olvasókat. Ettől még nagyon messze vagyunk, de a Magyar Olvasástársaság programjai talán elindítanak valamit.

"Szóval, mi ez, és hogy hívják?" - kérdezi a tanárnő. A hetedikesek vegyes érdeklődéssel szemlélik a rejtélyes fekete dobozt, melyet az imént húzott elő osztálytársuk egy lepel alól. A padon letakarva a nyolcvanas évek kultikus tárgyai - egész pontosan azok, amelyek valamilyen szerephez jutnak a két éve megjelent A kőmajmok házában. Tasnádi István ifjúsági regénye - amely annak idején lapunk gyerekirodalmi sikerlistájára is bekerült - két idősíkon játszódik: napjainkban, amikor megismerjük a kiskamasz Kornélt, valamint 1982-ben, az apa gyerekkorában; és mindezt átszövi egy mágikus-metaforikus szál.

GYAKORLATA - Nyári pöttyös - Inrejú Both Gabival

Németh Eszter  2015.08.16. 14:21
Nyári pöttyös
Gyerekkönyvek és gyerekek veszik körül, amerre csak jár. Szerkeszt és ír is, ezenkívül fáradhatatlan szervező és barát. A kánikulára való tekintettel különösebb főtéma nélkül csevegtünk gyerekekről, irodalomról, gyerekirodalomról; közeli és távolabbi tervekről.
 

PRAE.HU: Mióta is szereted a pöttyöket?

Both Gabi: Amióta az eszemet tudom! Egyetlen pöttyben benne van a mindenség. Gondolj bele, mindannyian pöttyként kezdtük az életünket…

PRAE.HU: Valóban, bár nekem a pöttyökről most leginkább a napernyő jut eszembe… Hogy telik a nyár?

 

GYAKORLATA - Olvasni jó! - Interjú Pásztor Csörgei Andreával

Jakus Ágnes  2016.09.25. 23:15

Sok gyerek küzd olvasási nehézségekkel, de még a kamaszoknak is gyakran meggyűlik a baja a szövegértéssel. A hosszas magyar órai műelemzéseket nem élvezik, és végképp nem tudják maguktól megismételni. Az irodalom történetét tanulmányozva gyakran nem jutnak el a kortárs művekig, ha pedig kézbe vesznek egy-egy könyvet, az nem az érdeklődésüknek megfelelő, nehezen érthető kötelező olvasmány. 

Mégis, hogyan lehet akkor olvasóvá nevelni őket? 

Kérdésünket Pásztor Csörgei Andrea válaszolta meg. A Kaméleon Olvasóklub olvasásnépszerűsítő program szakmai vezetője, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet munkatársa.

HÍREK - Nemzetközi elismerés a Milyen madár verseskötetnek

magyarszo.com  2016.04.03. 14:40
Kollár Árpád zentai születésű, Magyarországon élő költőnek a Csimota Könyvkiadó által publikált Milyen Madár című verseskötete felkerült a Gyermekkönyvek Nemzetközi Tanácsának (IBBY) a dicsőséglistájára, s lényegében ennek köszönhetően bekerült a világ legjobb gyermekkönyvei közé.
A Magyar Szó interjúja a könyv szerzőjével (redeti cikk: Magyar Szó: Nemzetközi díjat nyert a Milyen madár (2016. február 24.)

Az elismerés kapcsán Árpád napilapunknak nyilatkozva elmondta, hogy mivel a magyar irodalmárok nem világnyelven írnak, mindig erősen kérdéses, hogyan találják meg külföldi olvasóikat. Különösen vonatkozik ez a versekre, ezek közül is a gyermekeknek szánt alkotásokra, hiszen ezeket kevésbé fordítják, mint a regényeket vagy pedig a gyermekmeséket.

(A fotón Liz Page, az IBBY igazgatónője az IBBY bázeli irodájában a Milyen madár című könyvvel. Fotó: Molnár Kata)
 

OKTATÁSA - Beköltözött a gyermekirodalom az egyetem falai közé

  2015.06.19. 21:00
Idén (2015) végez az első évfolyam, amely professzionális szinten, egyetemi keretek között tanult gyermek- és ifjúsági irodalmat. A tizenöt diplomázó között vannak könyvtárosok, magyar szakos egyetemisták, könyvkereskedő, rendezvényszervező és alsós tanítók is. Ami közös bennük, hogy olyan foglalkozást űznek - vagy szeretnének űzni -, amelyben elengedhetetlen a gyermekirodalom minél mélyrehatóbb ismerete.

