OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - TÜNDÉRMESÉK
MESEREGÉNY - TÜNDÉRMESÉK : A tündértövis meséi sorozat (3) Flóra és a naplementekórus

A tündértövis meséi sorozat (3) Flóra és a naplementekórus

  2020.04.28. 20:38

Lara Faraway - A tündértövis meséi - Flóra és a naplementekórus Oldalszám: 160

 

 

A harmadik kötetben maga a tündértövisfa kerül hatalmas veszélybe.

Egyedül Flóra csodálatos énekhangja segíthet, ám ő egy korábbi baleset miatt nem mer énekelni többé.

Felül tud-e emelkedni a félelmein, hogy megmentse az otthonukat?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozsonits Judit

 

A tündértövis meséinek sorrendben harmadik részében komoly veszély fenyegeti a tündérek világát, mert a kerthez tartozó házban lakó legnagyobb Nagy, Miller bácsi, ki akarja vágni a tündértövis fát, amellyel egy csapásra véget vetne a kertben élő tündérek dolgos, békés hétköznapjainak. Ráadásul ekkora létszámban egyetlen más tündértövis fába sem tudnának beköltözni, tehát a kis közösséget a széthullás fenyegeti.

Ebben a kötetben azonnal feltűnő, érdekes párhuzam, hogy a Nagyok és a Tündérek életében is akadnak gondok. Több konkrét célzást, utalást tartalmaz a történet arra vonatkozóan, hogy a Miller házaspár kapcsolata (amint azt sok kisgyerek a saját szülein, ezáltal saját bőrén közvetlenül is tapasztalhatja) sajnos nem felhőtlen. Nyilván nem véletlen, hogy a két kicsi Nagyon, Alízon és Editen, egymásra találásuk, barátságuk ellenére is érezhető, hogy egyikük sem boldog. Szinte testvérként kapaszkodnak egymásba és a tündérekbe, akiket szeretnének mindenáron újra meglátni. Flórán keresztül pedig megtapasztaljuk, hogy a tündérek világában is komoly következménnyel jár, amikor valaki féktelenül tobzódik, tekintet nélkül másokra, vagy tettének várható következményeire. Bizony, a tündérek is okoz(hat)nak maradandó sérülést egy másik tündérnek…

Nem ez a központi kérdés, nem a testi fogyatékkal élésre tette Faraway a hangsúlyt, mégis remekül rávilágít arra, hogy milyen nagyon kell figyelnünk önmagunk és a másik testi épségére, mert vannak olyan balesetek, amiknek a következményei nem visszafordíthatók. Flóra túlcsorduló, féktelen éneke miatt egy társa elvesztette a repülés képességét, gyereknyelven ez annyit tesz, hogy ha például lelököd a lépcsőn a társadat, lehet, hogy utána bicebóca marad egész életében. Nagyon örülök, hogy a szerző ezúttal sem didaktikusan adagolja az alsós olvasók számára az erkölcsi tanulságokat. Sokkal hatásosabb Flóra érzéseinek leírása, a tette felett érzett mély, őszinte bánat, mint egy példabeszéd. Az viszont teljesen tündérmesébe illő, hogy pontosan a hibájából, de egyben legszebb, legfontosabb képességéből fakadó életfeladatot kap. Hiszem, hogy azért, mert őszintén megbánta a tettét, és azért is, mert nem rossz szándék vezette.

Komolyabb, sőt, mondhatni, kicsit komorabb hangvételű ez a harmadik könyv, mint például Rozié volt, hiszen Mézi elveszti a lakását Miller bácsi farombolása után, és egészen a történet legvégéig ott lebeg a tündérek feje felett az otthonuk elvesztésének lehetősége. Végigjárják a sírás, a kétségbeesés, majd a talpra állás, a mindent megmenteni próbálás és az összefogás útját, ügyesen, szeretetteljesen megmutatva, hogy ha akarunk valamit, bármilyen nehéznek tűnik is, tennünk kell érte, összefogni, és soha fel nem adni. Ha azonban mégsem úgy alakulnának a dolgok, ahogy szeretnénk, a barátainkra vagy a családunkra mindig számíthatunk, sőt, néha onnan jöhet segítség, ahonnan egyáltalán nem várjuk… de ezt a titkot nem leplezem le, nem szeretném senkitől elvenni a harmadik tündértövis-mese olvasásának élményét!

Egy apró kritikai megjegyzés: ebben a részben maradt néhány, elsősorban fordítási hiba, ezeket újrakiadás esetén érdemes lenne orvosolni. Hasonlóan az előző két részhez, ezt a kötetet is elsősorban a 7-10 éves korosztálynak, szüleiknek, pedagógusaiknak ajánlom – elolvasásra, felolvasásra. Sajnálom, hogy már csak egy részen át élvezhetem a négy kis tündér kalandjait, egyébként pedig szívesen olvasnék a fa többi lakójának életéről is.

(4) Mézi kalandja a méhekkel

vissza a sorozathoz

 

 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót