SZAKIRODALMA: Olvasóközpontú irodalomtanítás – Vojtek Sándor hátrahagyott írásai
2018.02.06. 09:50
Szerkesztette: Fenyő D. György
Kiadó: Két Egér Könyvek, 2017
Oldalszám: 704
Líra, dráma, epika, témák Halotti beszédtől a Ruminiig, a mai irodalomtanítás egy különleges keresztmetszetben. A könyv Vojtek Sándor (1972–2013) publikált és hátrahagyott írásainak nagyszabású válogatása. A tanulmányok az irodalomtanítás gyakorlatáról szólnak, mindegyik témánál váratlanul sok feldolgozási ötlettel, sok aprólékosan kodolgozott feladattal. Az írások közös kiindulópontja, hogy olvasni, irodalmat tanulni és tanítani egy hatalmas közös intellektuális élmény lehet.
De rengeteg múlik a tanáron, hogy tényleg az legyen.
A könyv tartalomjegyzéke:
|
I. Versek és drámák a magyarórán
A szent poézis néma hattyú?
Dorottyázás
Csokonai – humor – erotika
„Mint tehessem, mint lehet, Hogy ne nyomjon engem álom…”
Hogyan tanítsuk a Tücsökzenét?
Tanítható-e a Thomas Mann üdvözlése? Hol, mikor, miért?
II. Prózai művek a tanításban
Halott-e a Halotti beszéd?
Feladatok az Egri csillagok iskolai és otthoni feldolgozásához
Csátholjunk!
Az Iskola az iskolában
Szétszabdalt meseregény
III. Témák, motívumok az irodalomban
Írott és festett bolondok
Étel és irodalom
IV. Az irodalomtankönyvek szemlélete
Mit tanítanak a szlovákiai magyar irodalomkönyvek a nemzetiségi irodalom kapcsán?
Olvasóközpontú irodalomtanítás? Középiskolai tankönyvek elemzése
Utószó – Egy magyartanár hagyatéka (Fenyő D. György)
|
|