"Arra vagyok a legbüszkébb, hogy a hallgatók lelkesen fogadták ezt a kísérletet" - meséli dr. Hermann Zoltán, a Károli Gáspár Református Egyetem Régi és Klasszikus Magyar Irodalom Tanszékének egyetemi docense a szakról, amelynek célja, hogy munkaerő-piaci esélyeket teremtsen a gyermek- és az ifjúsági irodalommal kapcsolatos, szerteágazó intézményrendszerben, és megbízható, korszerű tudást nyújtson a gyermek- és az ifjúsági irodalommal kapcsolatos szakterületeken. (Interjú Dr. Herma Zoltánnal, a szakképzés vezetőjével)

 

OKTATÁSA - Meséről mesterfokon

Szekeres Niki  2015.06.23. 15:15
Meséről mesterfokonInterjú Hermann Zoltánnal a 2014 szeptemberében induló Gyermek- és ifjúsági irodalom szakirányú továbbképzési szakról
 
A könyvesboltok eladási listáit és a könyves fesztiválokra megjelenő könyvek jegyzékeit tekintve egyértelműen látszik, hogy a gyerek- és ifjúsági irodalom hasít az utóbbi évtizedben. De vajon a gyerekirodalom-elmélet és -kritika fel bírt-e nőni a piaci robbanáshoz?
Hermann Zoltánnal, a Károli Gáspár Református Egyetem docensével, a szeptemberben induló gyerekirodalmi kurzus egyik fő mozgatórugójával beszélgettünk szinte mindenről, ami gyerekirodalom...
 
PRAE: Milyen hiányt akartatok lefedni egy olyan bölcsészképzéssel, melynek a Gyermek- és ifjúsági irodalom szakirányú továbbképzési szak nevet adtátok?
 

SZAKIRODALMA - Fejezetek a gyermekirodalomból

  2015.05.25. 11:36
Írta: Bárdos József - Galuska László Pál
Kiadó: Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, 2013
Oldalszám: 221

A magyar gyermek- és ifjúsági irodalomnak olyan sok megválaszolatlan elméleti és gyakorlati kérdése van, hogy egyetlen kiadvány sem vállalkozhat arra, hogy a meglévő hiányokat mind pótolja. Ez a könyv is válogat a hatalmas anyagban, és bár válogatásában természetesen megjelenik a szerzők (nem feltétlenül érvényes) értékítélete, azért lényegében mégis a mai magyar gyermekirodalmi kánont igyekszik érvényesíteni.

Újdonságnak tekinthető, hogy a gyermek- és ifjúsági irodalmat esztétikai érvényességű művészeti alkotások halmazának tekinti, és egyértelműen elválasztja a gyermekkönyvek egyéb (ismeretterjesztő, foglalkoztató stb.) fajtáitól. Ez utóbbiakkal a könyv nem is foglalkozik. A szerzők nagymértékben támaszkodtak a már létező kutatási eredményekre, igyekeztek abból minél többet beépíteni munkájukba. Szándékuk az volt, hogy olyan alapvetést nyújtsanak, amely (akár felsőoktatási kurzusok keretében, akár egyéni érdeklődés alapján) az egyes területeken kiindulópontként szolgálhat.

 

SZAKIRODALMA - Felnőtt gyerekirodalom

  2015.05.25. 11:01
Tanulmányok, kritikák és majdnem lexikon
 
Szerkesztette: Lovász Andrea
Kiadó: Cerkabella, 2015
Oldalszám: 244

Lovász Andrea válogatása a 2000-2015 évek csaknem minden fontos képeskönyvét, gyerekversét, gyerek- és ifjúsági regényét szemlézi. Az elméleti bevezetők mellett közel ötven kritika segít eligazodni a korszak gyerekkönyveinek világában. A kötetet a sok szövegrészlet, a gazdag könyvcím-lista, az ajánlók és a színes könyvborítók teszik lexikonszerűvé.

Minden gyerekirodalom iránt érdeklődő felnőttnek, szülőnek, pedagógusnak ajánljuk.

A szerző gyerekirodalom-kutató, kritikus előző kötete a Jelen idejű holnemvolt (2007). Szerkesztésében jelent meg a Navigátor gyerekirodalmi lexikon, böngésző és olvasókönyv (2011).

 

SZAKIRODALMA - Felnőtt gyerekirodalom - Könyvkritika (1)

Gesztelyi Hermina  2015.08.19. 20:43
Lovász_Andrea
A Felnőtt gyerekirodalom című kötet metaforikáját követve merül fel a címként felvetett kérdés, amely megválaszolása döntő lehet a gyerekirodalomhoz való viszonyulásban.

Évtizedek óta nehéz úgy megnyilvánulni a témában, hogy ne utalnánk ismételten a gyerekirodalom tárgyának körülhatárolhatósági problémáira, elismertségének hiányára vagy recepciójának visszásságaira. Mindez pedig hiába fejeződik ki retorikailag úgy, hogy az irodalom ezen területéhez való attitűd érhető benne tetten, elsősorban arról árulkodik, hogyan is látja saját magát a gyerekirodalom.

Lovász Andrea neve nagy valószínűséggel mindenkinek ismerős, aki csak egy kicsit is jártas a gyerekirodalomban, hiszen csaknem ő fémjelzi a mai magyar gyerekirodalom-kritikát. Sokan írnak gyerekkönyvekről, ám ezek jelentős része nem irodalmi, esztétikai szempontokat érvényesít, gyakran nem literátus keze alól kerülnek ki a szövegek. Ebből (is) adódik, hogy a gyerekkönyvekről megjelent írások sokszor nem tekinthetők kritikának, inkább ismertetők, ajánlók, illetve markáns pozícióból történő állásfoglalások (pl. rajongói megszólalás, pedagógiai szempontok alapján történő elmarasztalás, szülői tapasztalat megfogalmazása). A valóban szakmai megnyilatkozások egyik kiemelkedő alakja tehát Lovász Andrea, aki nemcsak kritikáival igyekszik felhívni a figyelmet a gyerekirodalommal való professzionális foglalkozás jelentőségére, hanem a Felnőtt gyerekirodalmat megelőző (Jelen idejű holnemvolt; Navigátor. Gyerekirodalmi lexikon, böngésző és olvasókönyv) köteteivel is.
 

SZAKIRODALMA - Felnőtt gyerekirodalom - Könyvkritika (2)

Gesztelyi Hermina  2015.08.19. 20:45
Lovasz _ANemcsak szemléletében nyitott (általában nem társít értékítéletet a kijelentéseihez) és naprakész a tanulmány, hanem a gyerekirodalom szakmai nyelvét, szóhasználatát is igyekszik alakítani, hiszen enélkül a színvonalas reflexió sem lehetséges. Olyan fogalmakat vezet be a szerző, mint a gyerekkorú szereplő vagy a többfedelű könyv, amelyekkel a magyar szakirodalomban eddig nemigen találkoztam.
 
Árnyalatnyi különbségnek is tűnhet a gyerekszereplő helyett a gyerekkorú használata, ám éppen a már említett szimulákrum jelenséget teszi tudatossá, és ebből fakadóan érzékelteti azt a helyzetet, amikor a felnőtt szerző gyerekkorú szereplője nem viselkedik igazán gyerekként, ez pedig már a hitelesség kérdését veti fel.
 

SZAKIRODALMA - Kortárs gyerekkönyvek: Műelemzések és műismertetések

  2015.09.01. 14:10
Borbély Sándor (Szerk.) - Komáromi Gabriella (Szerk.) - Kortárs gyerekkönyvek Szülőknek és pedagógusoknak
 
Szerkesztette:  Borbély Sándor, Debreczeni Ágnes, Komáromi Gabriella
Kiadó: Ciceró, 2001
Odalszám: 238
 
A kötet huszonöt gyerekkönyv műelemzését tartalmazza. Szülőkhöz és pedagógusokhoz kíván szólni, akiknek ezek a művek még természetszerűleg nem lehettek gyermekkori élményeik. Az újabb és újabb generációknak azonban a klasszikusok mellett nagyon fontosak az ő korukra jellemző gyermekirodalmi alkotások is. Ezek között segítenek most eligazodni a szerzők, felhívni a figyelmet az új témákra, a még újabb esztétikai tudnivalókra, s óva inteni a felnőtteket, hogy ajánlásaikban megelégedjenek csak a saját nosztalgiájukkal.
Részlet a könyvből:
 
"A Pmo Pom- sorozatot elsősorban kitalált csodalényeiért szeretjük. Ezeket Sajdik formálta meg vonalakból , foltokból, és Csukás lehelte beléjük a lelket. Sajdik nagyon szeret ilyesmit csinálni. A jövő század elképzelt állataiból legalább százat rajzolt meg a Lúdas Matyinak, a Robur Magazinnak pedig olyan kihalt ősállatokat talált ki, mint a macskaféle ragadozó madár, a Cickánya, a hosszú ormányát és nagy fogát szégyenlő Kamasztodon, valamint a túlfegyverzett Trinocérosz. Vesszőparipájára ültetve, látható örömmel, sok leleménnyel eleveníti meg Csukás fantáziájának szülötteit is. A készen kapott Gombóc Artúrral tud legkevésbé mit kezdeni az író."

 

SZAKIRODALMA - Navigátor 1.

  2015.05.25. 10:57
Szerkesztette: Lovász Andrea
Kiadó: Cerkabella Könyvkiadó, 2010
Oldalszám: 228

2011 novemberében jelent meg a NAVIGÁTOR illusztrált gyerekirodalmi lexikon, amely a 2000-es év elejétől a 2010 elejéig tartalmazza a korszak legfontosabb szerzőit, illusztrátorait, azok munkáit, a gyerekekhez, a gyerekirodalomhoz való viszonyát, szerzői hitvallását.

A lexikon tíz év 100+1 magyar szerzőjének legjobb könyveit, szövegeit, képeit válogatta egybe. Napjaink gyerekirodalmának legfontosabb, legizgalmasabb történéseit összegzi.

A lexikon az érdeklődő felnőtt olvasóknak - szülőknek, tanítóknak, tanároknak, könyvtárosoknak, diákoknak - is releváns módon összegzi a magyar mese- és a gyerekirodalom utóbbi évtizedének látványos mozgásait, a gyerekeknek pedig a primér szövegek olvasásával és az albumszerűségből adódó lapozgatással, böngészéssel nyújtott örömszerzésen túl értékorientációs funkcióval bír.

 

SZAKIRODALMA - Navigátor 2. - Kortárs gyerekirodalmi lexikon, böngésző és olvasókönyv

Könyvmutartványosok  2016.03.06. 04:01
Szerkesztette: Lovász Andrea
Kiadó: Cerkabella Könyvkiadó, 2015
Oldalszám: 216
 
A Navigátor túlélő-felszerelése lehet annak, aki napjaink gyerekirodalmi rengetegében kíván eligazodni. Vagy egyszerűen csak nézelődni, böngészni, felfedezni, újrafelfedezni szeretne.

Lexikonunk, böngészőnk és olvasókönyvünk a 2010 - 2015 közötti időszak legfontosabb és legizgalmasabb magyar gyerekirodalmi történéseiből válogat. 90 író, költő, illusztrátor és 10 antológia lexikális adatait, szövegeit, fényképeit és rajzait gyűjtöttük egybe.

Elsősorban a gyerekolvasókra számítunk. Ők a versek, mesék, regényrészletek mellett a szerzők bemutatkozó írásaiban vagy cetlikre firkantott szövegeiben találhatnak olvasnivalót, az előlap térképén pedig megkereshetik, melyik író hol született. Reménykedünk abban, hogy egy-egy kedvenc szövegrészlet alapján továbbolvassák az adott szerző művét/műveit. De aki felnőttként szülőként, pedagógusként, könyvtári szakemberként foglalkozik a gyerekkönyvekkel, annak is igyekszünk segítséget nyújtani az életrajzi, bibliográfiai adatok, díjak, könyvismertetők, kritikarészletek beemelésével.
 
Zólya Andrea Csilla: Gyerekirodalmi dzsípíesz

 

Válogatás - 2014. Az Év Gyermekkönyve - Értékelések

mol.hu  2015.08.19. 10:34

Az év legjobb gyerekkönyv írója: Kollár Árpád: Milyen madár (Csimota Kiadó)

 

Az év legjobb ifjúsági könyv írója: Lakatos István: Óraverzum (Magvető Kiadó)

 

Az év legjobb illusztrátora Hanga Réka: Bibedombi szörnyhatározóbeli munkájáért (Cerkabella Kiadó).

Az év legjobb fordítója: Nádori Lídia A Kolibri Kiadónál jelent meg a Torzonborz újabb gaztettei című kötet, amelynek magyar szövege munkája, ő lett.

Az év legeredetibb könyve díjat a Pozsonyi Pagony Kiadó vehette át a Mit keresett Jakab az ágy alatt? című kötetért, amelyet Dániel András írt.

A zsűri tagjai és a kategóriák is nyilvánosak voltak.

 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyermekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

MIKOR-MIT-MIÉRT?

 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

       MONDÓKÁK

1/ BABAVILÁG (0-1)

   KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

   KÖNYVAJÁNLÓ
   1/ Manuális-vizuális

    2/ Beszédtanulás

    3/ Bölcsisek irodalma

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

    2-4 ÉVESEKNEK

Kicsik mesekuckója

   Játékos ismeretszerzés

 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA
 
 

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

OLVASNI TANULOK

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

    REGÉNY

      SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

Kamaszok irodalmi érdeklődése  

 
- Könyvajánló
  1. ÁLLATTÖRTÉNETEK
  2. CSALÁD-BARÁTSÁG
  3. DISZTÓPIA 
  4. FANTASY-időutazás- SCI-FI
  5. FELNŐTTÉ VÁLÁS
  6. KALANDREGÉNY
  7. LÁNYREGÉNY
  8. NAPLÓREGÉNY
  9. REJTELMES TÖRTÉNETEK
  10. SULITÖRTÉNETEK
  11. TABU
  12. TÖRTÉNELMI
  13. VARÁZSVILÁG-MÁGIA
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
VÁR A KÖNYVTÁR

  1. Olvasóterem
  2. Könyv és könyvtár
  3. Foglalkozások a könyvtárban
 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
KÖNYV ÉS FILM

2-3. évfolyam 

4-5. évfolyam    

6-8. évfolyam 

 
MESE ÉS FILM

Diafilm-mesék

Klasszikus magyar mesefilmek

VARÁZSLATOS ISKOLABUSZ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Naptár,Design!    *****    INGYENES HOROSZKÓP ELEMZÉS, ASZTROLÓGIA OKTATÁS! CSAK REGISZTRÁLNOD KELL!    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is H&#245;s! H&#245;sregék RPG    *****    Erdõszéli tudósítónk jelenti: Marculábi cica éjszakai felfedezõútra indult! Gyertek ti is! Részletek a Mesetárban!    *****    Születési horoszkóp 1000 Ft. 3 év elõrejelzés 1000 Ft. Párkapcsolati elemzés 1000 Ft. Óriási nyári akció csak nálam!!!    *****    Lore rajzai &#9830;Lore rajzai &#9830;Lore rajzai &#9830;Lore rajzai &#9830;Lore rajzai &#9830;Lore rajzai &#9830;Lore rajzai &#9830;Lore rajzai &#9830;Lore rajzai &#9830;Lor    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Filmek itt!    *****    Ha szeretsz filmet nézni klikk ide! Klikk klikk    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    Megújult külsõvel vár Magyarország egyetlen Olicity rajongói lapja! Mindennap friss hírek a sorozatról és a párosról!    *****    Készítsd el saját horoszkópod ingyen,csak kattints!Fantasztikus akciók a fõoldalon,ezt nem szabad kihagyni! Látogas meg!    *****    BLOG, STORYK, KRITIKÁK, BESZÁMOLÓK, KEDVENCEK, DIVAT, SZÉPSÉGÁPOLÁS, LAKBERENDEZÉS, MINDEN AMI EGY BLOGRA KELL!    *****    Nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándék horoszkópot.Várlak az oldalamon!    *****    Gréti. 23. ExmisszusGyakornok. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. ErikKarlsson. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Azt mondják, hogy amikor egy fõnix meghal, a hamvaiból egy sokkal szebb, sokkal erõsebb madár születik&#8230;    *****    Fantasztikus nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándékot.Várlak az oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    #forpony#forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony